en 500 maakt zagend geluid

20 jun 2006
201
1
welberg
hoi, afgelopen week een en 500 gekocht, afgeleverd met grote beurt en nieuwe distr.butiespanner, rijdt lekker , trekt goed, maar maakt vanaf de 4e versnelling bij ongeveer 60km/h en hogere versnellingen een zagend geluid onder me.

Als ik de gas los laat hoor je niets meer, beetje raar dus, iemand een idee???, ga morgen terug naar de zaak, maar als iemand mij op weg kan helpen, is alleen maar puur gemak, niet dan????.

Ik heb er dus geen last van in de eerste 3 versnellingen. Moet er wel bij zeggen rijdt nu 26 jaar motor en is na vele racers met kuipwerk mijn eerste chopper open en bloot.

grtzzzzzzz
 
Nou ik heb dus vorige week mijn en 500 (a geloof ik uit 1991) geleverd gekregen, en na 8 sportmotoren en een intruder 750, maar een stapje teruggedaan.

Moet zeggen rijdt toch goed, gisteren na 15 jaar de vrouw voor het eerst meegeweest, heerlijk.

Maar een paar vraagjes, hoe krijg ik het zadel eraf???, met het slot aan de zijkant komt wel de voorkant van het zadel los, maar de achterkant blijft dus vastzitten????, de vering zou ik wat strakker willen zetten voor de duo , maar denk dat het gereedschapsetje (als het er bij zit) onder de buddy zit.

Verder maakt volgens mij de voorste rol voor de riemaandrijving flink wat herrie, echt een zingend geluid, ook duidelijk hoorbaar bij het afremmen op de motor als je de gas loslaat, de belt is deze week door de zaak nog gespannen, en heb zelf de as van de rol gisteren met wat siliconespray ingespoten, dus niet de sprocket of de belt zelf!!!!!.

Iemand een suggestie???

nou hoop op reacties, gr Ad
 
een licht zoemen is normaal.
wat licht zoemen is moet je eigenlijk zelf bepalen.
zolang je ermee kunt leven is het niet belangrijk.
als je de prijs ziet dan is het zeker niet meer belangrijk.
riem 380 euro.
tandwiel achter 124 euro.
tandwiel voor 70 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan