• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Elektrische storing BMW R1100RT

Eke 1956

Rookie
Lid geworden
9 mei 2003
Waarderingsscore
0
In ideale weersomstandigheden aan het touren in de Ardennen, en plots slaat de motor af. Alle elektrische zaken (verlichting, alarm, startmotor, ruit etc...) werken perfect, behalve slaat de motor niet meer aan. Na een half uur rondbellen om opgehaald te worden, lukt het wel: de motor slaat aan, en bolt zo'n 100 km vooralleer terug af te slaan. Nu start de motor direct, en wordt na nog eens 100 km zonder problemen bij een officiele BMW dealer afgeleverd. De motronic analyse wijst op geen enkele fout, alle pluggen en stekkers zijn nagekeken en de dealer heeft er zelf nog eens 100 km mee gebold zonder problemen. ( factuur : 0.0 € !)
Heeft iemand advies of dezelfde ervaring gehad?

Heb hetzelfde voorgehad en bij mij was het het alarm, volgens de dealer kon het niet maar toch was het dit, zelf gevonden na lang zoeken ben ook wegenwachter hé.

Misschien de as van je startmotor aan het verslijten.
Kan verklaren waarom motor stilvalt.

Na een tijdje zal hij wel terug starten. Als het die as is zal de motor regelmatiger gaan stilvallen.

In dit geval moet as zuiver gemaakt worden op draaibank met staalwol, ingang in het motorblok moet uitgehoond worden en een nieuwe keerring.

Dit is maar een hyphotese, ik heb er geen ervaring mee dat dit op een motorfiets is voorgevallen. Meestal op oude auto's.

Hoe oud en hoeveel kilometers , je fiets ?
Historie van vervangen onderdelen ?

Slechte olie gaat meestal gepaard met mijn bovenstaande gissing.

Welk type alarm heb je geinstalleerd? Ik heb een Meta System alarm, door de erkende BMW dealer geinstalleerd, bestaande uit een startbeveiliging (startmotor niet te bedienen), bewegingssensoren en afstandsbediening. Zou een ingeschakeld GSM toestel voor interferrentie kunnen zorgen met de motronic of alarm electronica?

Terug
Bovenaan Onderaan