Flitsmarathon 2024😳

Na iedere bocht schuilt het gevaar!

  • Als bejaarde hou ik me aan de snelheid.

  • Ik zie ze altijd staan.

  • Ik rij geen meter zonder flitsmeister.

  • Mijn crosser heeft geen kenteken.

  • Anders, toelichting in comments.


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

zantzakkie

Blue boy
6 mei 2019
1.695
1.614
De flitsmarathon voor 2024 staat weer voor de deur!
Tussen 15 en 22 april staan alle flits agenten op volle sterkte te flitsen.
Hoe ga jij daar mee om?
Flitsmarathon 2024!
4AC802AD-4588-4511-8F54-B5D9E29B5FC7.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk delen ze geen tegoedbonnen uit als je beneden de toegestane snelheid rijdt anders moet ik een uurtje eerder van huis.
 
Anders, toelichting in comments. :t

Deze opiniepeiling zal sluiten: 8 mei 2024.*O*
 
Flitsmeister in het blik als ik naar Rotterdam zou moeten, en met de 2 wielen wegblijven uit NL in die periode :+

Nog een extra reden om weg te blijven uit NL!
(al moet ik wel zeggen dat rijden in NL met de motor nogal leuk is, en de bossen en kleine wegen van Brabant en Limburg me wel bekoren :o
 
Ach. Het zal wel. Als ze me flitsen accepteer ik m'n lot, maar een noemenswaardig overschrijding van de gestelde max zal het niet worden.

Al heb ik de afgelopen jaren zat "lullige" boetes gehad. De kroon wordt gespannen door eentje voor de minimaal bekeurbare snelheidsovertreding, op de A20, rijdend op de middelste strook, met het kontje van de auto die ik op dooie akkertje inhaalde op de flitsfoto.

Willem-Alexander zat die dag zeker te janken om z'n zakgeld en er moest ff snel wat opgetrommeld worden. 😒
 
Vandaag nog een flitser gemeld, stond heel sneaky op een viaduct over de a37. Flitsen uit het zijraam. En bij De Wijk staat een camera systeem, zoals tegenwoordig er wel vaker ergens een staat om het verkeer te observeren. Iedereen remmen en gelijk erna stond de radar, op de plek waar het gas er normaal weer op gaat.,
 
Flitsmeister in het blik als ik naar Rotterdam zou moeten, en met de 2 wielen wegblijven uit NL in die periode :+

Nog een extra reden om weg te blijven uit NL!
(al moet ik wel zeggen dat rijden in NL met de motor nogal leuk is, en de bossen en kleine wegen van Brabant en Limburg me wel bekoren :o
Dit is een Europese actie, dus let ook in België extra goed op.
 
En als er dan toch iets op de mat ploft, maar eens bezwaar aantekenen obv dit verhaal: beetje korting moet mogelijk zijn.

 
Maandag is het al de 15e.
Het wordt waarschijnlijk een week van ultieme zelfkastijding 😫
 
Ze waren vandaag al bezig op diverse plekken op het rondje Biesbosch, als 60 moet rijden kun je net zo goed een opgevoerde e bike nemen , o dat mag ook niet
 
Rustig aan deze week (met de auto 😉) :

Automobilisten in heel Europa krijgen deze week te maken met een Europese ‘flitsmarathon’. In bijna alle EU-staten lopen automobilisten grote kans om tijdens de actieweek van 15 april te worden geconfronteerd met snelheidscontroles.

Hoewel er vanaf maandag op veel plekken extra controles plaatsvinden, ligt het zwaartepunt van de week op vrijdag 19 april. Dan wordt er 24 uur lang op veel plekken zeer intensief gecontroleerd, ook door Nederlandse politie-eenheden. Niet alleen met onopvallende snelheidscontroles, maar zelfs met laserguns en al dan niet onopvallende politieauto’s.
De actieweek maakt deel uit van ‘Operation Speed’ van de Europese politieorganisatie Roadpol: een samenwerkingsverband van diverse politiekorpsen uit Europa. Maar liefst 29 landen zijn lid van dit netwerk, waaronder Nederland, Duitsland en België. Doorgaans doet ongeveer de helft van de aangesloten landen mee aan de flitsmarathon. De controles zijn er volgens een woordvoerder niet op gericht om geld binnen te harken, maar wel om de veiligheid te vergroten, zo bericht het AD. De flitsers worden dan ook vooral opgesteld op plekken waar ongelukken gebeuren en risicogebieden zijn, zoals bijvoorbeeld scholen of bejaardentehuizen. Met de campagne, die in augustus in soortgelijke vorm op herhaling gaat, wil de politie de aandacht vestigen op hoe gevaarlijk te hard rijden is.
De flitsmarathon begint in de vroege ochtend en gaat door tot diep in de nacht. Ook Nederlandse politiekorpsen nemen dus deel aan de jaarlijkse flitsactie, al is nog niet bekend welke korpsen dat zijn. Tijdens een vergelijkbare flitsmarathon vorig jaar registreerde het verkeersteam Midden-Nederland alleen al drieduizend verkeersovertredingen en vorderde het 44 rijbewijzen in.
Schaamteloze knip en plak actie van mij. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan