evaringen met diverse motoGP wedstrijden

Grolsch

MF veteraan
5 mrt 2002
4.032
0
Aadorp
Hallo Motor fanaten,

Zelf mag ik nogal graag af en toe een MotoGP wedstrijd bekijken, en dit heb ik dan ook een aantal keren gedaan.
Het lijkt mij leuk om de ervaringen van ons MF'ers met elkaar te delen, om zo te bepalen naar welke GP / circuit je het beste kunt gaan.

Hieronder mijn ervaringen, met waarderingen

Op elke afbeelding heb ik dmv een Grolsch flesje aangegeven waar ik gezeten heb :P

Graag jullie ervaringen!

Assen (Nederland)

f3glyx.jpg


algemeen
De motoGP in Assen is de makkelijkste inkopper voor ons nederlanders.
Zelf ben ik er meerdere malen geweest, maar de laatste jaren niet meer, omdat ik persoonlijk vind dat de regels gewoon te strak worden.

slaapgelegenheid
Rondom het circuit zijn diverse campings te vinden waar je kunt overnachten.
De afstand van de campings naar het circuit varieert van enkele minuten tot een 15 minuten

gezelligheid
Traditioneel wordt er in Assen zelf altijd de "nacht van Assen georganiseerd" wat een groot spectakel is. Maar op de campings zelf is ook vaak genoeg te doen.

waardering
Als ik assen een cijfer moet geven is dat een 7,5

Mugello (Italië)

2jb3azo.jpg


Algemeen
Mugello is een circuit wat in Italië ligt bij het plaatsje "barbino di Mugello".
Zelf heb ik in 2005 een bezoek gebracht aan Mugello.
Het was een mega ervaring, vooral omdat Rossi de race won, en Gibernau (DE tegenstander van Rossi op dat moment) vlak voor onze ogen de grindbak in schoot.

slaapgelegenheid
In Mugello kun je slapen OP het circuit.
Je slaapt dus AAN de baan, dus bij het opendoen van je tent komt de lucht van de rokende 2-taktjes en GPmachines je al tegemoet.
Er is geen stroom of water op de kampeerplekken, maar dat hebben we ook niet nodig.

gezelligheid
De gehele sfeer is FANTASTISCH te noemen.
Allemaal knotsgekke italianen die niet weten hoe gek ze moeten doen.
Alles waar waar brandstof in gaat, en of geluid maakt is aanwezig.
Regels bestaan er volgens mij gewoon niet.
De sfeer is heel gemoedelijk, en ik ehb geen enkel probleem gezien.

waardering
Persoonlijk is Mugello tot dusver mijn favoriete circuit om heen te gaan, vandaar dat ik Mugello een 9 geef

hier vind je onze foto's van Mugello 2005:

http://www.mcdepiepn.nl/index.php?option=com_zoom&Itemid=75&catid=22

Valencia (Spanje)

2eg4sgo.jpg


algemeen
Het circuit van Valencia ligt een 20 KM van Valencia zelf af (het vliegveld in ieder geval).
Wij zijn er heen gevlogen omdat het de laatste race van het seizoen is, dus ergens in November. Zelf zijn wij 2005 in Valencia geweest.

slaapgelegenheid
Er zijn campings tegenover de ingang van het circuit. Je kunt er gewoon kamperen, maar er zullen in de buurt vast en zeker ook wel hotels zitten. Je loopt dus binnen 5 minuten het circuit binnen, dat is op zich wel lekker praktisch.

gezelligheid
Bij het circuit zelf is niet echt veel feest, maar in het dorpje "cheste" daarintegen is het één grote party. Het gehele dorp is afgezet voor auto's. Het enige slecht geregelde was dat er geen taxi's terug rijden vanaf cheste naar de camping (toch een km'tje of 10 als ik moet gokken). Verder één gekke dolle boel. Veel gestunt met motoren op straat, en veel diverse "zuip" gelegenheden.

waardering
Het circuit is hartstikke mooi om te zien. Je moet eigenlijk wel een tribune plaats hebben, omdat je op het grote talut (een berg) vrijwel niets kunt zien. Het circuit zelf is net een Arena, waardoor je bijna alle bochten kunt bekijken.
Als ik het een cijfer moet geven, krijgt het van mij een 8

Hier vind je ozne foto's van Valencia 2005

http://www.mcdepiepn.nl/index.php?option=com_zoom&Itemid=75&catid=27

Brno (Tsjechië)

2nkux4w.jpg


algemeen
Het circuit van Brno ligt vlak bij de grote plaats Brno. De race is meestal eind augustus. Wij zijn er dus ook met de motor heen gereden.

slaapgelegenheid
Rondom het circuit is het één grote camping. Wij zaten toevallig op de camping het dichtst bij de autobaan, dus dan is het een 20 tot 30 minuten lopen (berg op :( )

gezelligheid
Ook in Brno is het een gezellig feest.
In Tsjechië heeft de bevolking weinig om trots op te zijn, maar drank EN mooie vrouwen zijn er in overvloed. Je vind overal biertentjes en kroegen.
Voor de rest, hadden wij het idee dat de vrouwen iets door de melk heen doen daar, omdat ze allemaal een strak figuur hebben, met mega grote "prammen". Een genot voor het oog dus. Mocht je de vrouwen willen bestuderen, dan moet je naar de stad Brno zelf toe (15 minuutjes met de motor), want op het circuit zie je er niet veel.
waardering
Gezien de gezelligheid, geef ik voor Brno een 8,5

Misano (Italië - San Marino

zkft5v.jpg


algemeen
Het circuit van Misano ligt vlak bij Rimini en San Marino.
Ook schijnt Rossi z'n geboortedorp daar ergens te liggen, maar daar zijn wij niet geweest.

slaapgelegenheid
Je kunt er wel slapen, maar op reguliere campings. Dit houdt in dat de gezelligheid ver te zoeken is, of je moet er met je eigen maten wat van maken.

gezelligheid
Zoals hierboven al verteld, is het op het circuit, en op de camping niet heel erg gezellig.
Wel is er bij het circuit een soort van discotheek achtig iets, en in Misano zelf is wel één en ander te doen, maar voor mij persoonlijk toch het minste van al mijn circuit bezoekjes

waardering
Mede door het ontbreken van "HET motorgevoel", en de woekerprijzen (alles kost gewoon 5 € per stuk, of dat nu bier, broodjes of hamburgers zijn) vond ik dit de minst geslaagde actie.

Daarom geef ik het als cijfer een 6.
 
Laatst bewerkt:
BRNO

algemeen
Camping ligt vlak bij het circuit, circuit ligt in een bosrijk gebied tussen de heuvels verscholen

slaapgelegenheid
Camping dus, of hotels in de omgeving

gezelligheid
Goed, erg gezellig op de camping, plaatsje BRNO is ook erg gezellig om ff te stappen of te eten

waardering
8

MISANO

algemeen
Misano ligt aan de kust bij Rimini, 20km van Misano ligt Tavullia (dorp van Rossi) zeker de moeite waard om daar de Vale gekte te bekijken.

slaapgelegenheid
Campings in de buurt, zijn geen campings speciaal voor de Gp, dus je staat dan op toeristencampings, helaas geen gekke dingen dus ;(

gezelligheid
Niet echt gezellig dus, sfeer rondom en op het circuit is fantastisch!

waardering
5, slecht geregeld, duur, geen camping speciaal voor de Gp.

LE MANS

algemeen
Gelegen aan het heilige 24u circuit.

slaapgelegenheid
Camping aan het circuit, je kunt ook aan het circuit slapen op de tribunes.

gezelligheid
Valt een beetje tegen, fransen waren een beetje saai en kunnen geen engels B|
Oh ja, vanaf donderdag is er geen bier meer te krijgen in de supermarkt, zul je een plaatsje verder moeten naar de winkel.

waardering
7, goedkoop, zijn mooie plekken te vinden langs het circuit om te kijken.

SACHSENRING

algemeen
Klein circuit.

slaapgelegenheid
op een helling tegen het circuit aan gebeurd het allemaal, daar is dus de camping, feesttent enz.

gezelligheid
Zeer gezellig, alles gebeurd op 1 plek, de duitsers nemen van alles mee.

waardering
8

Dit is mijn (beknopte) bijdrage :P
 
Laatst bewerkt:
BRNO

algemeen
Camping ligt vlak bij het circuit, circuit ligt in een bosrijk gebied tussen de heuvels verscholen

slaapgelegenheid
Camping dus, of hotels in de omgeving

gezelligheid
Goed, erg gezellig op de camping, platatsje BRNO is ook erg gezellig om ff te stappen of te eten

waardering
8
mee eens, Brno prachtig circuit
Geen ervaring met de GP's wel met de sbk's :Y
Toen was het niet duur, volop gezellig en gezellige stad met voldoende slaapgelegenheden :)

Mijn cijfer Brno 8,5 :)
 
Ik heb alleen ervaring met Assen (hooftribune, GT bocht):

Algemeen
Ik ben er 4 keer geweest alle keren op de hoofdtribune bij de Geert Timmer bocht. Leuk stuk circuit en de start waarbij je 3 meter van Rossi e.a. afstaat dit is natuurlijk een geweldige ervaring! Alles is vanaf de hoofdtribune goed te volgen op een videowall die nu op nog veel meer delen van het circuit staan.

Slaapgelegenheid
Geen idee, hou ook niet van masale campings onder de blubber en bbq's.

Gezelligheid
Super!! Na de races is het om het circuit in alle kroegen een groot feest. Zeker de gene langs de terug routes van de motoren! Nacht van Asses heb ik nooit meegemaakt...

Infrastructuur
Een toevoeging van mijn kant. De infrastructuur naar het circuit kan beter.(Ik ben nog nooit op de motor geweest in Assen maar altijd met een gezelschap met de auto en het laatste stuk op de fiets) Je moet er lang wachten/langzaam rijden voordat je de doorgaande weg bereken hebt. Dit zou imo beter kunnen.

Die stoet wachtende motoren heeft ook wel weer wat trouwens :)

waardering
Vergelijking met andere circuits heb ik niet behalve de ervaringen van RTL GP dan :P. Maar een hoge funfactor heeft Assen zekerweten!
 
Laatst bewerkt:
Idd mooi topic
Wil volgend jaar ook wel eens een GP in het buitenland gaan kijken. Weet ik meteen waar ik wel en niet moet wezen :)
 
tnx dat er een beetje animo is voor m'n topic.

ik heb nu geen tijd om mijn post af te maken, maar misschien morgen als ik het dan wat rustiger heb.
Ik wil dus volgend jaar weer ergens heen, maar weet nog niet waarheen :(

Ik zal de ervaringen van overige personen in de startpost verwerken als ik er tijd voor heb.
 
Magny course

is HET mooiste cirquit voor de toeschouwer, slapen op het cirquit buiten de tribunes, tribunes gebouwd als een stadion, waar je ook zit, je ziet altijd minimaal 3 bochten, echt perfect..

donnington park is kut, daar lopen de mensen VOOR je langs als je naar de race kijkt

hockenheim is alleen interessant als je een tribuneplaats hebt, maar is vaak een jaar van te voren uitverkocht, op alle andere plaatsen zit je bijna 100 mtr van het cirquit

nieuw misano is aangenaam ( wij hebben als eersten op het nieuwe cirquit gereden!!!!!)
 
ok, ik heb mijn ervaringen er bij ingezet en afmaakt.
Tevens een aantal foto linkjes erbij ingezet om de sfeer iets te verduidelijken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er aan te denken om volgend jaar, 13 april, de Gp van Estoril te bezoeken met een paar man. Gezien de afstand en (vrije) tijd met vliegtuig. Wie weet een goedkope accomodatie om te slapen in de buurt van het circuit waar ook nog wat te beleven valt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er aan te denken om volgend jaar, 13 april, de Gp van Estoril te bezoeken met een paar man. Gezien de afstand en (vrije) tijd met vliegtuig. Wie weet een goedkope accomodatie om te slapen in de buurt van het circuit waar ook nog wat te beleven valt.

Estoril ken ik dus persoonlijk niet, maar bij alle circuits waar ik geweest ben was de gezelligheid te vinden AAN de baan. Dus ga niet in zo'n "suf" hotel zitten, maar neem een tent mee, en ga op campings rondom het circuit slapen.

Zo hebben wij het ook gedaan in Valencia, ondanks dat we met het vliegtuig waren.

Verder heb ik in mijn beginpost bierflesjes neergezet, waar ik gezeten heb :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om volgend jaar eerst Mugello aan te doen en dan rustig naar Catalunya te rijden.

Wie heeft er ervaring met kaarten kopen, welke plekken het beste zijn om de races te zien, of er betaalbare hotels in de buurt zitten, waar je het beste kunt feesten e.d.
 
Mijn ervaring...Assen....2 jaar geleden volle pond betalen voor de noodtribune....

Maar allemaal veel te duur, kun je beter zelf rondrijden voor het geld ipv naar die duffe MotoGP kijken. En tjeeming, wat een verschrikkelijk reclame bende tijdens de races...
 
Mijn ervaring...Assen....2 jaar geleden volle pond betalen voor de noodtribune....

Maar allemaal veel te duur, kun je beter zelf rondrijden voor het geld ipv naar die duffe MotoGP kijken. En tjeeming, wat een verschrikkelijk reclame bende tijdens de races...

Jij gaat ook nooit naar een concert, want dan kun je beter een cd kopen (of rippen) en zeker ook nooit naar een sportwedstrijd, want dan kun je het beter op tv kijken.

Reclame: dat maakt de sport betaalbaar. Zonder die reclame was het helemaal niet meer te betalen voor een bezoeker. Noodtribune: had je maar betere kaarten moeten kopen.

Dikke nerd met je kutreactie |(
 
Jij gaat ook nooit naar een concert, want dan kun je beter een cd kopen (of rippen) en zeker ook nooit naar een sportwedstrijd, want dan kun je het beter op tv kijken.

Reclame: dat maakt de sport betaalbaar. Zonder die reclame was het helemaal niet meer te betalen voor een bezoeker. Noodtribune: had je maar betere kaarten moeten kopen.

Dikke nerd met je kutreactie |(

Nou bij aankoop van de kaarten waren goede stoelen beloofd tw op de strubben-tribune. Maarja, ze waren niet op tijd klaar en hebben alsnog een noodtribune geplaatst. Je snapt hem al, ze hebben de kopers van kaarten hierover niet vooraf geinformeerd.... :r Eerst de zakken vullen en een jaar nadien hun excuses. |( |(

Sportwedstrijden, jawel hier om de hoek en veel meer waar voor je geld.....
 
natuurlijk luitjes; thuis voor de buis volg je het best de races, maaar; voor de sfeer moet je er toch echt zelf bij zijn..............
 
Ik ben van plan om volgend jaar eerst Mugello aan te doen en dan rustig naar Catalunya te rijden.

Wie heeft er ervaring met kaarten kopen, welke plekken het beste zijn om de races te zien, of er betaalbare hotels in de buurt zitten, waar je het beste kunt feesten e.d.

Bij alle circuits waar ik geweest ben heb ik de kaarten gewoon aan de baan gekocht.

Ik meende bij Mugello dat we daar op donderdag avond aankwamen, en iets van 160~200 EURO moesten betalen per persoon. Dat was dan voor het gehele weekend inclusief kampeerplekken, en zitten / staan op alle zitplaatsen om de trainingen / kwalificaties / wedstrijden te bekijken.

Potje bier koste meende ik 4 € aan de baan.
 
Ik wil nog steeds een keer naar assen en later ook naar andere circuits. Een maat van mij op mn werk is bijna al overal geweest met de motor en die zij ook dat Mugello het gezelligst was. Mischien iets voor mn volgende motorvakantie.

Leuk topic trouwes
 
Nog een circuitje, maar wel nog geen moto-gp op gezien :N
Formule1, btcc en belcar daarintegen *O*
Enkel m'n favoriet circuitje want anders ben ik nog wel ff bezig :+

Spa Francorchamp.

algemeen
Het circuit is één van de mooiste in z'n soort, met als hoogtepunt de Raidillion (beter gekend als Au-rouge). Je ziet de wagens als het ware tegen een muur opknallen. Prachtig om te zien, zeker als je op de tribune na La Source zit. Ze komen de haarspeld om trekken heel de kast open om omhoog te geraken. Zalig gewoon. Op het einde heb je Les combes. Hier wordt het meeste ingehaald, een aanrader. Eigenlijk zijn alle bochten wel de moeite waard, het nadeel is dat het circuit enorm heuvelachtig is, dus je kan vaak geen 3 bochten ver kijken.

slaapgelegenheid
Campings en hotels genoeg, maar ik maak er geen gebruik van omdat ik 's morgen oprij en 's avonds naar huis.

gezelligheid
Het circuit zelf is pokkeduur, dus brengt best alles zelf mee. Kwestie van sfeer. Gohja, gekke Hollanders (oeps :X ), zatte Duitsers en arrogante Fransen. Meestal is het wel plezant, hangt een beetje af wie in je buurt zit.

waardering
Buiten het feit dat de circuitfasciliteiten gigantisch veel kosten en de toegang meestal ook (Formule 1), is het gewoon een circuit dat je moet gezien hebben. Bij Btcc en Belcar wedstrijden kan je vaak voor weinig extra de pit in (ik krijg m'n kaarten, da scheelt ook :P ). Van mij krijgt ie een 9
 
iemand nog meer tips over mugello en catalunya?

En moet dit topic niet gewoon bij Motorsport staan?

De enige tip die ik kan geven is, ga gewoon naar Mugello, zorg dat je slaapt AAN de baan, en je krijgt gegarandeerd een onvergetelijke vakantie!

Een beetje geld moet je wel mee nemen, potje bier koste meende ik destijds al 5 EURO ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan