• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

en weer een vrouw erbij!

• Onderwerp starter Onderwerp starter A1991
  • Startdatum Startdatum

A1991

MF'er
Lid geworden
31 okt 2010
Waarderingsscore
0
Hoihoi,

Nadat mn vader en broer waren begonnen met hun motorrijbewijs heb ik het virus ook te pakken gekregen. Drie weken geleden mijn eerste les gehad en wat is het gaaf! Nog nooit op een brommer/scooter of iets wat er op lijkt gezeten en het ging hartstikke goed!

Inmiddels drie lessen erop zitten en een hele ervaring rijker :)
Eerste les achterop bij instructeur naar het parkeerterrein en oefenen van de eerste dingen, precisiestop en remproef.
Tweede les meteen een flink rondje gereden, geweldig! Ook nog wat verrichtingen gedaan, langzame slalom en halve draai. Langzame slalom ging goed, halve draai is lastig.
Derde les voor het eerst met z'n tweëen les, alles langzame verrichtingen geoefend en heb ze nu allemaal wel aardig onder de knie.

Heb vrijdag weer les, kijk er al weer ontzettend naar uit!
:]
Groetjes

Laatst bewerkt:
:W Am
full
Suc6
met het behalen van je Atje :]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.

full

Laatst bewerkt:
WELKOM

goed om te horen dat je er plezier in hebt. dat is het mooiste van motorrijden.
succes met het lessen en we horen het wel wanneer de grote dag is.

Dankjewel.

Eerste beproeving is a.s. woensdag: theorie-examen.
Jullie horen van me ;)

:W

full

Welkom op het MF !!!!

Kijk hier voor je MF Sticker: [TOPIC=264087/]MF sticker (kenteken, lang en auto) bestellingen[/TOPIC]

en wordt vanzelf hier gespot: [TOPIC=286794/][Centraal] MF-er gespot post het hier deel-40[/TOPIC]

full

7f7e0707544f49fefad7bd8e0fd5da99

full

Goed bericht: ben vandaag geslaagd voor het theorie-examen, had 4 fout dus ik ben dik tevreden *O* .
Eerste van de drie stappen is dus gezet, laat nu het AVB en AVD maar komen. :]

Nog een kleine introductie over mezelf:
Kom uit regio Zuid-Holland, ben 19 jaar, studeer nog en ben een jaar in het bezit van het 'koekblikkenrijbewijs' (zoals het hier genoemd wordt :D).

Heb al wat tijd besteed op het forum en heb me goed vermaakt met leuk verhalen, ervaringen en tips! Ben ook al druk aan het zoeken naar een mooie motor en het lijkt erop dat het een Suzuki SV 650 wordt, ben natuurlijk ook nog gebonden aan het 25 kW-regeltje...

Dat was het wel zo'n beetje ;)

Groetjes!

Goed bericht: ben vandaag geslaagd voor het theorie-examen, had 4 fout dus ik ben dik tevreden *O* .

Kom uit regio Zuid-Holland, ben 19 jaar, studeer nog en ben een jaar in het bezit van het 'koekblikkenrijbewijs' (zoals het hier genoemd wordt :D).

Heb al wat tijd besteed op het forum en heb me goed vermaakt met leuk verhalen, ervaringen en tips! Ben ook al druk aan het zoeken naar een mooie motor en het lijkt erop dat het een Suzuki SV 650 wordt, ben natuurlijk ook nog gebonden aan het 25 kW-regeltje...

Groetjes!

Als ik jou was zou ik ook eens in het lessers forum kieken, ik heb nog behoorlijk wat aan de tips daar gehad toener tijd...

Als je door de spam heenkomt tenminste |(
[Dode link verwijderd]

En welkom op MF :W

Groetjes!

Gefeliciteerd!

Hopen dat het weer de komende tijd geen "roet" in het eten gooit! :]

Ik moest destijds in dezelfde tijd lessen en kreeg er een Elfstedentocht tussen toen ik af moest rijden :X O-) :X

Bedankt en ook voor de tips ;)

Herken idd wel veel in de tips die ik lees op het MF, mijn rij-instructeur zegt dezelfde dingen. Het gaat tot nu toe best wel goed, dus ik ben dik tevreden :) En het is natuurlijk ongelooflijk leuk *D

Het weer is idd niet al te best de laatste tijd en het zal ook niet veel beter worden. Heb vorig jaar met de autorijlessen nooit regen gehad, toen ik tijdens een van mijn laatste lessen een keertje regen had, moest ik ff nadenken hoe die ruitenwissers ook al weer werkten :X
Ik heb nu drie motorlessen gehad en alle drie de keren regende het behoorlijk B| Motorpak is volledig waterdicht én warm, dus wat dat betreft gaat het prima en kunnen we wel tegen een stootje |( ;)

:W

gefeliciteerd

je hebt al kleding om je te weren tegen de regen enzo dus dat gaat wel lukken.

succes met de lessen en houdt ons op de hoogte.

