Examens Nederland vs Engeland (en andere landen?)

Leintje98

MF'er
16 jul 2013
133
0
Amsterdam
Deze kwam ik zojuist tegen. Sommige elementen zijn erg herkenbaar, sommige verschillen wel weer veel met de examen standaards in NL.

Wat mij het meest opvalt in deze film is het daadwerkelijke AVD-examen: Een onbekende tettert in je oor (op de video wel heel vaak "Please" aan het einde van een opdracht), rijdt met de motor achter je aan en... zit vaak heel dicht op de motor van de examen kandidaat.

Wie weet de reden waarom hier (NL) er gekozen is om het AVD af te nemen door een examinator die in de auto er achter rijdt en jouw eigen instructeur de opdrachten geeft? Toch best en substantieel verschil (vertrouwd wellicht?) met hetgeen te zien is in de video.


Leintje

Edit: typo.
 
Laatst bewerkt:
Geen wetenschappelijk verantwoorde verklaring. Maar de instructeur zit toch in de auto. Examinator moet rijden, kijken en route bepalen. dan is het handig dat de instructeur aanwijzingen geeft. bijkomstig voordeel is dat de kandidaat al gewend is aan de stem en instructies, omdat de lessen door de zelfde instructeur gegeven zijn.
 
er zitten nog veel meer verschillen in. je lest in de UK vaak op of in je eigen voertuig. en zo rijdt de examinator ook op zijn eigen voertuig. en die kiest er voor om dat met de motor te doen. en dan zou ik ook geen instructeur achterop hoeven voor de communicatie. en wat maakt het uit wie er in je oor tettert. of het nu je instructeur is de examinator of later de navigatie. het zijn alleen maar aanwijzingen die bedoeld zijn om je een bepaalde kant op te krijgen. na je examen zal je het als het goed is zelf moeten doen en fluistert de instructeur ook geen lieve woordjes meer in je oor. het examen is het moment om te laten zien dat je het zelf kan daar heb ik geen instructeur meer voor nodig.
 
Ik dacht dat ze in NL in een auto er achteraan rijden zodat jij tijdens je examen kan laten zien dat je in staat bent de examinator "weg" te rijden O-)
 
Ik dacht dat ze in NL in een auto er achteraan rijden zodat jij tijdens je examen kan laten zien dat je in staat bent de examinator "weg" te rijden O-)




Jij praat over de tijd dat je nog een oefenrijbewijs kreeg, je nog met je eigen motor mocht afrijden, dat je geen theorie hoefde maken als je al je B-rijbewijs had(of andersom), maar 32 punten nodig had om daarvoor te slagen of 2x mocht terugkomen voor je theorie.

Wat hadden we het goed, hè?

:+
 
Jij praat over de tijd dat je nog een oefenrijbewijs kreeg, je nog met je eigen motor mocht afrijden, dat je geen theorie hoefde maken als je al je B-rijbewijs had(of andersom), maar 32 punten nodig had om daarvoor te slagen of 2x mocht terugkomen voor je theorie.

Wat hadden we het goed, hè?

:+

Uh...... nee hoor, dat zoek rijden gebeurt ook in die iets-minder-moderne tijd wel. Ik ben van de generatie die slechts één examen hoefde te doen op de motor en ik kon ook gewoon de examinator het nakijken geven.
 
Geen idee hoe dat in Amerika met de motor gaat, ik weet dat mijn nicht destijds wel een "moeilijk"auto examen had (bijna 20 jaar geleden) omdat ze linksaf moest slaan.... :')
 
Laatst bewerkt:
Jij praat over de tijd dat je nog een oefenrijbewijs kreeg, je nog met je eigen motor mocht afrijden, dat je geen theorie hoefde maken als je al je B-rijbewijs had(of andersom), maar 32 punten nodig had om daarvoor te slagen of 2x mocht terugkomen voor je theorie.

Wat hadden we het goed, hè?

:+
Die leeftijd heb ik misschien wel, maar toen had ik mijn rijbewijs nog niet ;)
Ik praat toch echt over 4,5 jaar geleden ofzo ;)
 
Lol @ 8 minuten. De ogentest:
Could you read the licenseplate of the car over there on the left hand side?

Kentekenplaat wordt geblurred

Yes that's VE 54 F
 
Lol @ 8 minuten. De ogentest:
Could you read the licenseplate of the car over there on the left hand side?

Kentekenplaat wordt geblurred

Yes that's VE 54 F


Haha ja daar moest ik ook wel erg om lachen ja :P
Verder de vraag van dit topic,why?
Het is hier zo en daar weer zo,lekker belangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan