Even voorstellen: Rob 🇳🇱

Rdk67

MF'er
13 feb 2023
195
261
Zuid-Holland
Goedemiddag!

Eergisteren aangemeld bij het forum, nu even de gelegenheid genomen om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Rob, ik ben 55 jaar oud en heb afgelopen september mijn A-rijbewijs behaald.
Nu hoor ik jullie denken: "midlifecrisis" 😁.

Op 20-jarige leeftijd (eind jaren '80 dus) heb ik ooit 20 motorrijlessen genomen (op een Suzuki GS400E 🙈), helaas nooit afgereden aangezien ik mijn theorie examen niet gedaan had.

In 1997 verongelukte mijn oudste broer op 31-jarige leeftijd op de motor, daarna heb ik eigenlijk nooit de behoefte gevoeld om alsnog mijn motorrijbewijs te gaan halen.

Tot afgelopen voorjaar, toen de oudste zoon (30) van mijn overleden broer aangaf ook te willen gaan lessen. Beiden aangemeld bij een rijschool, samen gelest en geslaagd (neefje augustus, ik september) 💪.

Begin oktober een tweedehands Yamaha MT-09 uit 2017 met 13.000 km op de teller gekocht.
Deze was al voorzien van wat extra opties en ik heb er zelf nog e.e.a. aan toegevoegd.

Op het moment staat hij er zo bij:
* Bar-end spiegels
* Sport windscreen
* Stuurdemper
* LED knipperlichten
* Akrapovic Racingline uitlaat
* Radiateurbeschermer
* R&G korte kentekenplaathouder
* USB-lader
* MT-09 tankpad
* Verstelbare en opklapbare koppelings- en remhendel
* Quadlock telefoonhouder met vibratiedemper

Ik hoop hier op het forum veel te kunnen leren en genieten van de foto's en ervaringen van mede forumleden!

Groeten,
RDK67
IMG_20230130_112835.jpg
IMG_20230130_112902.jpg


IMG_20230130_113148.jpg


IMG_20230130_113110.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Mooi ding heb je. Yamaha is, als ik diverse bronnen mag geloven, de betrouwbaarste motormerk. De minste technische mankementen.
Hoe ben je op het idee gekomen om juist een MT-09 te kopen en niet iets anders?
 
Dank je!

Ik heb rijles gehad en afgereden op een Honda CB650R, de rechte zithouding en wendbaarheid bevielen me prima en ook qua uiterlijk sprak een naked bike me wel aan.

Als "beginnend bestuurder" wilde ik eigenlijk niet met een te zware / krachtige motorfiets thuis komen.

Ik ging aanvankelijk kijken voor een nieuwe MT-07, maar deze bleek niet op voorraad te zijn bij de Yamaha dealer. Wachttijd circa 4 maanden 🤔.
Toevallig stond er een mooie, gebruikte MT-09 in de showroom.
Proefrit gemaakt, bij het eerste kruispunt was ik verkocht en wist ik dat dit mijn motor ging worden 😁.

Voor nu helemaal tevreden, heb inmiddels zo'n 2500 probleemloze kilometers achter de rug sinds aanschaf begin oktober.

Ook al ritjes gemaakt met mijn jongere broer (51, hij rijdt een Honda CBR 1100 XX Super Blackbird), oudste neefje (31, hij rijdt tijdelijk op een Aprilia 1000 R) en mijn zwager (49, hij rijdt een Yamaha Tracer9).
Binnenkort komt de motor van mijn jongste neefje (29, hij rijdt ook een Yamaha MT-09) uit winterstalling.

Wordt een mooi moment, alle 4 de mannelijke nabestaanden van mijn broer tegelijk op de motor 🏍️.
IMG-20220501-WA0001.jpg
IMG_20230212_131722.jpg
IMG_20230130_122521.jpg
 
Laatst bewerkt:
"Mooi" verhaal Rob! Mooi in de zin dat jullie ondanks een vreselijk verlies toch met zijn allen (weer) zijn gaan motorrijden. Kan me zomaar voorstellen dat het moment dat jullie met zijn vieren op de motor vertrekken je met een grote grijns in je helm zit met wat vochtige ogen.

Veel plezier hier op MF :W.
 
Mooi eerbetoon aan je broer inderdaad!
Ter nagedachtenis (en als "waarschuwing") heb ik van destijds opgeraapte brokstukken afgelopen zomer sleutelhangers laten maken door een edelsmid.
Datum van het ongeluk staat gegraveerd. Overlijden was 5 dagen later..

Zo hebben we allen (moeder, twee broers, twee kinderen) iets tastbaars.
IMG_20220723_131359_edit_42918884161679.jpg
IMG_20220814_003021.jpg
 
Laatst bewerkt:
"Mooi" verhaal Rob! Mooi in de zin dat jullie ondanks een vreselijk verlies toch met zijn allen (weer) zijn gaan motorrijden. Kan me zomaar voorstellen dat het moment dat jullie met zijn vieren op de motor vertrekken je met een grote grijns in je helm zit met wat vochtige ogen.

Veel plezier hier op MF :W.
Ja, ik geniet ook écht als ik op de motor zit, en zeker als ik dan mijn neefje zie rijden.

Ben blij dat we samen zijn gaan lessen en trots dat we, met de gebeurtenissen van 25 jaar geleden in het achterhoofd, nu dit samen mogen beleven 💪.
 
Goedemiddag!

Eergisteren aangemeld bij het forum, nu even de gelegenheid genomen om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Rob, ik ben 55 jaar oud en heb afgelopen september mijn A-rijbewijs behaald.
Nu hoor ik jullie denken: "midlifecrisis" 😁.

Waar heb ik dat meer gelezen of gezien...o ja...hiero _O- Ik heb mijn A rijbewijs vorig jaar januari op 54 jarige leeftijd in één keer behaald.
Tot op de dag van vandaag totaal geen spijt...ja toch wel...dat ik het niet eerder behaald heb... maar ja...achteraf kijk je een koe }:Oin zijn ....
Denk maar zo.. "er komt geen crisis maar een nieuw begin" 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan