• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Ervaringen met Koffersets / tanktassen

Hexanide

Die hard MF'er
Lid geworden
25 feb 2003
Waarderingsscore
0
Met m'n nieuwe fiets wil ik toch wel wat meer gaan doen dan woon/werk verkeer en rondjes A4 }) , dus ben eigenlijk op zoek mensen die wat advies kunnen geven over de aanschaf van een kofferset of tanktas.

Het lijkt me dat je voor een gemiddelde vakantie toch wel wat bagage mee moet nemen, ik vraag me af wat de beste ( fijnste ) manier hiervoor is.

Iemand goede tips???

Ik en me vriendin hebben allebei een tanktas met sterke magneten, Ik vind het persoonlijk perfect om als ik mee ga een tanktas er op te klikken, je kan er een hoop in kwijt en het hang niet aan je lichaam (de tas die wij hebben kan je ook nog een keer openritsen en omhoogzetten zodat je er nog meer in kwijt kan)
Tevens hebben we ook voor als we weg gaan een speciale motorrugzak, maar als je die "draagt"kan er niemand meer achterop.
Ik wil ook ooit eens gaan kijken voor een paar mooie zadeltassen zodat we nog meer kunnen meeslepen (vrouwen,......... )

Ik en me vriendin hebben allebei een tanktas met sterke magneten,

Op die mooie fiets van jou kan je volgens mij ook het beste een tanktas kwijt :)
Je was dit weekend toch wel met de motor naar je ouders geweest?? Perfect weertje om te :]

Met m'n nieuwe fiets wil ik toch wel wat meer gaan doen dan woon/werk verkeer en rondjes A4 }) , dus ben eigenlijk op zoek mensen die wat advies kunnen geven over de aanschaf van een kofferset of tanktas.

Het lijkt me dat je voor een gemiddelde vakantie toch wel wat bagage mee moet nemen, ik vraag me af wat de beste ( fijnste ) manier hiervoor is.

Iemand goede tips???
Rechthoekige aluminium koffers zijn ideaal voor vakanties met veel bagage. Makkelijk in & uitladen. Koffers te gebruiken als zitplaats cq. bijzettafeltje. Als de motor ompleurt geeft 't ook nix.

Wel prijzig en past eigenlijk haast alleen mooi op allroad-fietsen. ;)

Heb een tanktas met riempjes. Moet dus als ik gaat tanken de tas van de bodemplaat losritsen(is ff minder nu want die rits is kapot ;( ).

Ik heb een tanktas en een Krauser K3 kofferset. Koffers vind ik toch veiliger dan zadeltassen. Je kan er ook harder mee rijden, er gaat best veel in en vaak staat het nog wel mooi ook. Bovendien kan de boel op slot en zijn ze moeilijk te jatten. Verder klik je ze er zo af als je bij het hotel of camping bent. Net zo makkelijk als een tanktas erop en eraf. Ben nog op zoek naar een topkoffer. Dan heb ik 3 keer 41 liter en een tanktas. Moet voldoende zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan