als ik jouw was zou ik me eens afvragen waarom fabrikanten van competitiemachines zoals racemotoren en crossmotoren (en dan bedoel ik niet de straat legale afgeleide machines) die dingen zonder garantie of met zeer beperkte garanties verkopen.Als zo'n KTM 390 ongeveer 5000-6000 km circuit gereden heeft en hij zou nu al afgeschreven zijn volgens sommigen dan is dat ding ook geen knip voor de neus waard... Natuurlijk worden alle onderdelen flink gebruikt (waarvoor ze zijn gemaakt) maar ik denk dat er secuurder is omgesprongen met onderhoud dan menig andere motorfiets. Wel blijft het nog redelijk veel geld voor zo'n ding.
Nou, voor elke race nieuwe remvloeistof.
En meer banden gewisseld dan menig motorrijder in 20 jaar doet.
Je moet zo'n motor niet vergelijken met een cbr600 o.i.d. als het om onderhoud gaat. Waarschijnlijk is de zuiger al minimaal 2x vervangen, om maar iets te noemen.
De meest wedstrijdrijders vervangen bij een KTM 4 takt iedere 20 uur de zuiger.Met 60h (vol vermogen) 2x zuiger vervangen.. ..het is toch gewoon een 4t...
Vergeet niet dat die motor 60 uur onder volle belasting heeft gedraaid. En netjes warm rijden? Heb je ooit iemand op het circuit 10km rustig zien rijden voor het gas erop gaat? Je mag blij zijn als hij een tijdje in de pit heeft gedraaid voor hij de baan op gaat.
Wellicht kan het motortje het prima hebben, maar ik zou toch een straat motor prefereren!
Is dat echt zo of denk verwacht je dat.De meest wedstrijdrijders vervangen bij een KTM 4 takt iedere 20 uur de zuiger.
Voor gewoon weggebruik kan je misschien wel 200 uur rijden met 1 zuiger maar het gaat hier om een circuitmotor.
De meest wedstrijdrijders vervangen bij een KTM 4 takt iedere 20 uur de zuiger.
Voor gewoon weggebruik kan je misschien wel 200 uur rijden met 1 zuiger maar het gaat hier om een circuitmotor.
Als ik iets schrijf wat ik denk dan zet ik dat er bij. Zoek het eens op.Is dat echt zo of denk verwacht je dat.
(Die cup is toch juist low budget om jongeren (vaak nog kinderen) met motor sport te laten beginnen. Dacht juist dat ze volstaan met normaal onderhoud.. de motor ook geheel standaard moest blíjven (alleen de straat kuip vervangen voor lowcost race kuip) ook geen sliks e.d. maar straatbanden enz...
Sorry? 200 uur á 60 km/u is 12000 km
Een viertakt met ff meer als 100 pk per liter.
Ik heb niet het idee dat KTM Japanse kwaliteit benaderd, maar dit is wel lachen.
Dat zuigertje haalt de 60000 wel hoor. (heb ze de 24000 al zonder problemen zien doen)
Op het circuit ff minder, maar ik durf wel te beweren dat het blok nog niet open geweest is
Sorry? 200 uur á 60 km/u is 12000 km
Een viertakt met ff meer als 100 pk per liter.
Ik heb niet het idee dat KTM Japanse kwaliteit benaderd, maar dit is wel lachen.
Dat zuigertje haalt de 60000 wel hoor. (heb ze de 24000 al zonder problemen zien doen)
Op het circuit ff minder, maar ik durf wel te beweren dat het blok nog niet open geweest is
en nog steeds geen garantie want cupracer en een hoop gebruik. je kan er dus van uit gaan dat die mooie demper die achterop zit al behoorlijk versleten is want die is regelmatig tot het uiterste belast en die acrapovic zal waarschijnlijk ook al een nieuwe vulling nodig hebben want die zal ook goed heet zijn geweest en dan verbrand het dempingsmateriaal. dus voor nog geen 500 euro geef je de garantie op en krijg je mooie onderdelen die hoogst waarschijnlijk onderhoud nodig hebben. voor mij nog steeds niet interessant. zou de prijs de helft lager worden dan wordt de overweging anders maar voor zo'n klein verschil met een nieuwe zou ik lekker voor een nieuwe gaan en dan even doorsparen voor de accessoires die je echt wilt hebben. dan kan je ook de verschillen voelen tussen voor en na en dan kan je bij voorbeeld de vervangingsvering op op jouw gewicht en gebruik krijgen in plaats van afgesteld op de vorige gebruiker en zijn gewicht en circuitgebruik.De prijs van de motor is gezakt naar 4500 euro, er zit inderdaad een veel betere achter vering op. zoals op de foto een akrapovic slip on, nieuwe banden en geen schade is er verder te zien.
Bedankt voor het sturen van die andere verkopers daarom zijn ze al naar beneden gekomen.
wat denken jullie?
wat denken jullie?
Men heeft toch aangegeven wat zij denken?
Je vraagt nu 2 keer hetzelfde.
Maar als je het graag uitgeschreven wilt hebben.
GEEN EX CIRCUITMOTOR KOPEN ALS JE ER GEEN VERSTAND VAN HEBT OM DE 100 REDENEN DIE MEN HIER AANGEGEVEN HEEFT!!!.
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
Kost net zoveel als die circuitmotor. Die heeft namelijk geen kentekenen en daar zijn kosten aan verbonden.
Accessoires kan je er zelf opzetten. Staar daar niet blind op. Die zijn niets waard wanneer het blok kapot gaat of wanneer je er achter komt dat er deuken of krassen op het frame zitten of iets anders naars wanneer je die mooie schadeloze kuipen er af haalt.
Sparen en zoeken naar die mooie uitlaat op het internet is ook een leuke factor van het hebben van de motor!