De onderste koppelings-cilinder op het blok wil nog wel eens lekken. De FJ 1200 is vrij gevoelig v.w.b. de afstelling van de carburateurs. Maar als carburateurs eenmaal goed schoon en afgesteld zijn en daarna goed werden gesynchroniseerd, loopt hij als het spreekwoordelijke zonnetje. Wanneer je een proefrit maakt op een FJ-1200 en je hoort de spigels trillen, weet je zeker, dat de carburateurs even moeten worden gesynchroniseerd. Verder zou ik nog willen opmerken, dat een FJ-1200 een motor is, die bij snel rijden best wel een beste slok benzine lust. Maar als je de rechterhand een beetje onder controle hebt, is een verbruik van 1:16/17 heel goed mogelijk. Hoewel de FJ 1200, best een grote en zware motor is, zullen langbenige rijders, zoals ik met de beide knieën in aanraking komen met de onderkant van de stuurkuip. Dat is even wennen. De zithouding is verder goed. Een ander kwaaltje van de FJ 1200 is, dat wanneer er bijvoorbeeld over klinkerwegen wordt gereden, de kuip hier en daar wat rammeltjes produceert. De FJ is een ralatief lange motor met een zeer goede rechtuit stabiliteit. Daar staat tegenover, dat het een motor is, waarop echt gestuurd moet worden om bijvoorbeeld vlot een kleine rotonde te nemen.Goeiedag wat een dood topic. Iemand nog tips waar op te letten bij een FJ1200 van 1990?
Auw.. what happened?? Heeft iemand er zijn agressie op botgevierd en hem een zetje gegeven of zo??
Neeej, ik was al langer op de uitkijk naar een FJ. Toen vond ik een advewrtentie op MP, eerlijke Hagenees:Auw.. what happened?? Heeft iemand er zijn agressie op botgevierd en hem een zetje gegeven of zo??
Niet die van jouw, tenzij je nu een beugel hebt voor koffers
Ik heb het Krauser kofferrek er los bij gekregen, en er zitten bij mij exact dezelfde afwijkende spiegels op. Hij zou het zomaar kunnen zijn. Dan is er heeeel veel aan gedaan omdat mijnes er uit ziet om door een ringetje te halenNiet die van jouw, tenzij je nu een beugel hebt voor koffers
Net te laat zie ik
ah, oke.. ik schrok al.Neeej, ik was al langer op de uitkijk naar een FJ. Toen vond ik een advewrtentie op MP, eerlijke Hagenees:
"FJ1200, Altijd netjes buiten gestaan en dat zie je"
Heeft de motorrijdende Hermandat hier de FJ1200 ooit als dienstfiets gehad, @MeanBlueMan en @Deputy Duc ?
Nee, nooit.
Dan doe ik 'm ook maar weer weg
Als je pliesie agentje wil spelenDan doe ik 'm ook maar weer weg
Echnie...Als je pliesie agentje wil spelen,oa de BMWR100RT,BMW K100RT,Transalp,Pan European,F650,FJR1300
Hmmm,en dat moet ik gelovenEchnie...
Die pèt wèl... Nou de motor nogHmmm,en dat moet ik geloven,die pet past ons allemaal
Ik doe die Desert helm wel op...Hmmm,en dat moet ik geloven,die pet past ons allemaal