Honda CRF1000l 2017 elektrisch probleem?

Tousain070

Rookie
9 okt 2020
25
57
Den Haag
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een CRF1000L DCT in bezit uit het jaar 2017. Om de batterij op te laden heb ik een stekkertje voor de Optimate aan de batterij bevestigd. Bij het bevestigen van het stekkertje bleek het standaard boutje van de verbinding van de accu te kort, dus daar heb ik een aluminium boutje voor gebruikt. Echter, sindsdien heb ik problemen met mijn motor. Als de motor stilstaat is er niets aan de hand, maar het komt soms voor dat de koplamp van de motor flikkert en dat de motor bokt tijdens het rijden. Het lijkt dan alsof hij moeite heeft met schakelen, maar dat was normaliter nooit een probleem. Ook zie ik de koplamp flikkeren van de weerspiegeling van de auto's voor mij.

Dit bokken is erg storend. Afgelopen keer dat ik op de snelweg reed gebeurde het ook, met als resultaat dat ik mijn motor stil moest zetten op de vluchtstrook om de motor uit en aan te zetten. Dat verhielp op dat moment (tijdelijk) het probleem. Vandaag gebeurde het flikkeren en bokken weer, maar het probleem was niet opgelost na het herstarten van de motor.

Heeft een van jullie enig idee waaruit dit probleem voortkomt en hoe ik dit kan oplossen? Het kan dus te maken hebben met de accu, maar ik ben niet bekend met dit probleem en ik kan er niets over vinden op het internet. Ik ben voornemens om vanmiddag even naar de accu te kijken of de verbindingen nog goed zijn, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Alvast bedankt.
 
Originele boutje terug plaatsen en kijken of het weg is.
En even de tijd nemen om te kijken of je motor geen ingebouwde accesoire stekker heeft die stroom voor bijvoorbeeld navigatie geeft en andersom ook de accu kan laten laden.
 
Originele boutje terug plaatsen en kijken of het weg is.
En even de tijd nemen om te kijken of je motor geen ingebouwde accesoire stekker heeft die stroom voor bijvoorbeeld navigatie geeft en andersom ook de accu kan laten laden.

Bedankt voor je reactie. Uit jouw reactie kan ik dus opmaken dat het soort metaal van het boutje (aluminium) effect heeft op de geleiding van elektriciteit tussen de accu en de daaraan gekoppelde accessoires?
 
Bedankt voor je reactie. Uit jouw reactie kan ik dus opmaken dat het soort metaal van het boutje (aluminium) effect heeft op de geleiding van elektriciteit tussen de accu en de daaraan gekoppelde accessoires?
Of het boutje is net wat te lang waardoor de kabelaansluiting af en toe wel en af en toe geen goed contact maakt doordat deze niet strak genoeg vast zit.....
 
Bedankt voor je reactie. Uit jouw reactie kan ik dus opmaken dat het soort metaal van het boutje (aluminium) effect heeft op de geleiding van elektriciteit tussen de accu en de daaraan gekoppelde accessoires?
Je mag uit mijn reactie opmaken dat het geen kwaad kan om te proberen aangezien het volgens het verhaal op oorzaak - gevolg lijkt. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan