Even voorstellen, Eric

--Eric--

Rookie
24 jun 2021
14
9
Hallo allemaal,

Eric uit de kop van Drenthe. Bouwjaar '73 en sinds eind vorige eeuw motorrijder (poehee, dat ziet er oud uit ;-)
Begonnen op een knaloranje Honda CB500T uit jaar kruik. Heel netjes maar remde voor geen meter en met kapotte kleppen overgedaan aan Ep Groenewold in Roden waar de fiets nog steeds staat te wachten op restauratie. Aangezien ik functionaliteit verkies boven looks en een beperkt budget had kwam ik uit op een Yamaha XJ900F. Een super motor, cardan, voorspelbaar rijgedrag, genoeg vermogen en comfortabel genoeg om in één dag naar Italië te rijden. Het zou me niks verbazen als het ding nog steeds rijdt.

Enige minpunt was dat de Yam onverhard iets minder handig was. Vooral het gebrek aan veerweg vond ik lastig. In die tijd was ik nog wel actief op het nl.motor usergroup en daar zwierven een aantal BMW GS-gekkies rond. Ik vond BMW altijd ouwelullen motoren en de GS bovendien ook nog oerlelijk. Het apparaat moest dus wel lekker rijden wilde je er zo enthousiast over zijn. Dat bleek het geval. Op zoek naar de lelijkste GS dan maar. Kalahari geel werd het... eigenlijk meer snot groen, maar bij proefritten was ik er achter gekomen dat er nogal wat verschil tussen verschillende exemplaren zaten en deze reed als de brandweer. Bouwjaar '96, gekocht in 2006 meen ik... Nog steeds rijd het ding super, ondertussen 100K verder en zo langzamerhand aan het oriënteren op wat anders.

2,5 Opties, de Yamaha Teneree 700, een frisse R1150GS of, maar ik denk het niet, een Guzzi V85TT.
Het zwitsers zakmes principe van de GS spreekt me erg aan en zoek ik ook in mijn volgende motor. Lekker tokkelen over zandpaden, einde van asfalt is niet het einde vh rijden, maar als het moet ook in een paar uur 600-700 km snelweg doen. De vraag is dus, wat wordt mijn zwitsers zakmes voor de komende 15 jaar....

Net wat gepost in de thread van de T700 en dacht dat het wel zo netjes is om me even voor te stellen.

Oja, ik hang ook nog wel eens rond op het GS-forum (niet zo heel vaak meer)

Groeten!
Eric

1624546739387.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan