Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

exup klep uitschakelen gsxr 1000 k5

1000ka5e

MF veteraan
16 okt 2007
3.703
1
Kloosterzande
hallo mensen
weet hier iemand toevallig hoe een exup klep in de uitlaat uit teschakelen
bij een gsxr 1000 k5
kan dit of gaat hij dan in noodloop
groeteuuuuu
 
  • Onderwerp starter
  • #9
ik merk er niets van
nu ben ik er wel achter gekomen dat ze een draad aan de ecu door geknipt hebben
en niet die yoshimura opgeeft(wel de zelfde kleur)
als ik deze terug vast maak heeft hij minder power
wat zou dit kunnen zijn(bij marc hoegee wisten ze het ook niet)
ik ben benieuwd of hier iemand mee bekend is
groeteuuuuu
 

Hier wel
 
sorry maar je link werkt niet

Dan maar ff een onbeschaamde quote:


Enneuh.... voor de volledigheid: EXUP is de Yamaha term voor die klep .... Bij Suzuki heet dat ding een "SET Valve"
 
Laatst bewerkt:
hallo
ja dit is allemaal mooi maar volgens mij heb je de vraag niet goed gelezen
of ik heb hem niet goed gesteld
bij een soes heet het EXCV (exhaust control valve)
er liggen nu dus 2 draden los 1 voor de excv/exup
en nog een dezelfde kleur
waarom ligt deze los is devraag
groeteuuuuu
 
dus..... je heb toch vragen en antwoord en je lees toch alles
maar uh je weet er dus ook geen ruk van af
en komt alleen lopen kutten als het je uit komt ??

Weet je nou nog niet genoeg. Ik dacht dat ik je al voldoende informatie gemaild had.


Het kan zijn dat die 2e draad de "signaaldraad" is voor de storing op de klep te melden aan de CPU unit.
Als je deze wel aansluit krijg je misschien een "F.." foutmelding in je display en blijft het olielampje rood branden.
Zeker weten doe ik het niet, temeer omdat ik niet weet welke draad het is.
 
Laatst bewerkt:
_______________________________________________________________
hee hallo
ik heb hem terug aangesloten gehad geeft geen storing
het vermogen komt er dan ook veel minder snel in
zou het kunnen dat ze zo iets doen in combinatie met remappen ofzo
het is ook een zwarte draad met bruin accent er op
 
Wat is de reden dat je deze klep per se open wilt hebben?

Ik kan me zo voorstellen dat deze klep (net als bij Yamaha) er juist voor dient om de uitlaat een andere karakteristiek te geven waardoor de dip tussen 4500 en 6000 rpm er uit gaat. Sterker onderin/middengebied zeg maar.
 
-
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

bij een vervangings demper vervalt deze klep dus moet de computer geen signaal meer van krijgen anders geeft hij storing
maar nu heeft vorige eigenaar nog een draad los gekoppelt (waaronm is de vraag nu)
 
je hebt hem geimporteerd he, in belgie zit er toch een electronische 100 pk begrenzing op als ze hem inklaren ? dit zou goedkoper zijn.
Daarna zouden ze deze eraf halen en heb je het volledig vermogen.
Kan het niet zijn dat de begrenzing er nu weer op staat ??

Gr John

Ps: ik ben zo naar de SBK's kijken hoe de suzuki mannen het doen.
Ik hoop:
1 Nieto, 2 Neukirchner 3 Kagayama

Bij mij is dat makkelijke van die klep, die xat voor de cat en alle vevangingsdempers komen er pas na de cat op, of ipv de cat.
Bij mij werkt die nog gewoon, ik heb er geen last van dus laat die maar lekker zitten.



Groeteeeuh
 
Laatst bewerkt:

ja dat zou goed kunnen nog niet aan gedacht met draad 100 pk
zonder vol vermogen dat zal het wel wezen(kan bijna niet anders)
als het mee zit rij ik zondag morgen na assen (waar sta jij geparkeerd )
zaterdag rally hulst langs mn voor deur dus bbq en bier en autos kijken naturlijk