• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Filmpjes werken niet uniform

TedLasso46

Op een dag gaan we dood. De andere dagen niet.
Lid geworden
21 nov 2007
Waarderingsscore
75.536
@Duderuud , zie onderstaande berichten.

Ik moet Telkens jouw bijdrage downloaden en starten om te kunnen zien wat je geplaatst hebt.

Hm, blijft apart hoe filmpjes werken op MF.
Ik heb dat bij mijn eigen filmpjes niet, maar bij filmpjes van sommige anderen beginnen ze op zwart beeld als ze starten. Als ik dan het filmpje wegdruk en nog een keer open dan spelen ze wel goed af.

Bij mij werken ze ook niet.
En op het werk met een windows 10 PC met edge ook niet.
Welke extensie hebben jouw filmpjes ?
Het systeem denkt dat het een audio bestand is.
Ik hoor wel geluid nl
Het zal wel een of andere codec zijn.

Komt door het ontbreken van Codecs op MF. Als het filmpje op jouw apparaat staan wordt het wel afgespeeld met de juiste codecs

MF ziet apple mov bijvoorbeeld als geluidsbestand. Je apparaat ziet het als videobestand

Ik kan ze niet op de laptop bekijken, tenzij ik een codec koop. Op de tablet kan ik ze wel zien.

Is dit iets dat aan MF kant opgelost kan worden? Zoals plaatjes tegenwoordig ook omgezet worden naar .webp? Uniformering van filmpjes zodat ze werken?

Een plaatje omzetten kost niet zoveel rekenkracht, maar een filmpje wel. Dat zijn 24 of vaak meer plaatjes per seconde...
Ik heb zo'n vermoeden dat deze functionaliteit niet aan de forumsoftware toegevoegd gaat worden.

Met een geschikt videoprogramma zou je ze zelf kunnen omzetten naar een breder ondersteund formaat/codec, maar snel even een leuk filmpje ergens kopiëren en hier plakken is er dan niet meer bij.

Dat ga ik niet doen nee. Bij mij werkt het meestal prima. En wat niet werkt, zie ik niet. Ook prima.

Als dat bij anderen niet zo is, dan is het aan hen om de juiste codecs te installeren op hun apparaat.

Je hebt de codecs niet geïnstalleerd.
Misschien heb je windows N, dit is bij mij het probleem en ik heb er meer leren leven.

Je hebt de codecs niet geïnstalleerd.
Misschien heb je windows N, dit is bij mij het probleem en ik heb er meer leren leven.
Neen! 'l Heb GEEN MickeySoft Windhoos. })

Neen! 'l Heb GEEN MickeySoft Windhoos. })
Als je het zo noemt zul je ongetwijfeld Linux hebben, en dat is meteen het probleem: er zijn geen Linux browsers die HEVC filmpjes kunnen afspelen.
Het heeft geen zin om dit bij de forumbeheerder te melden, die kan er namelijk niets aan doen. Je kunt hooguit degen die de filmpjes plaatsen te vragen een ander formaat te kiezen, maar ik weet al wat die daarmee gaan doen (niets).

Terug
Bovenaan Onderaan