False positive Avast antivirus

SadBunny

Quadratschädel
Donateur
22 jan 2012
11.188
5.909
Amsterdam
Sinds een half uur of zo krijg ik een threat report van Avast als ik een MF-pagina ververs in Chrome.

Het gaat over Safeframe, wat dus waarschijnlijk iets met de ad-delivery is (als ik Google mag geloven). Overigens ben ik gewoon donateur en krijg ik helemaal geen ads.

Het zal vast een false positive zijn, gezien de hemelse goedheid van MF beheer uiteraard en zo, maar toch, just saying.

1712762279714.png
 
Lijkt inderdaad op een false positive. Je kan voor de zekerheid in de browser console controleren of er iets van ads geladen worden (als het goed is helemaal niets als je donateur bent.

Edit:
Net gecontroleerd, je bent sinds 17 februari geen donateur meer. Dan zouden er inderdaad ads geladen kunnen worden.
 
Lijkt inderdaad op een false positive. Je kan voor de zekerheid in de browser console controleren of er iets van ads geladen worden (als het goed is helemaal niets als je donateur bent.

Edit:
Net gecontroleerd, je bent sinds 17 februari geen donateur meer. Dan zouden er inderdaad ads geladen kunnen worden.

Aha! Wel raar, mijn ad blocker (gewoon ABP in Chrome) staat inactief voor MF, en ik krijg geen ads.

Ik ga snel weer donatificeren!

Zo te zien is ondertussen de melding alweer verdwenen zo te zien, via de laatste definitions van Avast van (blijkbaar) een uurtje terug of zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan