Forward controls

11 sep 2023
2
0
Hallo, sinds kort rijd ik , naast mijn bmw k1200lt, een Honda manga vf700c uit 1984.

Van super relaxed touren , terug naar basis zal maar zeggen. Wat een fun heb ik met deze Honda! Heerlijke easy rider, en ik zou bijna zeggen, pittiger dan de bmw, maar bmw blijft op snelheid comfortabel...

Nu denk ik er over om verlengde pedalen te kopen via tc bros, uit Amerika. Redelijke prijs, wel veel btw en invoer dus uiteindelijk best duur. Wie heeft er ervaring mee en wil dat delen?

Ik ben 1.78 met wat korte benen, toch is de hoek van been in zitpositie wat te haaks en hoop dat de bediening met de vooruit bediening (Forward control , letterlijk vertaald dan hihi) nog goed te doen is. Lijkt mij wel erg relaxed rijden. Graag hoor ik jullie ervaringen.

Ik probeer foto te delen die ik van tc bros opgestuurd kreeg.

Groet Harry
 

Bijlagen

  • fc magna.png
    fc magna.png
    198,8 KB · Weergaven: 2
Ikzelf ben geen fan van forward controls. Je kunt met die dingen eigenlijk maar in één positie zitten. Als je wat langer onderweg bent is de mogelijkheid tot een beetje verzitten juist fijn. En een iets actievere houding vind ik persoonlijk ook wat fijner.

Misschien kun je een setje highway pegs plaatsen, kosten een paar tientjes. Kun je niet mee schakelen en remmen, maar wel de rij positie proberen.
 
Ik heb ze op mijn Virago's en `Dragstar gehad en vond ze ideaal.
Met highwaypegs moet je steeds je voet verplaatsen om te remmen en te schakelen.
Die moeten om een pijp heen of aan een valbeugel met een klem, waardeloos.
Het zit heel relaxed.
 
Ik heb ze op mijn Virago's en `Dragstar gehad en vond ze ideaal.
Met highwaypegs moet je steeds je voet verplaatsen om te remmen en te schakelen.
Die moeten om een pijp heen of aan een valbeugel met een klem, waardeloos.
Het zit heel relaxed.
Die tc bros forwards worden ook om de framebuis geklemd O-)
Ja dat je met die highway pegs je voeten moet verplaatsen had ik al gezegd, al zal dat op de snelweg niet vaak zijn.
 
Ikzelf ben geen fan van forward controls. Je kunt met die dingen eigenlijk maar in één positie zitten. Als je wat langer onderweg bent is de mogelijkheid tot een beetje verzitten juist fijn. En een iets actievere houding vind ik persoonlijk ook wat fijner.

Misschien kun je een setje highway pegs plaatsen, kosten een paar tientjes. Kun je niet mee schakelen en remmen, maar wel de rij positie proberen.
Ja, daar dacht ik ook al aan, ben beetje huiverig dat ik niet tijdig kan schakelen en remmen, zie ook andere post. Maar goed om te proberen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan