F650 Funduro zijkoffers + beugels

FlorisvanV

Rookie
31 okt 2022
2
0
Hi allen,

Ik ben sinds een week trots eigenaar van m'n eerste motor, een groene F650 Funduro uit 1995.
Ik wil er graag mee gaan reizen en kamperen, dus de zoektocht naar geschikte zijkoffers + beugels is meteen begonnen.
Ik stuitte op deze webpagina waarin iemand goed uitlegt welke opties men heeft met mijn type motor.
Er wordt aangegeven dat je Z-beugels nodig hebt. Daarnaast wordt aangegeven dat je koffers van de K75 en de R80/R100 serie kunt gebruiken, maar daarbij wel de linkerkoffer moet verminken om het te laten passen. De persoon in kwestie ontdekt uiteindelijk dat er originele touring koffers voor de Funduro gemaakt zijn, deze (b)lijken volgens mij niet heel makkelijk te vinden op de tweedehands markt.

Heeft iemand een soortgelijke situatie gehad en hoe heb je dit opgelost?
Is er mogelijk iemand die Funduro koffers en beugels heeft liggen en er van af wil?

Groet,
Floris

IMG-20221026-WA0018.jpg
 
Of je gooit gewoon zo'n universeel Givi of SW-motech of van een van die andere merken iets er op. Dan kun je wel makkelijk 2e hands koffers vinden.
 
Wij hadden Givi op de Funduro, maar dat maakt het wel een slagschip. Het mooiste zijn toch wel de city koffertjes van een K serie. Maar ook die zijn vrij zeldzaam.
 
Givi monokey setje er op. Kost de wereld niet en overal gebruikte koffers voor wisselgeld.
Monokey topkoffers passen dan ook als zijkoffers.

Wil je dan later over op Fancy Aluminium koffers kun je ze met bijgeleverd verloopje van de Dolomiti er ook op maken.
 
Bedankt voor jullie reacties, ervaringen en suggesties, ik ga op zoek naar een universeel rekje. De koffers komen dan vanzelf.
 
Hoi FlorisvanV,
Indien je interesse heb, ik heb nog een setje stalen bmw koffer beugels over.
wellicht kun je hier op verder bouwen met de k75 koffers. die zijn veel verkrijgbaar.

Laat maar weten via een PB indien interesse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan