Ervaringen met Craft Pro zero (extreme)?

rene_menting

Die hard MF'er
14 sep 2009
368
0
Beste mede MF'ers,

Heeft er iemand ervaring met de onderkleding Craft Pro Zero of Craft Pro Zero Extreme?
Ik ben op zoek naar goede onderkleding en daarom aan het kijken naar Craft.
Nu ben ik benieuwd hoe de ervaringen zijn met deze onderkleding in zomer en winter.
Is deze kleding koel genoeg in de zomer en lekker warm in de winter? Vermeld aub erbij welk type je draagt?
 
Ik heb een craft thermobroek. werkt perfect ook onder leer zit het nog goed :)
 
Op een gegeven moment vind ik het te warm worden en switch dan naar een dun katoenen shirtje. Ik weet wel dat ze een zomercollectie hebben van Craft. Maar ik persoonlijk zie de meerwaarde daarvan boven katoen niet zo.

Pak = leer btw
 
Laatst bewerkt:
Op een gegeven moment vind ik het te warm worden en switch dan naar een dun katoenen shirtje. Ik weet wel dat ze een zomercollectie hebben van Craft. Maar ik persoonlijk zie de meerwaarde daarvan boven katoen niet zo.

Pak = leer btw

Ik heb een leren combi.
Ik heb inderdaad ook de pro cool variant gezien op de site van Craft, maar die open kraag lijkt mij niet fijn onder mijn combi, dan heb ik liever een kraagje zoals de Pro Zero, met zo'n randje in je nek.
Het gaat natuurlijk vooral om het zweet af te voeren en niet aan de voering van mijn combi te plakken. En het moet niet te warm zijn.
 
Ik heb een Craft Pro Cool t-shirtje voor in de zomer, en een 'gewoon' craft shirtje met kraag voor als het wat kouder is.
's Winters doe ik het Craft shirtje onder een longsleeve, en onder mn broek een Dane thermobroek. Zo kan je de hele winter doorrijden in je leren pak zonder kou te vatten.
's Zomers heb ik het Craft Pro Cool shirtje onder mn leren pak en dat werkt super ! Voorheen was het zweten als je even voor een stoplicht ofzo, nu heb daar vrijwel geen last meer van. Voert het zweet goed af en houdt je lekker koel.
Afgelopen zondag nog naar de Eifel geweest (jaja, Duitsland moest spelen :] :P), en heb het geen moment te heet gehad in mn pak, ondanks dat het lokaal toch wel 30 graden was.
 
Ik heb een Craft Pro Cool t-shirtje voor in de zomer, en een 'gewoon' craft shirtje met kraag voor als het wat kouder is.
's Winters doe ik het Craft shirtje onder een longsleeve, en onder mn broek een Dane thermobroek. Zo kan je de hele winter doorrijden in je leren pak zonder kou te vatten.
's Zomers heb ik het Craft Pro Cool shirtje onder mn leren pak en dat werkt super ! Voorheen was het zweten als je even voor een stoplicht ofzo, nu heb daar vrijwel geen last meer van. Voert het zweet goed af en houdt je lekker koel.
Afgelopen zondag nog naar de Eifel geweest (jaja, Duitsland moest spelen :] :P), en heb het geen moment te heet gehad in mn pak, ondanks dat het lokaal toch wel 30 graden was.
Ik heb zo'n pakkie van de Lidl, scheelt een bom duiten en werkt exact hetzelfde.
Geen problemen met aan en uittrekken van het pak en het geeft geen zweterig, kleverig en klam gevoel.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik ga me dan toch ook maar zo'n cool shirtje bestellen denk ik. De Craft Pro Zero extreme short sleeve heb ik inmiddels al besteld.
Ik heb liever Craft dan lidl of kruidvat spul, want dat is allemaal van ander materiaal gemaakt en bevat geen holle vezels, die na een paar uur motorrijden in 30 graden toch wel blijken te helpen.
 
Beetje verwarrend die naamgeving. Canterbury thermokleding heeft Cold voor koud weer, en Hot voor warm. Craft dus kennelijk Zero voor warm weer en Warm voor koud... Was nl net op n site die beweerde dat Pro Zero voor in de kou was :S

Pro Cool/Zero is dus voor als t heet is buiten?
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei: 'persoonlijk', ik zweet niet zodanig dat ik kletsnat ben. Mocht je dat wel doen, ben ik het met je eens ;)
 
Zeer tevreden Craft gebruiker, zowel in 'koud' als in warm weer :Y
:^

:]

Al vind ik Underarmour ook niet slecht.

under_armour_heat_gear.jpg
 
Toch deze maar s naar boven trappen.

Ik heb ook een craft layer 1 overall voor de zomer. Ben ik best tevreden van.
Voor de winter heb ik een shirt en broek layer 2, maar dat shirt is 9 van de 10 keren nat langs binnen... Op 1 of andere manier voert deze dus het vocht niet af.

Komt dit omdat het vocht niet weg kan door het leren motorpak dat erover is? M'n rugprotector zou het probleem niet mogen zijn, zitten voldoende ventilatiegaten in.
 
Gisteren toevallig een setje Craft Zero Layer 1 gekocht!
Nog niet mee gereden maar zit als gegoten!
 
Ik reed eerst met craft.....nu rijd ik met icebreaker. Icebreaker is gemaakt van echte wol......zal je denken hmmmmm kriebeld.....NEE........zit exact zoals de craft alleen vind ze warmer(koeler) zitten en de icebreaker gaat nooit stinken.....ook niet als je hem een week draagt in volle zon met lederenpak (zelf getest en vrienden ook).

Je hebt ze voor de zomer in 160 grams, 200 grs gaat ook nog wel maar de 260 grams is echt te warm voor de zomer!

Prijzen beginnen vanaf 70 eu. Beverzwerfsport verkoopt ze en nog een aantal andere zaken.

Ze hebben ook nog eens veel disigns en tevens ook casual kleding.

Icebreaker vind ik persoonlijk veel prettiger en beter als alle synthetische onderkleding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan