Ziet niet onaardig uit , (een beetje vespa achtig) , en ja de prijs is verdomd hoog . Wat is de daadwerkelijke actieradius (al na gelang gebruik omstandigheden) , vooral bij koud weer , en hoe zit het met de levensduur van de accu's . (wat gaat het kosten als die vervangen moeten worden) . Voorlopig zie ik mij er nog niet aangaan zo'n elektrische scooterEtergo (voorheen Bolt) is van plan volgend jaar een 7kW scooter te gaan leveren
De beschikbaarheid is beperkt evenals de locaties waar geleverd gaat worden
De prijs is 5-5,5k€
Specs:
Vermogen 7kW
Topsnelheid 95km/u
Gewicht 74kg
Wielbasis 1345mm
Zithoogte 80cm
Gewicht batterijen 3 x 7,5kg (3 uitneembare modulen)
Cockpit 7" touch screen
Speakers 2 x 6W
Bagageruimte onder zadel 60l (kratje)
Actieradius 3 x 80km bij 20km/u (?)
OS Android
Smartphone compatibiliteit iOS en Android
Verbinding 4G, 3G, GPRS en WiFi
Lijkt mij een leuk handzaam ding voor woon-werk over provinciale weg of door stad als 125cc vervanger
Ik ben zelf niet zo gecharmeerd door de vormgeving en heb twijfels over de actieradius
Wat vinden jullie van dit scootertje ?
Bekijk bijlage 1348975
.........nu te duur en te beperkt. Wellicht over een jaar of 5 interessant.
En het zou mooi dat tijdens het duwen naar huis of waar ook naar toe de accu"s weer wat worden opgeladen . Dit als beloning voor de inspanning .Goed voor de conditie als je hem elke dag naar huis moet duwen.
Ik ben ook niet tegen elektrisch, maar ben vooral voor goedkoopMaar ...
Bagageruimte onder zadel = 60l ... meer dan een burgman 650
Geen wegenbelasting
Minder onderhoud
Lage km kosten
Navigatie, muziek, telefoon en diagnostics aan boord
Techniek staat in de kinderschoenen ... misschien maar de vergelijkbare gogoro is al een aantal jaar in gebruik in Taiwan
Met 3Kw er bij, wat meer body en wat scherpere vormgeving zou ik er voor kunnen gaan
Bekijk bijlage 1349314
Ik ben ook niet tegen elektrisch, maar ben vooral voor goedkoopweliswaar misschien voordelig als je zonnepanelen hebt maar moet je wel heel veel km rijden tov benzine model
Ik ben ook niet tegen elektrisch, maar ben vooral voor goedkoopweliswaar misschien voordelig als je zonnepanelen hebt maar moet je wel heel veel km rijden tov benzine model
Maar ...
Geen wegenbelasting
Lage km kosten
Dat duurt nog wel even denk ik voor daar mrb op komt. En men gebruiken voor wegonderhoud, zou de regering dat doen?Geen wegenbelasting zal veranderen zodra er meer elektrische voertuigen op de weg aanwezig zijn. Dan moet het ineens wel van de overheid, want ook elektrische voertuigen zullen slijtage geven aan het wegdek. Sowieso ook vreemd dat ik voor mijn motorscooter én motor wegenbelasting moet betalen, terwijl ik er maar op één van de twee kan rijden en dus niet zorg voor meer slijtage. Met mijn 113cc scootertje al helemaal niet. Aan de andere kant wil ik best betalen, want als je ziet hoe goed ons wegdek en de wegbewijzering er uit ziet vergeleken met andere landen...
Lage km-kosten klopt, maar die betaal je al vooraf bij de aanschaf. En wat kost een nieuwe accu, als deze versleten is?
Ik wil best een elektrische motor erbij hebben, leuk, maar die kosten moeten echt omlaag, wil ik er serieus over denken om eentje aan te schaffen.
En een beetje extra geluid kan geen kwaad voor voetgangers, fietsers en bromfietsers die onderweg met hun snuffert in de smartphone zitten.