Ervaringen rugprotectors!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarpoR1

MF veteraan
25 aug 2011
1.310
218
Winschoten
Ik wil een andere rugprotector kopen, maar weet eigenlijk niet welke.
Nu heb ik eentje die vrij lang is met als gevolg als ik achter het kuipruitje gedoken zit het idee heb dat het als het ware in mijn nek prikt, het zit gewoon niet comfortabel!
Ik heb er tijdens circuitdagen wel meer mensen over gehoord die hetzelfde hebben.

Graag hoor ik wat meer van de mensen hier over wat voor protectors ze gebruiken en wat de lengtes zijn van de protectors.
Op de diverse sites staan alleen de maten erbij en niet de afmetingen.

Ik heb nu een die 60cm lang is en op het brede gedeelte 35cm, dit aan de binnenkant gemeten.

Ik zie de reacties tegemoet. :)
 
Heb ook lang lopen kloten voordat ik goede had.
Ga naar winkel waar ze heel veel hebben en dan gewoon passen.
Ik heb uiteindelijk een heel goede gekocht bij Damen. Knox geloof ik.
 
Heb ook lang lopen kloten voordat ik goede had.
Ga naar winkel waar ze heel veel hebben en dan gewoon passen.
Ik heb uiteindelijk een heel goede gekocht bij Damen. Knox geloof ik.

Knox, wel van gehoord inderdaad.
Bevalt goed?
 
ik heb een Zandona en ben er erg tevreden over, gelukkig nognooit echt getest. Maar die zit als gegoten, maar gewoon passen in de winkel is het beste natuurlijk.
 
ik heb een Zandona en ben er erg tevreden over, gelukkig nognooit echt getest. Maar die zit als gegoten, maar gewoon passen in de winkel is het beste natuurlijk.

Thanks, das wel waar natuurlijk!
Was gewoon benieuwd naar de diverse ervaringen en wat voor merken
er allemaal gebruikt worden! *D
 
Forcefield, topding en je voel haast niet dat je hem draagt !!
Ik draag hem zelfs ook bij het snowboarden ...

:^ Topding!

Ik heb er zelfs 2 :P

Een large voor op de reesert en een small voor op de Speed Triple omdat ik daar rechtop op zit :)

Moet je wel de Pro L2 nemen en niet de Pro Sub 4 want die is veel te dik voor onder je overall...
Heb trouwens ook de borstbeschermer van Forcefield en die bevalt ook top :}
 
heb een van knox,supercomfortabel,en schijnt ook goed te zijn maar dat heb ik nog niet getest.
 
Laatst bewerkt:
:^ Topding!

Ik heb er zelfs 2 :P

Een large voor op de reesert en een small voor op de Speed Triple omdat ik daar rechtop op zit :)

Moet je wel de Pro L2 nemen en niet de Pro Sub 4 want die is veel te dik voor onder je overall...
Heb trouwens ook de borstbeschermer van Forcefield en die bevalt ook top :}

Ja precies, te dik is ook weer niet goed lijkt me, moet wel comfortabel zitten.
 
ik heb al jaren een KNOX eagis nummer 8, ik ben 1m76. protector is flexibel en zit echt perfect. ik wil niet meer anders. Ze hebben ook een nieuwe uitvoering met borstprotectie daar zou ik nu voor gaan.
Succes.
 
ik heb al jaren een KNOX eagis nummer 8, ik ben 1m76. protector is flexibel en zit echt perfect. ik wil niet meer anders. Ze hebben ook een nieuwe uitvoering met borstprotectie daar zou ik nu voor gaan.
Succes.

Zal eens kijken, thanks!!
 
Eigenlijk moet je een nieuw pak passen met je rugprotector, en niet er later bij proberen te frommelen.

Ik heb mijn pak nog maar een keer gebruikt op het circuit en mijn huidige protector zit wel goed, is alleen te lang voor mijn gevoel.
 
Heb al jaren een Dianese, bevalt mij erg goed.
Niet te breed, vrij dun maar zeer stevig.
Ga nu ook met borst protectie rijden. Weet alleen nog niet welke, ook weer het e.e.a. passen.
 
Ik heb net een nieuwe Forcefield Pro Sub 4 getest. Hij zit goed onder een 1-delig pak (hij zit zelfs beter dan mijn Dainese Wave 2) en hij doet zijn werk als je op je plaat gaat. -O-
 
Maar even nieuw leven inblazen in dit topic!
Heb dit jaar een zandona protector gekocht en heb deze
dit jaar helaas mogen uitproberen!
Resultaat, bont en blauw uiteraard, een gebroken rib, maar ook een gebroken rugwervel.
Is gelukkig redelijk geheeld, maar zit nu toch weer aan een andere rugprotector te denken.
Waarschijnlijk is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest, maar denk
dat ik me toch prettiger zal voelen op de motor met een andere protector.

Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en wat voor protector droegen jullie toen?
Ik hoor het graag!!
 
:^ Topding!

Ik heb er zelfs 2 :P

Een large voor op de reesert en een small voor op de Speed Triple omdat ik daar rechtop op zit :)

Moet je wel de Pro L2 nemen en niet de Pro Sub 4 want die is veel te dik voor onder je overall...
Heb trouwens ook de borstbeschermer van Forcefield en die bevalt ook top :}
Heb ook de l2 en borstbeschermer. Beide top! Als je ruimte in js pak hebt dan is de sub 4 helemaal veilig. Cliff Kloots rijdt er 1:42 mee op Assen.
 
Heb een knox gehad die veel te lang was.
Rij (en crash :( ) nu al tijden op 1 of ander ding van een onbekend merk.
Als ik er nu 1 zou kopen zou ik zeker een forcefield (met borstprotector) kopen. Alleen maar goede verhalen over gehoord.
 
Thanks heren, ik zal eens kijken naar zo'n forcefield!
Wat voor bortstprotector gebruiken jullie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan