En je mag van mij best kotsen op mensen die hun geld verdienen aan motorfietsen hoor, maar ik heb nog nooit 1 dag in mijn leven mijn handje op moeten houden bij een geld uitkerende instantie.
Kunt er lang of kort over discussieren maar motorzaken en garagebedrijven zijn net als aannemers, het zjn vrijwel allemaal oplichters en als ze een euro extra uit jou kunnen trekken zullen ze die mogelijkheid zeker aangrijpen.
Ik ken eerlijk gezegd maar heel weinig goede motorzaken, ik ben er inmiddels al 5/6 afgeweest voor onderhoud en overal was het wel wat.
We wonen nou eenmaal in een kruideniersland, deal with it.
Geld verdienen mag, maar wel op een eerlijke manier....
En "eerlijk" zal ongetwijfeld synoniem staan met: goedkoop.......
Nee, met eerlijk zijn en afspraken en verplichtingen nakomen.
Dat geintje wat ze met inkoopmotoren flikken kan gewoon niet.
Schade, tellerfraude, import en gebreken verzwijgen, kan ook niet.
Garantie-veplichtingen nakomen hebben ze ook nogal moeite mee.
Volgens sommige hier is het de normaalste zaak van de wereld, de motoren zijn immers scherp geprijsd.
Oh, je bedoelt HP. Dat ben ik dan deels met je eens.
Dat deels slaat er op dat, als je even goed rondkijkt, je al snel ziet dat HP duidelijk lagere prijzen hanteert. Dan zou je als klant al moeten/kunnen weten dat die prijs ergens vandaan komt...... en ik vind dat je als klant ook best iets verder mag kijken dan je neus lang is.
Weet je waar je koopt en wat je koopt, dan zul je er best een leuke fiets voor weinig kunnen vinden. Voor de klant die zich verder niets afvraagt en niet weet wat hij koopt is HP geen aanrader, vermoed ik. Maar dat kun je niet alleen HP verwijten.
Niet fraai, maar ik ben dat op heel veel andere plekken ook tegengekomen, waaronder ook officiële dealers. Als je de klant maar eenmaal op je stoep hebt.... Ik hou er niet zo van en haak dan subiet af, maar weet dat eigenlijk al als er een prijs over de telefoon wordt genoemd, dat zullen veel andere bedrijven niet snel doen.Maar de hier te lezen algemene ervaring leert:
een inkoop/inruil voorstel doen en ter plekke anders roepen is niet netjes
Ik ken geen enkel normaal bedrijf dat géén afleverkosten rekent. Dat zou de klant dus kunnen weten.....afleverkosten eisen die nergens staan noch genoemd worden is niet netjes
Allemaal waar, maar niet heel bijzonder. Bedrijven als dit werken met een hoge omzetsnelheid, dan willen foutjes als deze er best wel eens insluipen.adverteren met zaken die niet bij de motor zitten is niet netjes
met (standaard)omschrijvingen adverteren die niet altijd waar zijn is niet netjes
enz
Dat lijkt me een valide constatering.Is dat de hele waarheid?
Vast niet, waarschijnlijk bestonden ze dan al niet meer. Ervaringen delen is eigenlijk gewoon een advies waakzaam te zijn, vooral voor de leek. Een gewaarschuwd iemand , telt immers voor twee!!
Als je bij een werkgever werkt dan ga je ook voor het hoogste salaris en werk je niet omdat je je baas zo aardig vind.
Overuurtjes schrijf je ook en je vakantiedagen geef je ook niet weg.
Lijkt mij niet slim om als ondernemer niet voor je zelf te werken, maar voor een ander.
Maar ik zal dat wel weer verkeerd zien.
Maar het gaat hier om HP.
Ik vind dat ze een moeilijke handel hebben, ze zijn doorgaans heel scherp aan de prijs en dat trekt natuurlijk klanten die een motor kopen die normaal gesproken niet te betalen is voor hun.
Dat zijn ook de grootste zeikerts, geen geld, veel frustratie en de teleurstelling dat ze toch net niet de hoofdprijs hebben aangeschaft voor weinig.
Als ik jou zo lees is er veel mis in de (motor)handel en mag keesje het eigenlijk ook wel want pietje doet het ook, waarschijnlijk een groot aandeel van wat er mis gaat in deze maatschappij....Niet fraai, maar ik ben dat op heel veel andere plekken ook tegengekomen, waaronder ook officiële dealers. Als je de klant maar eenmaal op je stoep hebt.... Ik hou er niet zo van en haak dan subiet af, maar weet dat eigenlijk al als er een prijs over de telefoon wordt genoemd, dat zullen veel andere bedrijven niet snel doen.Ik ken geen enkel normaal bedrijf dat géén afleverkosten rekent. Dat zou de klant dus kunnen weten.....Allemaal waar, maar niet heel bijzonder. Bedrijven als dit werken met een hoge omzetsnelheid, dan willen foutjes als deze er best wel eens insluipen.
Wil je dat als klant perfect hebben, dan staat het je vrij een bedrijf te kiezen dat hogere prijzen/winstmarges hanteert en de aangekochte motoren veel beter kent. Maar de klant komt nu juist op die lage prijs af.....Dat lijkt me een valide constatering.
HP is wat het is. Je kunt niet verwachten een stuk goedkoper uit te zijn als elders en dan precies dezelfde kwaliteit/voorwaarden/service tegen te komen.
Zou ik er zelf kopen? Nee, ik heb al eens leergeld betaald bij een soortgelijk bedrijf. Ik betaal liever wat meer voor een stukje zekerheid. Vooral een niet ter zake deskundige klant of iemand die écht verwacht voor minder geld meer te kunnen krijgen kan hier beter niet naartoe gaan.
Maar als je weet waar Abraham de mosterd haalt kun je bij zo'n bedrijf heus wel eens een goede koop "scoren"....
hier heb je wel weer gelijk in kevin.
als je een nette motor wil hebben moet je een dealer onderhouden nl motor kopen die minimaal 2000 euro duurder is dan bij hp.
ik heb 1x een mistap gedaan met een ingevoerde auto.
nooit meer iets bij een handelaar vandaan.
hier heb je wel weer gelijk in kevin.
als je een nette motor wil hebben moet je een dealer onderhouden nl motor kopen die minimaal 2000 euro duurder is dan bij hp.
ik heb 1x een mistap gedaan met een ingevoerde auto.
nooit meer iets bij een handelaar vandaan.
Mijn motor had ook verzwegen schade.. Kwamen ze bij de dealer achter, ik kom er nooit weer, garantie is ook lastig bij hun, motor had storingen en ze deden gewoon alsof het niets was, onder de mom van : elke motor heeft zn hikje
Ik licht een klant eerlijk en recht door zee op.
Ik las het echt! Echt!
We zijn niet allemaal in de positie om duizenden euro's extra aan een aankoop van een motorfiets uit te geven.
Da's niet zo moeilijk, een (merk)dealer overvraagt mede vanwege het pakket eisen die de fabrikant/importeur aan de (merk)dealer stelt. Om goedkoop te verwarren met blijkbaar toegestaan oplichten middels verborgen zaken vind ik niet per definitie de schuld van de koper, maar een (wettelijk bepaalde) plicht van de verkopende cq deskundige partij, ook al heeft de onwetende koper onderzoeksplicht...Dan zul je wellicht je eisen bij moeten stellen en een ouder model o.i.d. bij de dealer vandaan moeten halen.
Het is hier al eerder geschreven dat je jezelf inderdaad ook wel eens af mag vragen waarom ze dan een paar duizend euro goedkoper zijn.
Het is echt niet zo dat een dealer een paar duizend euro netto winst op een fiets pakt.
Zeg eens eerlijk?
Had je hem ook voor dezelfde prijs gekocht als je van dat schadeverhaal geweten had?
Nwah, er staat spul genoeg bij John om je Blade in te ruilen en zo je misstap goed te maken...