Daar zijn we weer! Na een tijdje 'radio-stilte' heb ik weer wat tijd besteedt op het forum.

Ik heb er inmiddels 5 lessen opzitten en het lijkt wel of het steeds leuker wordt. De laatste les ging niet zo goed. Maar heb inmiddels al aardig wat verrichtingen onder de knie, alleen de halve draai wil nog niet zo lukken. Weet precies wat ik wel en niet moet doen, maar dat moet ik nog even omzetten in de praktijk :P

Verrichtingen die ik nu gedaan heb: langzame slalom, 8-tje, halve draai links/rechts, stapvoets rijden, wegrijden uit parkeervak, lopen met de motor, snelle slalom, noodstop, stopproef en precisiestop. Ik moet dus nog de vertragingsoefening en uitwijkoefening doen, en de halve draai goed onder de knie krijgen, want daar heb ik best wel moeite mee.
Hebben jullie ervaring met de moeilijkheid van de vertraingsoefening en de uitwijkoefeing ten opzichte van de andere oefeningen? Weet ik waar ik me op kan voorbereiden :P

Groetjes

Daar zijn we weer! Na een tijdje 'radio-stilte' heb ik weer wat tijd besteedt op het forum.

Ik heb er inmiddels 5 lessen opzitten en het lijkt wel of het steeds leuker wordt. De laatste les ging niet zo goed. Maar heb inmiddels al aardig wat verrichtingen onder de knie, alleen de halve draai wil nog niet zo lukken. Weet precies wat ik wel en niet moet doen, maar dat moet ik nog even omzetten in de praktijk :P

Verrichtingen die ik nu gedaan heb: langzame slalom, 8-tje, halve draai links/rechts, stapvoets rijden, wegrijden uit parkeervak, lopen met de motor, snelle slalom, noodstop, stopproef en precisiestop. Ik moet dus nog de vertragingsoefening en uitwijkoefening doen, en de halve draai goed onder de knie krijgen, want daar heb ik best wel moeite mee.
Hebben jullie ervaring met de moeilijkheid van de vertraingsoefening en de uitwijkoefeing ten opzichte van de andere oefeningen? Weet ik waar ik me op kan voorbereiden :P

Groetjes

uitwijkoefening enz heb ik nooit gehad :P
ik kneep altijd met de noodstop meteen op de max met remmen. vonden ze nogal aparte manier van remmen :? dat is toch de bedoeling van een noodstop

ze wilden eigenlijk zien dat je geleidelijk naar het max toe gaat.
maar dan zit je er toch tegenaan :)

maar goed dat is alweer 19 jaar geleden :)

dus echt advies van mijn kant kun je niet echt krijgen maar er is een les topic ofzo daar zal zeker wel wat trucjes en tips in staan.

Bij mij is het bij de noodstop ook de bedoeling dat ik alles vol inknijp, maar wel in de goede volgorde en meteen bij het inrijden van de poortjes. Ik moet dus eerst handrem, dan voetrem en tegelijkertijd koppeling, maar dat staat er een beetje los van. Het is toch echt de bedoeling dat je zo snel mogelijk tot stilstand komt en de ABS mag zelfs inslaan, dus waarom zou je geleidelijk naar de max toe moeten ?:P

Maar iig weer bedankt voor je reactie, ik ga idd eens kijken in het lestopic!

*O*

Voor de geïnteresseerden: stap 2 van 3 is gezet :)
Ik ben donderdag geslaagd voor mijn AVB-examen! *O*

Het ging echt lekker, alle verrichtingen in 1x goed dus dik tevreden!

Nu gaat het echte werk beginnen, lekker de weg op *D

van harte, op naar het AVD :) ( heb zelf einde van de maand AVB :) )

Van harte gefeliciteerd met het behalen van de tweede stap, op naar de laatste.

Voor de geïnteresseerden: stap 2 van 3 is gezet :)
Ik ben donderdag geslaagd voor mijn AVB-examen! *O*

Het ging echt lekker, alle verrichtingen in 1x goed dus dik tevreden!

Nu gaat het echte werk beginnen, lekker de weg op *D
Gefeliciteerd!!!!!!!

Terug
Bovenaan Onderaan