• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Fireblade uit 1993 goede koop??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Melbo
  • Startdatum Startdatum

Melbo

MF veteraan
Lid geworden
3 feb 2004
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik kom net terug van het bezichtigen van een Honda Fireblade uit 1993 :9 en daar is het volgende mee aan de hand:

- Hij is compleet overgespoten, omdat er volgens de huidige eigenaar geen kap meer van heel was en hij hem zelf heeft opgeknapt. De kleur is supervet en hij ziet er uiterlijk echt supergoed uit! :P
- De km-teller staat op 10.199km (ofzoiets) stil (zei de huidige eigenaar...ik heb dit zelf echter niet gezien) en doet het niet meer. De echte km-stand is bij de huidige eigenaar onbekend. :?
- De motor stond inmiddels al een maandje of 3 stil en de eigenaar startte hem ff. Voor mijn gevoel liep hij goed, maar de huidige eigenaar zei dat hij nog niet op 4-cilinders liep. :? Ik heb van wat vrienden weleens gehoord dat zij hier ook last van hadden als hun Honda enkele maanden stil had gestaan en dat de 4e cilinder na enkele minuten draaien vanzelf weer aansloeg!
- De motor is laatst door een plaatselijke shop gereviseerd, maar ik denk niet dat de huidige eigenaar hier een bon van heeft, want hij is bevriend met de eigenaren/monteurs van de desbetreffende shop dus het zal wel als 'vriendendienstje' gedaan zijn zeg maar... ;)

Hij zag er echt goed uit en ik ben er stiekem best verliefd op, maar ik twijfel wat ik nu moet doen. Ben namelijk van plan om over een maandje nog een x serieus te gaan kijken en een proefrit te maken. :] De huidige eigenaar heeft in ieder geval bovenstaande gewoon eerlijk aan mij medegedeeld en niet stiekem of smiechtig gedaan. Hij kan beter alles eerlijk zeggen dan dat er allelei verborgen gebreken aan zitten natuurlijk! :)

Ik wil graag eens weten wat jullie mening is over dit alles... :}

Hum met 10.199 heeft een blok geen revisie nodig, en wat is de plaatselijke shop voor iets.

Geen kap heel, hoe ist met de rest frame lagers ed .

Maar neem wel iemand mee of laat de motor keuren, want als je van de eigenaar moet horen dat het gebeuren op 3 pitten loopt .?

en wat moet je der voor betalen

ook wel belangrijk

Er kan aardig wat vuil zitten in de carbs als een fiets al een tijdje stil staat (3 maanden zou nog mee moeten vallen, maar als ze lang daarvoor al niet meer schoon gemaakt zijn...). Dat zou een oorzaak kunnen zijn van het op 3 cylinders lopen. Maar als hij maar op 3 cylinders loopt, dan merk je dat heel erg goed. Vreemd dat je zelf niets vreemds merkte dus...

Iig is de prijs belangrijk. En de testrit! Want als ie als een dweil rijdt, en als je het stuur los laat hij drijgt een rotonde te pakken zonder dat je zelf hoeft te sturen dan zou ik toch even iets verder kijken...

Laatst bewerkt:
Nee daarom juist. Hij klonk helemaal niet alsof hij op 3 poten liep! Ik ben dan ook geen expert op het gebied van motoren en was dus ook al van plan om iemand mee te nemen die er wel wat meer vanaf weet...wel zo handig! *D

Hij stond te koop voor 4750, maar voor 4500 zou hij wel weg mogen. Met andere woorden: '4000 bieden en dan meenemen of anders laten staan' dacht ik zelf. Dat de km-teller stilstaat op 10.991km wil natuurlijk niet zeggen dat dit aantal kilometers er ook op staat. Lijkt me erg sterk trouwens voor een Blade uit '93! :?

Ik hoorde zelf iets over dat de ANWB een keuring aan huis (dus bij de eigenaar) kan komen doen als je daar lid van bent. Klopt dit en zo ja, wat voor kosten brengt dit met zich mee? En hoe zijn de keuringen van de ANWB of raden jullie een andere keuring aan?? :}

Hum met 10.199 heeft een blok geen revisie nodig, en wat is de plaatselijke shop voor iets.

Geen kap heel, hoe ist met de rest frame lagers ed .

Maar neem wel iemand mee of laat de motor keuren, want als je van de eigenaar moet horen dat het gebeuren op 3 pitten loopt .?

Het frame zelf heb ik zo op het eerste oog geen beschadigingen aan gezien. Het was dan ook maar 's avonds in een schuur met TL-verlichting dus om hem echt goed te kunnen zien ga ik de volgende x zowiezo overdag kijken!

Waar kan ik een motor laten keuren en waar let ik op bij aankoop?
Helaas, bij de ANWB kun je geen motor meer laten keuren. Koop je bij een motorzaak dan krijg je meestal garantie en loop je minder risico. Een motor kopen van een particulier is vaak goedkoper en je hebt rechtstreeks contact met de eigenaar. Neem iemand mee met enige technische kennis, of vraag een motorzaak. Meer hierover vind je in de ProMotor Occasion-special nummer 1 van maart 2000. Een kopie van het artikel ‘Hoe koop je een gebruikte motor’ kan je tegen kostprijs nabestellen bij de afdeling Lezersservice, telefoon (070) 314 14 70.

Ok dat is dus duidelijk na wat speurwerk...maar nu??? :?

Het klinkt vreemd, dus wees dan ook extra alert. Neem echt iemand mee die er genoeg verstand van heeft.
Twijfel je ergens over, loop dan weg en denk er extra over na, hoe verliefd je ook bent.
Want verliefdheid maakt met motoren echt blind.

Is importeren uit Duitsland trouwens geen optie voor jou?

ik zou er persoonlijk met een grote boog omheen lopen, hij heeft een flinke klapper gemaakt want alle kuipdelen waren gescheurd, daarnaast loopt hij maar op 3 cilinders(kan veel geld kosten)
en dan is de km stand al onbekend, nou is het blok al onder handen genomen dus zal het best veel km's achter de rug hebben.
En dan nog minstens 4000 euro moeten betalen.
sorry hoor maar de huidige eigenaar zal blij zijn als hij er vanaf is, en jij gaat waarschijnlijk nog heel veel kosten krijgen hieraan.
denk dat het verstandig is om lekker verder te kijken naar een wat meer betrouwbare blade.

controleer de nummers van de papieren met de nummers op de motorfiets. Ik heb om die reden een motorfiets moeten laten staan, omdat er een ander motorblok in is gekomen.

ik zou er persoonlijk met een grote boog omheen lopen, hij heeft een flinke klapper gemaakt want alle kuipdelen waren gescheurd, daarnaast loopt hij maar op 3 cilinders(kan veel geld kosten)
en dan is de km stand al onbekend, nou is het blok al onder handen genomen dus zal het best veel km's achter de rug hebben.
En dan nog minstens 4000 euro moeten betalen.
sorry hoor maar de huidige eigenaar zal blij zijn als hij er vanaf is, en jij gaat waarschijnlijk nog heel veel kosten krijgen hieraan.
denk dat het verstandig is om lekker verder te kijken naar een wat meer betrouwbare blade.

helemaal mee eens...bij twijfel niet doen.

er komen echt meer motoren te koop zeker nu het seizoen vlot begint.

ik weet het niet hoor.
een fireblade uit '93 voor 4000 euro, waar dan ook nog van alles mee is. :? zou ik voor dat geld toch nog ff lekker verder kijken. is heus nog wel wat te vinden.
ben je anders mooi klaar mee, als je er later achter komt dat er toch nog meer mis mee is.

zou hem laten staan

Ja ik kan er altijd een keer naar gaan kijken en iemand meenemen die er verstand van heeft. Als hij nou fatsoenlijk gemaakt is en ook nog naar behoren is gereviseerd zou er op zich weinig mis mee moeten zijn, maar daarom ook maar een expert meenemen anders komt het zeker niet goed! ;)

Toch heb ik nog niet veel mooie Blades rond de 4000 euro te koop zien staan op internet. Ik ben immers nog maar een studentje dus ik moet echt krauwen voor mijn geld zeg maar... :P Maar sinds ik aan de motorrijles ben begonnen ben ik verkocht...geweldig!! :9~

Alleen kopen als er iemand mee gaat die ECHT verstand ervan HEEFT niet alleen zegt van jajaja dat kan ik wel ff voor je bekijken. Anders lekker doorzoeken, is echt nog wel meer te vinden voor dat geld.

Zou em echt laten staan, hoe moeilijk dat ook is. Dat de motor uiteindelijkop 4 poten kan gaan lopen is waarheid als een koe,maar kan ook iets anders zijn met ontsteking/bobine of wat dan ook. En hij kan em zo mooi overgespoten hebben maar daar zou ik in eerste instantie toch echt doorheen proberen te kijken. En 10.000 kilometer op de klok bij een blade van die leeftijd?? Je zei al dat de aandrijving kapot was, misschien heeft ie er een nieuwe/andere teller opgezet, die dingen kunnen zeer snel kapot namelijk bij een klapper.

Wacht nog even met kopen als je nog geen genoeg geld heb en kijk in Utrecht es rond wat daar allemaal staat.

Ja ik was toch al van plan om op vrijdags naar Utrecht te gaan. Moet zowiezo nog een helm hebben & dan ff loeren naar de motortjes die daar allemaal staan! :9~

Maar welke keuringen zou ik eventueel kunnen laten doen indien ik toch serieus wil gaan kijken naar de Blade die ik gezien heb?? En hoeveel zou deze Blade nog waard zijn volgens jullie dan? :]

Ik zou verder kijken... uit 93 is genoeg mooi spul te halen voor dat geld...

Moet je eens kijken wat ik vind op marktplaats:

Dode link
Dode link
Dode link
Dode link

Dit zijn maar er een paar die gelinked heb, maar er zijn er een hele boel voor onder de 4000 euro.
En dan heb ik het niet over een 1993 model, want daar kan ik 3 pagina´s met links volstoppen.
Ik zou het wel weten als ik een Honda Cbr wilde kopen en 4000 euro opzak had.

Mooi die ene waar je het over hebt laten staan en nog eens goed kijken wat er te krijgen is.

Ik heb een tiger bleed model '94 gehad en ik kan zeggen dat het een zeer robuuste motor is. Dat ie loopt op 3 cilinder vind ik zeer vreemd klinken en een revisie bij die kilometerstand is uiterste dubieus. En als al het kuipwerk overgespoten is, heb je 2 mogelijkheden: 1. een mafkees die echt iets speciaals wil en daar fors geld voor over heeft, of 2. die fiets netjes plat geweest en is opgelapt met 2e hands kuipwerk en mooi spuitwerk.

Dode link
deze staat te koop bij O&O in beringen B .
voor 3700 pleuro's
ik heb net dezelfde voor 2800€ op de kop getikt bij GSm (ziet er wel niet zo goed uit maja hij rijd lekker)

Moet je eens kijken wat ik vind op marktplaats:

Dode link
Dode link
Dode link
Dode link

Dit zijn maar er een paar die gelinked heb, maar er zijn er een hele boel voor onder de 4000 euro.
En dan heb ik het niet over een 1993 model, want daar kan ik 3 pagina´s met links volstoppen.
Ik zou het wel weten als ik een Honda Cbr wilde kopen en 4000 euro opzak had.

Mooi die ene waar je het over hebt laten staan en nog eens goed kijken wat er te krijgen is.

Laat ie nou net niet op zoek zijn naar een CBR600.... :P

Dode link
deze staat te koop bij O&O in beringen B .
voor 3700 pleuro's
ik heb net dezelfde voor 2800€ op de kop getikt bij GSm (ziet er wel niet zo goed uit maja hij rijd lekker)

Ja is zeker een mooi ding en ik heb gezien dat O&O meerdere mooie motoren heeft staan. Ik zie alleen dat invoeren niet zo zitten eigenlijk: je mist een reflectortje van 3x3cm en je kan het alweer vergeten... :?

Terug
Bovenaan Onderaan