Elektrisch probleem Triumph Speed Triple 955i (2001)

DutchieTT

Rookie
18 mei 2023
3
0
Hi beste forum leden. Dit is mijn eerste berichtje op dit uitgebreide forum, ik hoop dat dit zo OK is, zoniet, mijn excuus daarvoor. Ik heb een Triumph Speed Triple 955i uit 2001, model 2002. KM-stand 35K. Start goed, rijdt heerlijk tot voor kort. Tijdens een rit stopte ik voor 15 minuten, wilde weer weg maar de 1 jaar oude accu was bijna plat. Ik heb de motor aangeduwt en deze sloeg na de eerste poging aan 🥵. Na enkele kilometers gaven de km,- en toerenteller rare waarden aan, en wisselend aan en uit. Ook het motomanagementlampje bleef branden. Het leek erop dat het reageerde op de bediening van de verlichting in het linker handvatvat. Na een 1 uur was ik weer thuisgekomen, motor uitgezet, accu plat. Voordat ik alle elektrische bedrading enz ga checken is er iemand met een soortgelijke ervaring of tip? Mijn dank.
 
Kijken eens naar de massaverzamelstekker, deze is blauw en zit rechts tussen tank en accu. Wil nog wel eens uitfikken door loszittende massa op de accu. Is een modificatie op geweest, een verbeterde versie met een extra draad direct naar de accu. Als de massa onvoldoende is kun je dit soort rare symptomen krijgen.
 

Bijlagen

  • stekker4.JPG
    stekker4.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 22
  • stekker3.JPG
    stekker3.JPG
    58,3 KB · Weergaven: 21
Allen dank voor deze tips, die ga ik eerst uitvoeren. Hopelijk vind ik iets. Nogmaals mijn dank voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • IMG-20230522-WA0006.jpeg
    IMG-20230522-WA0006.jpeg
    155,1 KB · Weergaven: 11
Oorzaak electrisch probleem gevonden, connector losgekoppeld van de dynamospoel, doormeten op +/- 4000tpm, resultaat:....... 18V.......25,7V.........43,2V. Gauw een nieuwe besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan