Ervaring GP503 bandenwisselapparaat

Nijenhuis

MF'er
23 aug 2009
176
0
Heeft iemand ervaring met het bandenwisselapparaat van www.gp503.de
Ik ben benieuwd of het apparaat goed werkt.

Bedankt alvast.
 
Werkt super.
Ik heb er ook zo 1.
Is ff een slag maar als je dat door heb je de band binnen 5 min gewisseld.(oude eraf nieuwe erop)
 
Laatst bewerkt:
Nijenhuis,

Gewoon doen dat ding, doe ik ook wel een duit in het zakje, dan kan ik ook af en toe gebruik maken van dat apparaat...

Groet
 
Heeft iemand ervaring met het bandenwisselapparaat van www.gp503.de
Ik ben benieuwd of het apparaat goed werkt.

Bedankt alvast.
Frank, mail SilenT even.
Hij en zijn vader zijn bezig om zoiets (in productie/serie :P ) te maken.
Jij woont in Brummen en hij in Dieren, dus de afstand is geen probleem.
Hij heeft er nog een praktijkfilmpje van gemaakt. :+
Werkt net zo goed, weet alleen van beide dingen de kosten niet.
 
Frank, mail SilenT even.
Hij en zijn vader zijn bezig om zoiets (in productie/serie :P ) te maken.
Jij woont in Brummen en hij in Dieren, dus de afstand is geen probleem.
Hij heeft er nog een praktijkfilmpje van gemaakt. :+
Werkt net zo goed, weet alleen van beide dingen de kosten niet.
Hij is nog niet klaar eh Lexus! ;)
 
Goeie tip Lex. Ik zag elders op mf ook al een topic over het zelf fabriceren/aanpassen van montage apparaten.
Ik was voornamelijk benieuwd naar ervaringen.
Ik vind de GP503 te duur. Kan hem zelf voor veel minder namaken (compleet rvs of alu).
 
Ik zie net je reactie SilenT. Zijn jullie zelf iets aan het bedenken of kopieer je de GP503?
 
Is idd een mooi apparaat maar ik heb wel goedkopere gezien (minder handig wellicht?)
Ik denk er ook al een tijdje aan dat zo'n ding vrij eenvoudig moet zijn na te maken maar heb er thuis niet het gereedschap voor...
Als er iemand is die zo iets voor een mooi prijsje kan fabriceren.........
 
Ik ga hem ook namaken. Dat is het probleem niet. Ik zou alleen graag weten of het uberhaupt werkt.
Qua materiaal gaat er tussen 150 en 200 Euro in zitten (volledig RVS).
 
Ik ga hem ook namaken. Dat is het probleem niet. Ik zou alleen graag weten of het uberhaupt werkt.
Qua materiaal gaat er tussen 150 en 200 Euro in zitten (volledig RVS).
T werkt wel.

Ons apparaatje werkt wat soepeler :)

Hier nog in een relatief vroeg stadium.

Ow jij bent team-maat van Friedhelm, valt me nu pas op. :)
 
Laatst bewerkt:
T werkt wel.

Ons apparaatje werkt wat soepeler :)

Hier nog in een relatief vroeg stadium.

Ow jij bent team-maat van Friedhelm, valt me nu pas op. :)

Waarom een moeilijke constructie bedenken om je wiel vast te zetten en rond te draaien als je ook gewoon de montage kop rond de velg kan draaien ,vele malen makkelijker te maken en werk perfect .Heb zelf ook een zelfgemaakt apparaat op deze manier naar alle tevredenheid.(volgens hetzelfde principe als de GP dus.)
 
Laatst bewerkt:
Het principe van de GP503 leek me wel ok. Ik wist alleen niet of het werkte.
De montageschoen is besteld. Als ik nieuws (prototype) heb, horen jullie het.
 
Of je gebruikt:
- een hefboom om de velg van de rand te drukken (hout/staal, whatever)
- bandenlichters voor de demontage
- 6 spanbandjes voor de montage (met de spanbanden trek je de beide wangen van de band naar elkaar toe, zodat je de band zonder verder gereedschap over de velg schuift. Daarna wel de spanbandjes verwijderen ;-))
 
Waarom een moeilijke constructie bedenken om je wiel vast te zetten en rond te draaien als je ook gewoon de montage kop rond de velg kan draaien ,vele malen makkelijker te maken en werk perfect .Heb zelf ook een zelfgemaakt apparaat op deze manier naar alle tevredenheid.(volgens hetzelfde principe als de GP dus.)
omdat dit vele malen makkelijker gaat en daarnaast totaal geen risico op beschadiging van de velg. (die GP503 hebben we ook een keer mogen gebruiken)

Maargoed, als jij liever met een GP503 werkt, of dat principe, prima. :)
 
Ik heb er geen ervaring mee omdat ik ooit zelf wat in elkaar heb geflanst, maar kom op Racing4fun.de geregeld een goedkopere versie tegen dan die GP503:

Pitlane-shop.de

Is 100 Euro goedkoper...
 
omdat dit vele malen makkelijker gaat en daarnaast totaal geen risico op beschadiging van de velg. (die GP503 hebben we ook een keer mogen gebruiken)

Maargoed, als jij liever met een GP503 werkt, of dat principe, prima. :)

Nou,ik nodig je uit om mijn apparaat te komen proberen .Dan mag jij zeggen of het makkelijker of moeilijker gaat.
 
Ik zie bij de GP503 en die van Pitlane dat er een knik in de lange koker in het midden zit. De bandendrukker staat dus iets uit het midden van het wiel.
Iemand een idee wat de gedachte daarachter is?
 
Sorry hoor. Ik moet ff nadenken voor ik iets typ. Anders kom je tegen de as aan die door het wiel gaat.
(zulke vragen stellen en dan zo'n ding zelf willen maken.................)
 
we hebben ook nog nooit een GP503 gebruikt idd... :Z
mgoed, plaats maar een filmpje dan je maakt me nieuwschierig :Y
Ben ik ook wel NIEUWSGIERIG naar. :P

Btw, jullie wonen beide dicht bij elkaar, Elibert in Zutphen en Kevin in Dieren.......... zoek mekaar ff op :W

Ging jij nog naar Loek en Jarno??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan