• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

ervaringen met deze band

Schrijf er effe bij waarvoor je hem wilt gebruiken. :)
Elk type band heeft zijn eigen werkgebied. Als dit niet overeenkomt met jouw gebied, dan hebben al die ervaringen al geen zin meer.

Ik heb alleen ervaring met de MEZ 3 en dat was de meest onbetrouwbare band die ik ooit gehad heb.

Laatst bewerkt:
zit er over te denk om deze band te nemen

graag jullie meining

Metzeler ME Z 2

Metzeler | Motorcycle products and Tyres

Als het enigzins mogelijk is 'NIET DOEN'

de Z4 en daarna de Z6 zijn de opvolgers er van, waarbij die laatste het best is...

Ik heb net een compleet onversleten setje van mijn net aangekochte motor af laten halen. owkee, de dotcodes waren uit 98 en 99. Maar de band is zowiezo niet meer van deze tijd.

Mijn ervaring was slecht met deze banden, bij een minimaal nat wegdek spinde de achterband compleet door, en in bochten gaf hij verder totaal geen vertrouwen, veel te weinig gevoel over wat er onder je gebeurt...

Ervaringen zijn wel terug te lezen als je de zoekfunctie gebruikt (wat ik ook gedaan had)
maar de reacties gaan allemaal minimaal 5 jaar terug, een verouderd type band dus...

de meeste reacties waren in de trend van 'onder de 5o C niet mee te rijden' , 'onverslijtbare betonband' en 'in de regen beroerd'

Zelfs als je een wat afwijkende bandenmaat hebt kan je beter zoeken naar een andere, wat recentere band

zo dan okee beter dat ik het nu weet dan dat ik de band gekocht heb dan toch maar verder zoeken naar een andere band

ik zoek een band die onder min gpz 600r komt ook redelijk wat bochten werk wil gaan doen

super corsa pro's is t beste wat ik ooit ben tegengekomen.
ze zijn alleen iets minder in de regen. maarja, in de regen ga je toch geen gekke dingen doen, dan wil je alleen naar huis toe.
anders pilot powers, in de regen zeer goed en bijna geen opwarmtijd nodig.

Laatst bewerkt:
super corsa pro's is t beste wat ik ooit ben tegengekomen.
ze zijn alleen iets minder in de regen. maarja, in de regen ga je toch geen gekke dingen doen, dan wil je alleen naar huis toe.
anders pilot powers, in de regen zeer goed en bijna geen opwarmtijd nodig.
right... onder een gpz600r... uhu....

Geen idee of het ding leverbaar is in 150, maar zelf was ik op mijn ex erg tevreden met de bt45 van bridgestone...

Eigenlijk nooit problemen mee gehad en toch toen ook al een redelijk sportieve rijstijl. Welke bandenspanning heb je er in zitten bijv?

Ook nooit problemen mee gehad moet ik zeggen, het enige nadeel vond ik dat de voorband sterk de neiging had om te cuppen. Hoe oud is de band die er nu op zit eigenlijk ? dat zou eventueel glijgedrag ook kunnen verklaren...

Laatst bewerkt:
Of het daar aan ligt, geen idee.... Maar ik vind het persoonlijk ietwat aan de lage kant voor een bt45, die zou ik toch zeker wel naar de 2.5 mikken aan de voorkant, 2.7 aan de achterkant.

Motoport wel meer slechte verhalen over gehoord en meegemaakt. Voor de BT45 heb ik altijd 2.5 voor en 2.9 achter aangehouden op mn XJ 900. Zeer goede band naar mijn mening op zowel droog als nat. Heb er op de VRO1 vorig jaar een ZZR 600 en een SV 650 mee kwijt gereden (voor zover dat gaat op een circuit). Schaamrandjes waren zowel voor als achter op. Lijkt me dat dit ook mogelijk moet zijn op een GPZ.

Let er wel op dat je even een kwartiertje de tijd neemt om je bandjes warm te rijden en verwacht geen GP hellingshoeken te kunnen maken op koud wegdek. Ik zou zeggen probeer het nog even met de hogere bandenspanning.

Schrijf er effe bij waarvoor je hem wilt gebruiken. :)
Elk type band heeft zijn eigen werkgebied. Als dit niet overeenkomt met jouw gebied, dan hebben al die ervaringen al geen zin meer.

Ik heb alleen ervaring met de MEZ 3 en dat was de meest onbetrouwbare band die ik ooit gehad heb.

om z'n eigen boontjes te doppen. ;) :P :Y

Terug
Bovenaan Onderaan