Ervaringen met welke bodyprotector?

Zeeuwse Klei

MF veteraan
28 mei 2004
4.691
1
Pearehat
Ik ben op zoek naar een bodyprotector, maar weet niet welke te kiezen. Zijn bergen merken en keuzes zat (ja, behalve in Zeeland, de paar crosszaken die er in de buurt zijn hebben niet altijd een even ruime sortering...), maar welke bevalt goed en waarom?

Passen moet ik ze toch, maar zou wel eens een paar meningen en ervaringen willen horen.
 
voor zover ik weet hebben ze allemaal een universele passing. De een is wat groter als de ander. Ik draag ze eigenlijk altijd icm een niergordel..
 
Zelf laatst ook een bodyprotector gekocht nadat ik hard op m'n plaat was gegaan zonder.
Dingen zijn het geld wel waard hoor.
Ik heb gekozen voor een Acerbis Bomber, degelijk en niet te duur (65 euro)
Is gewoon standaard zonder niergordel en zonder elleboog protectie, die heb ik los omdat ik dat prettiger vind.
Wil je alles in een dan kun je ook een Acerbis Impact pakken, die is helemaal compleet met niergordel en elleboog protectie, wel meteen een hap duurder.(144 euro)

Maar zeer zeker eerst een paar verschillende merken passen, want je merkt wel degelijk verschil, maar of ze echt lekker zitten merk je pas als je 'm aan hebt en "aan het werk bent".

Succes ermee
 
Heb er zelf 1 van Spidi (ofzoiets) met niergordel! Echt een heel erg fijn ding. Ga ook nooit op pad zonder. In de zomer is het wel redelijk warm, maarja dan maar met jas open rijden ;)
 
Wil er bij warm weer een cross-shirt overheen dragen ofzo. Wil een vest hebben, lieftst geen protector uit losse stukken dus..
 
Ik heb er een van Kenny en dat is een vest. Platen op de voor en achterkant. Verder op de schouders en ellebogen. De niergordel zit er direct aan vast. Kostte wel ong 140 - 150 euro.( weet het niet meer precies )
 
werken die body protectors beter dan een lederen pak/jas met beschermingselementen, of is de clou juist dat je die dan niet aan hoeft ?

sorry voor de newbie vraag, nooit helemaal begrepen...
als ze zo veel lekkerder zitten ga ik ook maar eens passen/orderen...
 
werken die body protectors beter dan een lederen pak/jas met beschermingselementen, of is de clou juist dat je die dan niet aan hoeft ?

sorry voor de newbie vraag, nooit helemaal begrepen...
als ze zo veel lekkerder zitten ga ik ook maar eens passen/orderen...

Bij protectie in je jas heb je wat meer kans dat het verschuift en verdraait. Moet zeggen dat ik er een keer al veel profijt van heb gehad, die stukken in mijn jas.

De protectie die ik juist extra wil hebben is op de borst en rug. Een losse rugprotector draagt (die ik heb dan toch) niet fijn en borstprotectie heb ik niet.
 
Waar zit die ergens?

Mijn eigen setup, mede ook aangeschaft voor het snowboarden:
dainese rugprotector (met soort van niergordel)
dainese impact shorts (broekje met bescherming voor stuit en dijbeen, onmisbaar)
acerbis bomber bodyprotector voor borst en schouders.
Losse knie- en elleboogbeschermers

Ben hier erg tevreden mee. Mijn ruggewervel is van top tot teen beschermd, en dat vind ik bij de meeste cross-bescherming een zwak punt.
 
Ik heb een protectorshirt van Kenny. Net als de foto hieronder maar dan inclusief rugprotector. Bevalt prima. Zit als gegoten, verschuift niet. Naar mij idee niet overdreven warm ofzo.

full
 
Laatst bewerkt:
De vraag van Zen staat nogsteeds; Is het verantwoord om alleen met zo'n volledig protectorvest en een shirt eroverheen op het asfalt te gaan knallen. In vergelijking dus met bijvoorbeeld mijn textielpak met protectors (waarbij ik die protectors wel wat strakker kan snoeren, zodat ze op hun plaats blijven) Jep; ook ik aardige newbie op dit gebied O-)
 
Nee, deze protectors beschermen tegen impact, voor glijen over straat zijn ze niet zo geschikt, en bij een scherp iets op straat ben ik blij met de rest van me jas als je tussen de protector in kom te zitten.
 
Ik heb een protectorshirt van Kenny. Net als de foto hieronder maar dan inclusief rugprotector. Bevalt prima. Zit als gegoten, verschuift niet. Naar mij idee niet overdreven warm ofzo.

(Afbeelding)

das een mooie! wat kostte die? kheb er nu zo eentje die je rug, borst en schouderbladen beschermt. opzich goed te doen, maar zit toch een beetje "blikkerig". denk dat je dat ook wel houd met die dingen.

ps. de mijne heeft zeer ernstig ledsel bij mij voorkomen. mijn motor lag al op de grond met het uiteinde van het stuur omhoog toen ik vanuit de lucht op de zijkant van mijn stuur viel. had ik geen protector gedragen was het stuur in mn lichaam gekomen. goed, ik had nu evengoed veel pijn, maar wil er niet aan denken wat er zonder gebeurt zal zijn.... :X

ik rij nooit meer zonder :]
 
Ik heb eens iemand zien zitten die gevallen was met zijn DR 800. De motor was bovenop de beste man geland, en gelukkig had hij hele goede protectie aan. Die motor weegt dik 200 kg, nu kwam hij eraf met een paar gekneusde ribben en ik geloof een middenhandsbeentje gebroken.

Sindsdien ben ik naarstig op zoek naar een goeie protector...
 
Nou, tis de Oxbow geworden, heb geen zin om buiten Zeeland te gaan zoeken voor die zooi. Voelt erg fijn aan, zit strak en sluit goed aan, alles verstelbaar en goed vast te zetten. Niergordel, ellebogen, schouders, onderarm en borstprotectie
 
dit is hem dus, kloteding om op de foto te krijgen. Morgen eens aandoen, en NIET testen, hoop ik toch, wel mee rijden hier in het industriegebied.
Als er iemand zin heeft om mee te doen, ge zijt welkom... 8-)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan