• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Ervaring remblokken

-Troy-

MF veteraan
Lid geworden
17 aug 2004
Waarderingsscore
0
In mijn zoektocht naar immer het beste:

Welke remblokken rijden jullie en wat zijn jullie ervaringen c.q aanbevelingen gezien slijtvastheid, opwarmtijd, regen en remvertraging etc?

Alvast :}

Laatst bewerkt:
lucas crq (dual carbon) remblokken , gekocht via ebay inclu verzendkosten 67 euro
voor 2 setjes :Y

doe ongeveer 12 dagen met de remblokken , zou langer kunnen als ik harder durfde in te sturen 8-) :]

heb ook sintermetalen blokken gehad en dat was van EBC (bij roukema gehaald) en die remden ook als een trein en waren vele malen goedkoper.

op de brembo's heb ik Z04 blokken die kan je ook voor meerdere klauwen kopen, ook heel goed

Ik gebruik de SBS Racing Sinter. Vind ik fijner dan de Dual Carbon, die overigens minder goed remmen in de regen. En bij wisselen van wielen moet je wel je schijven goed schoon maken en daarna inremmen.

Ik gebruik de SBS Racing Sinter. Vind ik fijner dan de Dual Carbon, die overigens minder goed remmen in de regen. En bij wisselen van wielen moet je wel je schijven goed schoon maken en daarna inremmen.

klopt maar ik rij nog niet in de regen :N , volgende worden weer sbs blokken :Y ,
ze werken wel beter bij droog weer

RDP blokken van DP brakes. Ik had een goedkope leverancier echter is hij ineens niet meer te bereiken. Gelukkig had ik nog een reserve setje! :}

ik heb GoldFren GP6 (sinter) en die bevallen zeer goed ook in de regen.
wat ze kosten weet ik niet, heb het geluk gehad twee setjes te krijgen van de fabriek.

verschillende remblokken reageren verschillend op verschillende schijven.
leuk he :P

Ik heb al heel veel soorten remblokken gebruikt en ja, er zijn verschillen.
Maar eerlijk gezegd, als blokjes wat minder goed remmen knijp ik gewoon iets harder.
Met de remklauwen van moderne fietsen is dat geen enkel probleem meer.
Wanneer rem je nou echt voluit? Zolder voor de ziekenhuisbocht? Mwah.

Waar wel op te optimaliseren valt is slijtage. Met mijn R1 en goedkope lucasblokken gaat het wel heel hard tegenwoordig. Zal eens op zoek naar wat beters..

Ik heb al heel veel soorten remblokken gebruikt en ja, er zijn verschillen.
Maar eerlijk gezegd, als blokjes wat minder goed remmen knijp ik gewoon iets harder.
Met de remklauwen van moderne fietsen is dat geen enkel probleem meer.
Wanneer rem je nou echt voluit? Zolder voor de ziekenhuisbocht? Mwah.

Waar wel op te optimaliseren valt is slijtage. Met mijn R1 en goedkope lucasblokken gaat het wel heel hard tegenwoordig. Zal eens op zoek naar wat beters..

Ik wil zo hard mogelijk remmen en toch zachtjes knijpen.

Na 2 jaar iedere sessie kramp in me tere handjes gehad te hebben met mijn vorige oude hok wil ik dit nu deels voorkomen en moet zeggen dat het me tot nu goed afgaat :P

Hier SBS dual carbon. Ook in de regen. Eerste paar rondjes doen ze dan niet zoveel. Als ze eenmaal warm zijn gaat het prima.

Ik wil zo hard mogelijk remmen en toch zachtjes knijpen.

Na 2 jaar iedere sessie kramp in me tere handjes gehad te hebben met mijn vorige oude hok wil ik dit nu deels voorkomen en moet zeggen dat het me tot nu goed afgaat :P

Ligt dat niet voor een heel groot deel aan je rempomp?

Hier SBS dual carbon. Ook in de regen. Eerste paar rondjes doen ze dan niet zoveel. Als ze eenmaal warm zijn gaat het prima.Ligt dat niet voor een heel groot deel aan je rempomp?

Deels, heb opgegeven moment een radiale pomp aangeschaft op de oude werd al een stuk beter toen.
Maar de radiale klauwen van recentere motoren lijken ook wat meer "bite" te hebben dan de oudere axiale.

Ligt dat niet voor een heel groot deel aan je rempomp?

Harder remmen ligt niet aan de rempomp, maar aan de combinatie van materiaal remschijven en remblokken.

Goede prijs/kwaliteitverhouding remblokken - Ferodo XRAC

Laatst bewerkt:
Heb voor een paar weken terug mijn remolie laten vervangen en dát was al een wereld van verschil :Y

Daar al naar gekeken?

Ik heb voor SBS Racing gekozen omdat de mannen van Ten Kate er mee rijden. Als het goed genoeg voor hun is, is het zeker goed genoeg voor mij. :)

zoals henk al zij, als iedereen de zelfde remblokken koopt wil nog niet zeggen dat ze t zelfde remmen, want iedereen heb ook weer verschillende schijven.
ga eerst gegoten ijzere schijven kopen inplaats van roestvrij staal.
dan de bijbehorende blokken.

Heren bedankt!

De SBS RS (Racing Sinter) zijn het geworden.

i.d.d 67 euries incl. verzenden vanuit de UK.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan