• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Ervaring rijscholen in friesland?

Twitty

Rookie
Lid geworden
11 okt 2009
Waarderingsscore
0
Hallo,

Heeft er iemand van jullie gelest bij rijschool albert de boer in friesland? Alle ervaringen zijn welkom. Of kan iemand mij een andere rijschool in friesland aanbevelen?

Zolang je niet op klompen hoeft te lessen lijkt het me wel goedkomen toch ;)

Ik heb bij H. de Bos afgereden in Lemmer. Je rijdt dan met Jacob. Gezellige gast en schat goed in wanneer je er klaar voor bent. Alles in een keer gehaald. Je rijdt op het nieuwe model CB500F.
Maar Friesland is groot, dus wellicht is dit heel ver uit de richting ;)

Ik heb gelest bij Johan Postema... Super vent! Geeft ook VRO cursussen en aan de politie, bergcursussen, etc.. Als er iemand goed kan rijden dan is hij het wel...
Stapt dan op bij motoport Leeuwarden, hij rijd altijd mee op de motor en geeft ook niets anders dan motorcursussen.

Aanwezig:
- Laarzen,
- Zomer/winterhandschoenen
- Helmen
- Jas & Broeken (eventueel met binnenvoering)..
- verwarmd hesje(/handschoenen ook volgens mij)

Je rijd op: Een CB500 uit mn hoofd met handverwarming
(licht & zwaar)

Heeft ook wel een website, ff google :)

(wel even de groeten van mij doen :))

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heeft er iemand van jullie gelest bij rijschool albert de boer in friesland? Alle ervaringen zijn welkom. Of kan iemand mij een andere rijschool in friesland aanbevelen?

afhankelijk van waar je woont. Als je in de buurt van Leeuwarden woont zou ik zeggen Tilstra. Heeft een eigen baan waar je de bijzondere verichtingen kunt oefenen. En het zijn een leuk stel mensen die weten waar ze over praten.

afhankelijk van waar je woont. Als je in de buurt van Leeuwarden woont zou ik zeggen Tilstra. Heeft een eigen baan waar je de bijzondere verichtingen kunt oefenen. En het zijn een leuk stel mensen die weten waar ze over praten.

Dit kan ik beamen, ik les momenteel bij Tilstra, erg leuk en ontspannen allemaal.

Hallo,

Hee Twitty, waar woon je? Bedoel je Albert de Boer vlakbij Veenwouden?

Tilstra is bij mij erg goed bevallen.
Theorieles in 1 x gehaald.. 0 fout
AVB in 1 x gehaald
AVD in 1 x gehaald

Goeie sfeer en relaxed allemaal.

Ja, heb jij er ervaring mee?

Nee, maar ik ken hem (zelfs persoonlijk).Hij doet al een aantal jaren autorijles geven.
Ik heb zelf gelest bij Marco Lyckelema in Burgum, was ook goed. Vond het wel jammer dat de instructeur alleen maar in de auto achter mij aan reed, niet op de motor.

Nee, maar ik ken hem (zelfs persoonlijk).Hij doet al een aantal jaren autorijles geven.
Ik heb zelf gelest bij Marco Lyckelema in Burgum, was ook goed. Vond het wel jammer dat de instructeur alleen maar in de auto achter mij aan reed, niet op de motor.

Maar bij albert de boer kan je dus niet meer motorrijles volgen? Of heeft hij een instructeur die dat nog wel doet?

Hij geeft zelf geen motorrijles, doet een andere instructeur. Ik weet niet of hij goed is.

Ik heb ook gelest bij Tilstra.
Maar tijdens mijn AVB examen stuurden zij mij op een motor waarbij er een spiegel los zat en de schijf krom was. Vlak voor het examen de spiegel eraf gedraaid en een noodstop gemaakt met een blokkerend voorwiel.
Gelukkig toch in 1 keer gehaald maar relaxed is anders.

De instructeurs waren wel goed, maar je moet vroeg aanwezig zijn om passende kleding aan te kunnen trekken want sommige maten waren er te weinig met als gevolg dat je rond reed met laarzen die twee maten te groot waren. -O-

Ik heb ook gelest bij Tilstra.
Maar tijdens mijn AVB examen stuurden zij mij op een motor waarbij er een spiegel los zat en de schijf krom was. Vlak voor het examen de spiegel eraf gedraaid en een noodstop gemaakt met een blokkerend voorwiel.
Gelukkig toch in 1 keer gehaald maar relaxed is anders.

De instructeurs waren wel goed, maar je moet vroeg aanwezig zijn om passende kleding aan te kunnen trekken want sommige maten waren er te weinig met als gevolg dat je rond reed met laarzen die twee maten te groot waren. -O-

Ik heb tijdens het lessen zelf motorkleding aangeschaft, je hebt het toch nodig later.

Beetje uit de richting voor jou, maar het valt nog behoorlijk in Friesland (en daar ging dot topic gezien de titel over ;) ): Dick Hielkema in Heerenveen. Doet zelf alleen maar motoren, is professioneel (kan ook heel profi vloeken als je iets echt stoms doet trouwens, LOL!) en heeft goed materiaal. Doet zelf (vrijwel) alles op de motor, geeft ook VRO's en zo. Ik zou Dick aan iedereen aanraden!

Kunt de rijschool altijd opbellen. ;)...

Al meer een idee hoe je het gaat doen?

Ik kan inderdaad meteen gaan bellen, maar ik dacht dat hier misschien mensen waren die ervaring met deze rijschool hebben :) En om nou te gaan bellen met de vraag: ben je een goeie? ;)
Eerst even rondneuzen en dan na de winter beginnen met lessen denk ik..

Heb bij van dijk gereden in Lwd.
Ook errug goed bevallen :Y

Richard is een goeie :]

Zo te horen goeie: Tilstra & Johan Postema beide in Leeuwarden
Kunt ook gaan vergelijken op slagingspercentages (ff Google).

Of een rijschool bellen die enkel auto geeft. Die horen vaak genoeg verhalen en weten vaak wel een goeie te noemen.
Zo heb ik toen mijn vroegere rijschoolhouder gevraagd naar een naam(deze kwam ik vaak tegen), en een andere rijschoolhouder die ik weer via m'n werk ken. Beide kwam dezelfde naam uit, toen was voor mij de keuze snel gemaakt. :)

Eerst even rondneuzen en dan na de winter beginnen met lessen denk ik..

Waarom na de winter?
Als je nu begint kun je lekker rijden in het "hoogseizoen". Verder leer je nu meer met andere weersomstandigheden etc... ik heb ook in winter gelest.

~
Ik heb tijdens het lessen zelf motorkleding aangeschaft, je hebt het toch nodig later.[/quote]

Dat dacht 1 van mijn medecursisten toen ook.
Een peperduur pakkie aangeschaft van rond de 700 euries ofzo.
Wat gebeurd er op haar examendag ?? Je kunt het al raden..

Noodstop ==> Veel te hard de rem ingedrukt waarop voorwiel blokkeert.
(de meeste lesmotoren hadden ABS maar zij had bewust gekozen voor een motor zonder ABS want die was iets lichter in gewicht :N en voor haar makkelijker hanteerbaar)

Zij wordt van de motor afgeslingerd en ligt 7 meter bij de motor vandaan met:
Ja inderdaad haar hele nieuwe pakkie naar de filistijnen !!
En gezakt natuurlijk :N
Was echt balen voor haar.

Terug
Bovenaan Onderaan