Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Ex cup racer

Darkmenie

Rookie
18 jun 2018
12
0
Hoorn
Goedemorgen allemaal,

Ben zinds een week in het bezit van het A2 rijbewijs en ben nu rond aan het kijken naar een mooie motor, nu is mijn oog gevallen op een mooie KTM RC 390 uit 2016.

Deze is alleen wel gebruikt als circuit motor, hij heeft in totaal 60 draaiuren gelopen.
Zelf heb ik daar geen verstand van en dus is mijn vraag, is het slim om een ex Cup racer te kopen of kan ik beter even verder kijken?

ik hoor graag!

KTM RC 390 ABS | NIWA Motorservice
 
Laatst bewerkt:
als ik jouw was zou ik me eens afvragen waarom fabrikanten van competitiemachines zoals racemotoren en crossmotoren (en dan bedoel ik niet de straat legale afgeleide machines) die dingen zonder garantie of met zeer beperkte garanties verkopen.
dat is echt niet omdat ze verwachten dat ze probleemloos erg lang mee gaan.
 
Laatst bewerkt:
Je moet zo'n motor niet vergelijken met een cbr600 o.i.d. als het om onderhoud gaat. Waarschijnlijk is de zuiger al minimaal 2x vervangen, om maar iets te noemen.
 
Met 60h (vol vermogen) 2x zuiger vervangen.. .. het is toch gewoon een 4t...
De meest wedstrijdrijders vervangen bij een KTM 4 takt iedere 20 uur de zuiger.
Voor gewoon weggebruik kan je misschien wel 200 uur rijden met 1 zuiger maar het gaat hier om een circuitmotor.
 
 
De meest wedstrijdrijders vervangen bij een KTM 4 takt iedere 20 uur de zuiger.
Voor gewoon weggebruik kan je misschien wel 200 uur rijden met 1 zuiger maar het gaat hier om een circuitmotor.
Is dat echt zo of denk verwacht je dat.
(Die cup is toch juist low budget om jongeren (vaak nog kinderen) met motor sport te laten beginnen. Dacht juist dat ze volstaan met normaal onderhoud.. de motor ook geheel standaard moest blíjven (alleen de straat kuip vervangen voor lowcost race kuip) ook geen sliks e.d. maar straatbanden enz...
 
Laatst bewerkt:
De meest wedstrijdrijders vervangen bij een KTM 4 takt iedere 20 uur de zuiger.
Voor gewoon weggebruik kan je misschien wel 200 uur rijden met 1 zuiger maar het gaat hier om een circuitmotor.


Sorry? 200 uur á 60 km/u is 12000 km
Een viertakt met ff meer als 100 pk per liter.
Ik heb niet het idee dat KTM Japanse kwaliteit benaderd, maar dit is wel lachen.
Dat zuigertje haalt de 60000 wel hoor. (heb ze de 24000 al zonder problemen zien doen)

Op het circuit ff minder, maar ik durf wel te beweren dat het blok nog niet open geweest is
 
Als ik iets schrijf wat ik denk dan zet ik dat er bij. Zoek het eens op.
 

wel eens gezien wat de onderhoud intervallen van de japanse competitie 1 cilinders zijn?
 
Lekker laten staan tenzij je zelf wil gaan racen,men gaat niet mee doen
met een cup kampioenschap om er voorzichtig mee om te gaan,dat gaat gewoon maximaal
en dat 60 uur lang,en wie weet hoeveel schade er mee gereden is in het verleden.
 
Zelf ervaring met een ex cup racer, in mijn geval een gsxr600. Liep goed hard, maar binnen een paar duizend km al krukaslagers en big-end lagers moeten vervangen. Later nog bij het team (welke nu een andere fiets had) gekeken, en er was inderdaad geen geval van rustig warmdraaien. Gelukkig waren alle borgingen wel vast-duwend.... voor zover de professionaliteit
 

Mijn ex suzuki rmz 450 moest elke 15u een nieuwe zuiger hebben. Verdiep je er eens in..
 
Laatst bewerkt:
En die cupracer heeft als het goed is eennfatsoenlijke schokbrekers achter in plaats van de fietspomp die er standaard op zit. De vork is geloof ik standaard behalve dat er zwaardere veren in zitten.

Maar het is wel veel geld moet ik zeggen. Zeker in vergelijk met een nieuwe.
 
De prijs van de motor is gezakt naar 4500 euro, er zit inderdaad een veel betere achter vering op. zoals op de foto een akrapovic slip on, nieuwe banden en geen schade is er verder te zien.
Bedankt voor het sturen van die andere verkopers daarom zijn ze al naar beneden gekomen.
wat denken jullie?
 
Men heeft toch aangegeven wat zij denken?

Je vraagt nu 2 keer hetzelfde.


Maar als je het graag uitgeschreven wilt hebben.

GEEN EX CIRCUITMOTOR KOPEN ALS JE ER GEEN VERSTAND VAN HEBT OM DE 100 REDENEN DIE MEN HIER AANGEGEVEN HEEFT!!!.





de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Kost net zoveel als die circuitmotor. Die heeft namelijk geen kentekenen en daar zijn kosten aan verbonden.

Accessoires kan je er zelf opzetten. Staar daar niet blind op. Die zijn niets waard wanneer het blok kapot gaat of wanneer je er achter komt dat er deuken of krassen op het frame zitten of iets anders naars wanneer je die mooie schadeloze kuipen er af haalt.

Sparen en zoeken naar die mooie uitlaat op het internet is ook een leuke factor van het hebben van de motor!
 
Laatst bewerkt:
en nog steeds geen garantie want cupracer en een hoop gebruik. je kan er dus van uit gaan dat die mooie demper die achterop zit al behoorlijk versleten is want die is regelmatig tot het uiterste belast en die acrapovic zal waarschijnlijk ook al een nieuwe vulling nodig hebben want die zal ook goed heet zijn geweest en dan verbrand het dempingsmateriaal. dus voor nog geen 500 euro geef je de garantie op en krijg je mooie onderdelen die hoogst waarschijnlijk onderhoud nodig hebben. voor mij nog steeds niet interessant. zou de prijs de helft lager worden dan wordt de overweging anders maar voor zo'n klein verschil met een nieuwe zou ik lekker voor een nieuwe gaan en dan even doorsparen voor de accessoires die je echt wilt hebben. dan kan je ook de verschillen voelen tussen voor en na en dan kan je bij voorbeeld de vervangingsvering op op jouw gewicht en gebruik krijgen in plaats van afgesteld op de vorige gebruiker en zijn gewicht en circuitgebruik.
 

Het zoeken naar een uitlaat is al weken bezig dat is het eerste wat ik ga zoeken