Even voorstellen.

Mwltour

Rookie
11 apr 2020
27
7
Beste leden, ik heb me net geregistreerd als nieuwe gebruiker.

Na wat illegaal rijden in Vietnam, op iets dat je geen motor mag noemen heb ik heel veel plezier gehad. Dat wil ik vaker doen en dacht dit is het moment om mijn rijbewijs te halen. Maar helaas ging dat feest niet door.

Dan ga ik de extra tijd gebruiken om mij te oriënteren op wat mijn eerste motor moet gaan worden.

Dus jullie zullen mijn topics nog wel voorbij zien komen.


Gr.
 
:W Mwltour
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Dankjewel, als jullie nog tips hebben voor de aanschaf van m'n eerste motor dan hoor ik het graag. Rekeninghoudend met de wetgevingen van een eerste motor en mijn wensen. Gebruik enkel voor de vrije tijd. Geen woon-werk maar enkel lekker rijden, just going places. Graag plek voor een tweede persoon. Geen chopper geen geen racer. Een retro of nakedbike is mijn smaak, maar of dat ook wijs is hoor ik graag van jullie. Gr.
 
Gelukkig heb ik dat probleem nooit gehad ik wist al vroeg wat ik wou een harley,daar heb ik er 3 van gehad.
maar nu ben ik pas echt gelukkig een superduke 1290 r se
Nog nooit een machine gehad die zo goed stuurt,maar niets voor een beginner.
ik rijd inmiddels 50 jaar en heb al wat motors gehad.
gr René
 
@ René, dat zijn heel wat jaartjes.
@ Rinie, dank voor de tip. Ze kosten geen drol maar echt warm wordt ik er niet van.
ik voeg hem toe aan de lijst van overwegingen.
 
Ja zijn inderdaad heel wat jaartjes ik rijd vanaf mijn 18de jaar en ik wordt als ik het haal volgende maand 69 jaar
39 jaar schade vrij
 
Nou ik heb mijn eerste les erop zitten. Het ging allemaal vrij makkelijk. Niet voor het eerst maar wel voor het eerst legaal. Ik heb een rijtje met verschillende motorfietsen gemaakt waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Ik wil deze zomer in iedergeval geen dure aankoop omdat ik gewoon vrij wil zijn om te rijden... en evt op mijn bek te gaan zonder grote schade.

Ik hoor graag jullie mening. Kritiek mag ook.
Niet perse in deze volgende. Welke wel en waarom en welke niet en waarom?
Qua onderhoud, verbruik en gedrag.

Jullie input zou me enorm helpen.

KTM LC4,
LC8 Adventure 1090R
KTM 990 SMR

BMW X Challenge,
BMW R1200
F650GSPD (Sertao)
F800GS and up.

Yamaha Tenere XT660R
Yamaha Tenere 700

Suzuki DR650 and up.

Honda Africa Twin,
Transalp 600,
Dominator

Triumph Tiger 800

Kawasaki 900
 
Laatst bewerkt:
Oké net iets te veelgevraagd voor de voorstel afdeling van dit forum, deze vraag hoort hier ook niet thuis.

Wellicht stel ik de vraag nog ergens anders in dit forum.👍
 
Ja je vraag gast ook maar over 15 verschillende motoren,wat wil je nou
Daar ben ik dus nog niet uit. Ik hoopte op een reactie van hen die met één van deze motorfietsen ervaring had. Maar volgensmij gaf ik al aan dat ik het wel begreep waarom ik geen reactie had gekregen dus hand in eigen boezem. Jammer dat je daar dan zo'n reactie op krijgt. (Herstel: uit Al je voorgaande reacties komt een geurtje van superioriteit en hooghartigheid) daar kun je niks aan doen. geen punt kerel je bent top!😄
 
Laatst bewerkt:
Welkom, belangrijkste (en het leukste) om een goeie keuze te maken voor een motor die bij je past is: proefrijden.
Ga ik zeker proefrijden, maar als iemand mij zou vragen welke auto goed zou zijn en welke ik hem of haar absoluut niet zou aanraden dan zou ik zeggen; ga voor een Duitser of een Japanner en Ford kan ook. Maar blijf weg bij de Fransen de Italianen en Chinezen. Die laatste drie zijn veel beter in koken. Dit zeg ik allemaal uit eigen ervaring en dus zeer persoonlijk.

Ik hoop op persoonlijke insight en ervaringen van jullie.
 
Ga ik zeker proefrijden, maar als iemand mij zou vragen welke auto goed zou zijn en welke ik hem of haar absoluut niet zou aanraden dan zou ik zeggen; ga voor een Duitser of een Japanner en Ford kan ook. Maar blijf weg bij de Fransen de Italianen en Chinezen. Die laatste drie zijn veel beter in koken.

Alle motoren hebben hun voor en nadelen, alleen draait het meer om het gevoel wat jij erbij hebt en dat is voor iedereen anders. De een vindt een racer fantastisch, de ander en chopper en weer een ander een naked.

Zou zeggen, probeer een 2, 3 en 4 cilinder uit daar zitten ook werelden van verschil tussen.
 
Alle motoren hebben hun voor en nadelen, alleen draait het meer om het gevoel wat jij erbij hebt en dat is voor iedereen anders. De een vindt een racer fantastisch, de ander en chopper en weer een ander een naked.

Zou zeggen, probeer een 2, 3 en 4 cilinder uit daar zitten ook werelden van verschil tussen.

Dankjewel voor je reactie. Wat voor motor heb jij en waarom koos je voor deze motorfiets?
 
Dankjewel voor je reactie. Wat voor motor heb jij en waarom koos je voor deze motorfiets?

Duke 790, uit 2019.

Ik vindt 2 cilinders het mooiste geluid hebben, lekker krachtig onderin de toeren en er zit alles op en aan wat je zo'n beetje kan verzinnen. Is de prijs ook wel naar maar dat is niet anders. Ik zocht iets waar ik plezier mee kan hebben, woon werk kan rijden en ik vindt naked gewoon hartstikke mooi, dus dan valt er al veel af. Hier zitten een ktm dealer, yamaha dealer en kawasaki dealer in de buurt dus ik had mijn keuze beperkt op deze merken aangezien ik zelf niet zo handig ben om deze te onderhouden. En als ik ergens iets naar tevredenheid koop, met een goeie deal dan ga ik daar ook naartoe voor het onderhoud. Na een z800, mt09 en deze te hebben geprobeerd was de keuze zo gemaakt.
 
Duke 790, uit 2019.

Ik vindt 2 cilinders het mooiste geluid hebben, lekker krachtig onderin de toeren en er zit alles op en aan wat je zo'n beetje kan verzinnen. Is de prijs ook wel naar maar dat is niet anders. Ik zocht iets waar ik plezier mee kan hebben, woon werk kan rijden en ik vindt naked gewoon hartstikke mooi, dus dan valt er al veel af. Hier zitten een ktm dealer, yamaha dealer en kawasaki dealer in de buurt dus ik had mijn keuze beperkt op deze merken aangezien ik zelf niet zo handig ben om deze te onderhouden. En als ik ergens iets naar tevredenheid koop, met een goeie deal dan ga ik daar ook naartoe voor het onderhoud. Na een z800, mt09 en deze te hebben geprobeerd was de keuze zo gemaakt.

Oké KTM, dat is een merk waar ik wel warm voor loop. Ikzelf heb de KTM 990 en de 790 op het oog, een adventure bike. Bevalt KTM je, de service, verbruik en duurzaamheid? Wat zijn zijn jouw ervaringen?
 
Oké KTM, dat is een merk waar ik wel warm voor loop. Ikzelf heb de KTM 990 en de 790 op het oog, een adventure bike. Bevalt KTM je, de service, verbruik en duurzaamheid? Wat zijn zijn jouw ervaringen?

Service vindt ik altijd een beetje een kromme vraag want daar ontkom je toch niet aan. Bij een nieuwe is het niet zo speciaal Maar dat valt opzich niks tegen. Ik ben iemand die totaal niet naar verbruik kijkt, ik heb er nu ongeveer 9k Km's opzitten, heeft me nog nooit laten staan. Ik tank wanneer die aangeeft dat ik mag tanken :+ Ik snap alleen even niet wat je met duurzaamheid bedoelt?
 
Service vindt ik altijd een beetje een kromme vraag want daar ontkom je toch niet aan. Bij een nieuwe is het niet zo speciaal Maar dat valt opzich niks tegen. Ik ben iemand die totaal niet naar verbruik kijkt, ik heb er nu ongeveer 9k Km's opzitten, heeft me nog nooit laten staan. Ik tank wanneer die aangeeft dat ik mag tanken :+ Ik snap alleen even niet wat je met duurzaamheid bedoelt?
Met service bedoel ik de vriendelijke hulp van de fabrikant en/of dealer naar mij als klant. Met duurzaamheid bedoel ik of hij duurzaam is, sterk, niet snel slijtage vertoont, weinig onderhoud nodig heeft en daarom waarde vast is.
 
Met service bedoel ik de vriendelijke hulp van de fabrikant en/of dealer naar mij als klant. Met duurzaamheid bedoel ik of hij duurzaam is, sterk, niet snel slijtage vertoont, weinig onderhoud nodig heeft en daarom waarde vast is.

Dealer is super, heb hem bij jtx in Cuijk gekocht. Staan je altijd vriendelijk te woord, geen gezeik, en onder garantie (dus bij ktm dealer onderhoud) haalt ktm je over heel Europa op als je brokken hebt. Waarde vast? Da's op dit moment een beetje een gok. De 790 is sinds 2018 op de markt en er is net een 890 uit maar die heeft dan weer geen quickshifter. Slijtage volgens mij niet veel erger dan enig andere vergelijkbare 2 cilinder.
 
Dealer is super, heb hem bij jtx in Cuijk gekocht. Staan je altijd vriendelijk te woord, geen gezeik, en onder garantie (dus bij ktm dealer onderhoud) haalt ktm je over heel Europa op als je brokken hebt. Waarde vast? Da's op dit moment een beetje een gok. De 790 is sinds 2018 op de markt en er is net een 890 uit maar die heeft dan weer geen quickshifter. Slijtage volgens mij niet veel erger dan enig andere vergelijkbare 2 cilinder.

Dank voor je bijdrage, wordt gewaardeerd (no sarcasm). KTM was voor mij vanaf het begin door de interesse in offroad en adventure, levendigheid één van de weinige serieuze contenders, naast de GS of Africa twin. Gewoon fun, snel en alles waar ik naar opzoek ben. Gr. Uit N.W Brabant.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Dank voor je bijdrage, wordt gewaardeerd (no sarcasm). KTM was voor mij vanaf het begin door de interesse in offroad en adventure, levendigheid één van de weinige serieuze contenders, naast de GS of Africa twin. Gewoon fun, snel en alles waar ik naar opzoek ben. Gr. Uit West Brabant.
790 adventure is er ook naast de 1290
 
Terug
Bovenaan Onderaan