F1 storing gsxr 1000 k8 Na modificatie

raf rider

Die hard MF'er
15 mrt 2006
380
3
halsteren
Hallo,

Mijn circuitfiets deed liep slecht na elke circuit sessie na een (in mijn ogen) kleine modificatie. Ik heb namelijk de schakelaars naast mijn koppelingshendel verwijderd. Hiervoor moest ik wel de koppelings schakelaar overbruggen want anders starte hij niet. (logisch want om te kunnen starten moet je je koppeling in knijpen) dit is al wat ik heb overbrugt. De rest van de schakelaars bevatte alleen (groot)licht schakelaar, seinlicht schakelaar en claxon schakelaar. Maar na deze aanpassing zag ik tijdens het rijden op circuit de storing F1 verschijnen en hij liep beroerd in hele lage toeren. Wanneer ik na een sessie mijn koppeling inkneep viel hij soms gewoon uit. Moest dus met veel moeite na elke sessie de motor draaiende houden richting paddock. Bij elke volgende sessie begon het geod maar na circa 2 min begon het gedonder weer.

Iemand suggesties????

Mvg

Raf
 
Hallo,

Mijn circuitfiets deed liep slecht na elke circuit sessie na een (in mijn ogen) kleine modificatie. Ik heb namelijk de schakelaars naast mijn koppelingshendel verwijderd. Hiervoor moest ik wel de koppelings schakelaar overbruggen want anders starte hij niet. (logisch want om te kunnen starten moet je je koppeling in knijpen) dit is al wat ik heb overbrugt. De rest van de schakelaars bevatte alleen (groot)licht schakelaar, seinlicht schakelaar en claxon schakelaar. Maar na deze aanpassing zag ik tijdens het rijden op circuit de storing F1 verschijnen en hij liep beroerd in hele lage toeren. Wanneer ik na een sessie mijn koppeling inkneep viel hij soms gewoon uit. Moest dus met veel moeite na elke sessie de motor draaiende houden richting paddock. Bij elke volgende sessie begon het geod maar na circa 2 min begon het gedonder weer.

Iemand suggesties????

Mvg

Raf


wss slechte massa. Die zit nl in die schakelaar verwerkt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn circuitfiets deed liep slecht na elke circuit sessie na een (in mijn ogen) kleine modificatie. Ik heb namelijk de schakelaars naast mijn koppelingshendel verwijderd. Hiervoor moest ik wel de koppelings schakelaar overbruggen want anders starte hij niet. (logisch want om te kunnen starten moet je je koppeling in knijpen) dit is al wat ik heb overbrugt. De rest van de schakelaars bevatte alleen (groot)licht schakelaar, seinlicht schakelaar en claxon schakelaar. Maar na deze aanpassing zag ik tijdens het rijden op circuit de storing F1 verschijnen en hij liep beroerd in hele lage toeren. Wanneer ik na een sessie mijn koppeling inkneep viel hij soms gewoon uit. Moest dus met veel moeite na elke sessie de motor draaiende houden richting paddock. Bij elke volgende sessie begon het geod maar na circa 2 min begon het gedonder weer.

Iemand suggesties????

Mvg
raf

Schakelaar terugbouwen.....

Neutraal schakelaar schakelt namelijk een Neutrale Map op je ECU.
Waarschijnlijk een hele foute map voor het rijden.

Zelf heb ik een ATRE....waarbij de motor continu in 5 staat...of neutraal

voordeel: 300 toeren erbij in de 6e versnelling.
en het zou in de eerste 3 versnellingen een verbetering moeten geven...(die ik nooit gevoelt heb)
 
Laatst bewerkt:
Zit er in je motormanagmentsysteem een controle op het intrekken van je koppeling, bijvoorbeeld bij het schakelen vanaf vrijstand naar 1?

Je koppelingsschakelaar zit in het veiligheidscircuit en daar zal best een controle op uitgeoefend worden. Bij een fout zal hij op een noodprogramma gaan draaien en daar heb jij last van.
 
Schakelaar terugbouwen.....

Neutraal schakelaar schakelt namelijk een Neutrale Map op je ECU.
Waarschijnlijk een hele foute map voor het rijden.

Zelf heb ik een ATRE....waarbij de motor continu in 5 staat...of neutraal

voordeel: 300 toeren erbij in de 6e versnelling.
en het zou in de eerste 3 versnellingen een verbetering moeten geven...(die ik nooit gevoelt heb)



Zou idd kunnen. Maar bij mijn vorige motor (gsxr 600 k5) kon dit wel gewoon. Maar er zit wel degelijk een vorm van logica in. BEDANKT!!!
 
Zou idd kunnen. Maar bij mijn vorige motor (gsxr 600 k5) kon dit wel gewoon. Maar er zit wel degelijk een vorm van logica in. BEDANKT!!!

graag gedaan

kheb ooit een eigen TRE gemaakt....die kon ik schakelen tussen Neutraal en 5e versnelling Map.


in 5e Gear Map viel m'n motor stationair in de winter uit.
KLIK> neutraal.
En hij bleef lopen.

oftewel de neutraal map is bedoel voor Neutraal :) en niet om te rijden.
net zoals de 5e Map niet bedoelt is om Neutraal mee te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik gewoon even een kabeltje trek naar mijn koppelingshendel dan ben ik er waarschijnlijk vanaf. Ik ga aan de knutsel. In ieder geval alvast bedankt voor iedereeen zijn reacties.

de groente
 
Ik heb veel ervaring met de suzuki ECU's en hun functies.

De koppelingschakelaar moet bij een originele ECU aanwezig zijn. De ECU wil namelijk weten 1 malig het koppelings signaal in combinatie met de gear sensor. Zo weet de ECu of dat je bijvoorbeeld je motor op de bok vol toeren laat draaien of niet. onderandere zal de toeren begrenzer eerder inkomen.....

Koppelingsschakelaar gewoon monteren op je handle..meer kan je er niet van maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan