• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Ervaring aftermarket remschijven?

VeneX

MF'er
Lid geworden
7 jun 2009
Waarderingsscore
73
Zojuist is mijn motortje op en top opgeknapt.
Het heeft me 1000 euro gekost maar blijkbaar heeft de vorige eigenaar goed kunnen verdoezelen dat er nooit onderhoud aan is geweest.
Nu kreeg ik wel de opmerking dat de remschijven vervangen moeten worden. Het kan er mee door maar het was wel een opmerking. Nou snap je misschien dat ik geen zin had in nogmaals 500+ euro alleen aan materiaal er bovenop dus ben ik zelf eens gaan zoeken naar aftermarket spullen.

Ik kwam deze site tegen http://www.motorremblokken.nl/?menu=article&categoryID=229859&articleID=7774187 en vond 300 euries al een stuk beter betaalbaar. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort aftermarket spullen?

Hm..... ik zou dan toch niet snel voor een onbekend merk gaan, ik heb er nog nooit van gehoord, Ilex.

uhu, ik rij nu sinds februari met ebay import uit azie.... onbekend merk...
garagehouder heeft het gemonteerd en de (semifloated) schijven paste op de halve milimeter nauwkeurig...alu hart, roestvrijstaal remoppervlak. offset en montagegaten 100% perfect

remgedrag? super, zeker niet slechter dan de de A merk discs (ABM geloof ik ?, iig 280/stuk) die ik hiervoor had. (rij met Tokico 6zuigers, stalen leidingen, SQH blokken van Lucas en goed ontlucht)

nu ca 6000km verder nog steeds positief
-geen speling
-geen slijtage zichtbaar
-remperformance in zowel droog als nat zeer goed
-geen last van hitteontwikkeling
-genoeg rempower om de achterkant los te krijgen bij noodstop (heb de voorvork al bijgesteld)
-geen aantasting van het metaal door regen
-geen aantasting van het hart door schijfremslot (goud gelakt)

Braking Wave schijven. :)
Die hebben zich ondertussen wel bewezen en zijn goedkoper dan origineel spul.

Laatst bewerkt:
Heee Venex,

Ik heb geen ervaring daarmee, maar kijk eens op roukama.nl daar heb je echt spotgoedkope onderdelen, bij een zaak die je goede service en advies geeft, en die echt moeite voor je doen en dingen gaan opzoeken, ideaal toch?

Misschien geld over het algemeen wel hoe duurder hoe beter, maar daar klopt volgens mij geen snars van.
Zolang je je onderdelen of wat dan ook goed onderhoud/bijhoud, dan gaat alles lang mee........Gouden regel hoor.

Maar kijk maar rond joh, succes

Ik ben zelf ook lekker bezeg mijn motor op en top gesmeerd te houden, because I really love my bike..

gr

\
schijven paste op de halve milimeter nauwkeurig
quote]

:? :? :?

Vrij vertaald :

Perfect kwa. afmetingen.
Hadden geen halve milimeter groter/kleiner mogen zijn! ?? :P

Ik zou zelf nooit voor schijven uit Azie gaan, tenzij onder toezicht gemaakt voor een bekende fabrikant.
Remmen/schijven zijn dingen waarbij je zeker moet zijn dat het werkt.

Laatst bewerkt:
Ik ben maar voor Nissin schijven gegaan, goede recenties gehoord en volgens vele worden deze ook door verschillende motor merken gebruikt

Als ik hun eigen posting van de advertentie lees, dan lopen de rillingen over mijn rug......

Gemaakt van speciaal RVS (410) met uitstekende eigenschappen met betrekking tot het afvoeren van warmte en hardheid.

Lijkt mij niet echt een aanbevelenswaardige eigenschap van remschijven.....

Maar zonder dollen: ook in de lage-lonen-landen in het verre Oosten worden goede producten gemaakt. Het is alleen zo verrekte lastig om de goeden van de slechten te scheiden.....

Als ik hun eigen posting van de advertentie lees, dan lopen de rillingen over mijn rug......

Gemaakt van speciaal RVS (410) met uitstekende eigenschappen met betrekking tot het afvoeren van warmte en hardheid.

Maar zonder dollen: ook in de lage-lonen-landen in het verre Oosten worden goede producten gemaakt. Het is alleen zo verrekte lastig om de goeden van de slechten te scheiden.....
Ik snap 'm niet... -O-

wat is er mis met afvoer van warmte?

het is een beetje een rare zin, maar ze bedoelen vast:
RVS 410 heeft een goede afvoer van warmte
RVS 410 heeft een goede hardheid

Laatst bewerkt:
Het hoeft ook helemaal niet "origineel" te zijn, de motorenfabrikanten kopen hun schijven immers ook in van de bekende merken.

Maar ik vind het monteren van merkie onbekend (daar valt Beringer niet onder) geen aanrader...... :N

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan