ervaring met poedercoaten

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.095
10.992
nultwintig
wie heeft er ervaring met het individueel poedercoaten van spaken.

en dan bedoel ik losse spaken.

ik weet dat er trek en druk belasting op komt.

maar blijft het "gewoon" zitten?

spuiten zou idd ook kunnen maar loop je weer het risico op kleurverschil (& kleurverloop na periode)

wie weet wat evt met foto's?
 
Veel afplak werk is het in ieder geval wel, de schroefdraad waar de spaaknippels op komen wil je niet mee gecoat hebben, of je moet ze allemaal nasnijden qua draad.
Als je oude spaaknippels hebt die je erop kunt draaien is het minder afplakwerk, wel de vraag of de coating heel blijft als je die weer los draait als ze mee gecoat zijn.
 
Laatst bewerkt:
wie heeft er ervaring met het individueel poedercoaten van spaken.

en dan bedoel ik losse spaken.

ik weet dat er trek en druk belasting op komt.

maar blijft het "gewoon" zitten?

spuiten zou idd ook kunnen maar loop je weer het risico op kleurverschil (& kleurverloop na periode)

wie weet wat evt met foto's?
Vrijblijvende offerte - TH Poedercoaten
Ook al aantal wielen laten coaten,betere weet ik niet,check ze maar op facebook,honderden foto’s.
IMG_2274.jpeg

IMG_2273.jpeg
IMG_2272.jpeg
IMG_2271.jpeg
 
wie heeft er ervaring met het individueel poedercoaten van spaken.

en dan bedoel ik losse spaken.

ik weet dat er trek en druk belasting op komt.

maar blijft het "gewoon" zitten?

spuiten zou idd ook kunnen maar loop je weer het risico op kleurverschil (& kleurverloop na periode)

wie weet wat evt met foto's?

Is te dik, dan krijg je de spaak niet door het gat heen.
En bij de schroefdraad mag geen poeder zitten dus de grens bij de nippel wordt lelijk.
 
je kan ook spokeskins gebruiken. Zijn een soort van dikkere/stevigere rietjes. Die kan je in werkelijk allerlei kleuren krijgen. Maar dat zie je wel dat wel. beetje ook afhankelijk voor welke motor. Bedoel bij een crossmotor zie je dat niet heel erg. en daar maakt t ook iets minder uit.
Ik heb 1 set die ik al jaren gebruik en nog nooit aangesproken of dat skins waren. Wel verschillende keren waar ik de ''kleur'' spaken vandaan heb. Dus een ander valt t blijkbaar minder op... Beetje het idee van als je het weet zie je het geval
 
owja.. nog een tipje.. Ik weet niet of je enkel de spaken wilt doen of ook de velg en naven.. Ik heb zo eens de velgen en de naven ook gedaan. Met name de Naven... LAAT DIE OUDE LAGERS ERIN!!!! ik had destijds de lagers er dus uitgehaald. alles goed schoon gemaakt.. En bij de coater duidelijk gezegt dop die naven ff af... [Ja dat doen wij altijd] Vervolgens haal ik het zooitje op wil de lagers erin persen en wat denk je.. De lagers vielen er zo in... Kortom.. hun hadden de naven dus nog gestraald... Incl. die lagerpassing... en toen was het.. ja sorry man.. kan gebeuren XD.. Heb ik de naven uiteindelijk naar een dealer hier in de buurt gebracht die heeft ze lichtjes uitgedraaid en daar een passing ring voor gemaakt zodat ik wel de originele lagers weer kan gebruiken.. Kortom wel heel veel gezeik.. Ondanks dat ik t vooraf dus nog duidelijk aankaarte.. Laat de oude lagers dr gewoon in voorkom je een hoop gezeik mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan