Foto's ZAC 3 mei

Even een superkort verslag. Het was een topdagje. Ardinke met de 6de prijs in de F5 naar huis, Sam met de 1ste prijs in de S1 en Dustpuppy (de leukste, knapste en snelste van het stel) met de 2de prijs in de S2 naar huis.


Hier wat piccies

foto's race 2 ZAC 3 mei
 
Nou het was me een dagje....maar wel leuk!

De vrij training ging helemaal klote. Ik wat teveel met m'n armen aan het sturen en had absoluut geen druk op de voetsteunen. Ik leek wel dronken....reed als een natte krant! M'n achterband gaf ok niet veel grip en omdat ik een paar keer te lomp op het gas ging gleed de achterband 3 keer een beetje weg. Nadat ik eindelijk die R1 had ingehaald kon ik in de laatste 2 rondjes proberen ontspannen te rijden. Dit lukte een beetje en m'n tijden gingen wat omlaag.


Snelste ronde: 1.14

Voor de tijdtraining m'n achtervelg gewisseld met een goede band eronder.
De tijdtraining ging gelijk een heel stuk beter :)

Op mijn laptimer had ik een snelste ronde gereden van 1.12.18 :)
Hiermee HAD ik op de 3e plek KUNNEN staan naast Ronald ter Braake (1) Theun Douma (2) en Ahm van Britsom (4)
Helaas stond ik niet op de uitslaglijst van de tijdtraining :( Wat bleek bij navraag: dat m'n transponder er na een ronde mee kapte! Weg tijd! Fuck vergeten op te laden :(

Dus dat werd achteraan vertrekken met de 1e manche.

Startprocedure hadden ze weer veranderd waardoor dat ook nog eens helemaal voor me mis ging. Aan het begin van de briefing hadden ze het alleen maar over vlagcodes |( Laat die sukkels die de vlaggen niet weten lekker een boek aanschaffen. Voordat de briefing was afgelopen moest ik me alweer klaar maken voor de 1 manche....tja ik heb geen ventje bij me die benzine bijvult en dergelijke.
Vorige keer had je 2 starts. Nu was het de pits uit opstellen en start wedstrijd. Weet ik veel! Na de start die ik dus rustig aan deed lekker achteraan gereden. Bij start-finisch reed iedereen door dus ik dacht hey was is dat nou :? Nog een extra opwarm ronde met deze temperatuur en begon me al lichtelijk zorgen te maken dat de wedstrijd al begonnen was. Na weer bij start-finsch aangekomen te zijn wist ik het zeker: Ferry sukkel rijden! Met nog 5-6 ronden te gaan. Dus toen ging het gas erop. Uiteindelijk als 23e geeindigd van de 35 man.
Snelste tijd op mijn laptimer was 1.11.54 maar helaas volgens de zac tijdwaarneming was dit: 1.12.05

2e manche ging alles wel goed. m'n start was wel weer met 1 flinke wheelie (verbeter punt) maar door laat remmen en heb goed naar de binnenkant te sturen heb ik aardig wat rijders in kunnen halen. Wat later met wat rijders in gevecht die 1.13 rijden pffffff wat een oponthoud. Ik had met rijders in de weer moeten zijn die 1.11 reden. Maar goed dat is voor de volgende keer. Uiteindelijk als 10e gefinist dus dat had ik wel goed gedaan al zeg ik het zelf gezien dat ik vanaf de 23e plek was vertrokken :)
Ik zat nog geen 5sec. achter Marcel Waayer en Danny de Boer dus ik had een heleboel goed kunnen maken :)
Snelste ronde volgens de zac tijdwaarneming: 1.11.96 Niet slecht maar kan beter...........wordt vervolgt.

Pietje41 gefeliciteerd met je overwinning in de S2 :} Super ge :]
PatR1 ik hoop dat je de motor weer snel kan opknappen en misschien tot Maandag 10Mei :?
Joeri, klote kerel hopelijk ben je snel weer de oude........je motor doet het weer perfect met €100,-

Volgende race: Zondag 30 Mei Endurance Zandvoort
 
Nu, dan ff mijn belevingen :

Ik was natuurlijk razend benieuwd hoe ik zou rijden met de vernieuwde vering op Zandvoort en na mijn belevingen op Folembray afgelopen zaterdag waar ik toch een 1:00 neerzette, had ik er goede verwachtingen van.

Dus vanochtend afgereisd naar Zandvoort, waar we rond 06:45 aankwamen. Ruim op tijd voor de inschrijving en keuring. Heb maar weer in de S1 ingeschreven omdat ik met de tijden die ik de 1e race had gereden me niet in de S2 durfde te vertonen en ik nog een afspraak met Joeri had staan ;)

De vrije training begon en nadat we 2 rondjes achter de voorrijders hadden aangekacheld ging het gas open. Vol goede moet er vandoor opweg naar de Tarzan. Het remmen ging goed en de achterkant bleef veel stabieler dan ik tot nu toe gewend was. Toch had ik op de één of andere manier nog niet het gevoel dat nodig is om echt snel te gaan. Ik aarzelde met in halen en bleef vervolgens achterlangzamere rijders hangen. Op een gegeven moment kwam ook Joeri me voorbij, die bij de TDM rijder had aangepikt. Ze waren inmiddels te ver weg voor mij om mee te gaan en ik heb de training maar gewoon uitgereden. Snelste tijd was 1:19.

Wetende dat ik de eerste training 's ochtends nooit op mijn best ben verontrustte dit me niet en begon dan ook vol goede moed aan de tijdstraining. Ook nu was het gevoel er nog steeds niet en ik raakte wat achterop. Gek genoeg voelde de motor wel goed aan en gaf geen enkele krimp. Toch voelde ik me er niet lekker op en dit ging ten koste van mijn lijnen en de uiteindelijke tijd. Weer niet sneller dan 1:19 gereden.

De 1e manche, net voor de pauze was in ieder opzicht een drama. Opstellen in de pitstraat, niet wetende waar, omdat de tijdwaarneming mijn naam niet met de rijtijd verbonden had en ik zodoende één van de vraagtekens was. Dit bleek voor mij de 21e plek te zijn :( Had ik in ieder geval iets goed te maken. We reden een de baan op en stelde ons op op start/finish. In de volle overtuiging dat we 2 opwarmrondes gingen rijden (FF was niet de enige) vertrok ik op een nogal toerachtige wijze en kreeg pas argwaan toen we de 2e keer start/finish gepasseerd waren.... Een verloren race dus, waarbij ik achter een langzamer groepje bleef hangen. Uiteindelijk ben ik 23e geworden. De zin om even flink de beuk erin te gooien ontging me ook volledig toen ik de R6 van Joeri ternauwernood kon ontwijken in de Audi S bocht. Gelukkig zag ik Joeri zelf bij baanpost 20 staan en hij leek ok.

Ik heb nog wel even de rijdersbriefing meegemaakt, maar toen ik naar de baanpost wilde gaan, werd mijn naam omgeroepen, met het verzoek me in de toren te melden. Hier bleek dat Joeri in het shockcenter lag om naar het ziekenhuis vervoerd te worden, maar hij had nog wat spullen nodig. Ik heb zijn motorkleding maar meegenomen en heb de noodzakelijke spullen gebracht, zodat die met hem mee konden. Inmiddels was R1Maniac ook gearriveerd en we zijn zijn motor gaan zoeken die nog langs de baan bleek te staan. Uiteindelijk heeft R1Maniac hem teruggereden en zoals reeds gemeld, de schade was minimaal ;)
Door de hele verwikkelingen rondom Joeri heb ik helaas mijn baanpostbeurt gemist, waarvoor sorry aan mijn mede ZAC-ers.

Afijn aan het einde van de middag de 2e manche gereden. Gestart op positie 23 (en toen wel 2 heuse opwarmrondes :? ) en een inhaalrace begonnen. Het gevoel begon weer aardig terug te komen, maar kon vanwege de inhaalacties nog steeds de tijden niet rijden die ik graag wilde, maar ben wel geëindigd op de 11e plaats. Al met al gaf dat wel een goed gevoel, maar ik had toch wel graag wat bemoedigender cijfertjes op mijn laptimer willen zien ;) Maar dat komt de volgende keer wel, ik heb vandaag genoeg voorbeelden gezien van wat er gebeurt als je te erg gaat pushen (waarmee ik niet zeg dat dat in alle gevallen de oorzaak van de crashes was).

Verder was het een schitterende dag qua weer en onderonsjes met mede ZAC-ers waar ik vorige keer niet aan toegekomen was.

Klinkt wellicht als een dooddoener, maar ik heb alles heel gehouden, de verandering van vering is heel goed bevallen, maar ben alleen nog niet in staat geweest dit te verzilveren. Heb gelukkig nog een aantal tips gehad van een aantal mensen, die ik de volgende keer zeker in de praktijk zal brengen.

Btw, ik heb bij de prijsuitreiking nog een 6e prijs in ontvangst mogen nemen :}

PS. Sterkte aan alle crashers (HELLdesker, PatR1, FastMarky)
 
verslagje:


vrije training:
ik had me 's morgens maar in de S0 ingeschreven aangezien dit mijn eerste zac (en tweede circuitdag) was. Enige wat me op viel was dat de snelheidsverschillen behoorlijk waren.

tijdtraining:
ik begon er echt zin in te krijgen en had het gevoel dat ik een behoorlijk tempo had. Niet echt een hele goede ronde gehad, volgens mij was ik elke ronde aan het inhalen maar toch nog een 1:18 als tijd met een derde startplaats

1e manche:
krijgen we door dat we geen opwarmrondes hebben, dus ik dacht al da's lekker Na een redelijke start ben ik de eerste ronden door een paar man ingehaald want ik had nog niet echt vertrouwen in de koude bandjes (de rest schijnbaar wel).
na een rondje of drie begon het echt lekker te gaan en heb ik er weer aardig wat terug kunnen pakken, om dit na me een keer te verremmen voor de tarzan nog een keer te doen. snelste tijd nu 1:17.315 en als 6e geeindigd


2e manche:
hetzelfde verhaal als de eerste manche. in de eerste ronde ging er al iemand onderuit, dus ik inhouden voor de gele vlaggen. links en rechts fluiten ze je voorbij |(
maar goed toch nog als 5e geindigd.
 

Ik sta er ook op, super :)

tnIMG_7826.JPG


Ik heb ook tig foto's en verslag volgt ook nog wel... eerst maar es oogjes toe ;)
 
Laatst bewerkt:
was weer een gaaf dagje luitjes :} ik heb het wederom erg naar me zin gehad en weer de nodige "momentjes" voor mezelf gehad.met name met de start van de 2e manche :( ik weet nu dus ook waar ik op kan gaan oeffenen,gelukkig ligt er een start baan van 850 mtr strak asfalt in me achtertuin dus ik weet wel waar ik de komende mooie avondjes zit en wat ik aan het doen ben :P :P
uituidelijk 5e plek in de S0,ik weet niet helemaal hoe dat gaat maar ik denk dat we daar volgende keer niet meer in mogen/zullen starten gezien de tijden die we hebben gereden.

nogmaals thanx lui voor de toffe dag en tot de 30e

sterkte voor de minder gelukkigen!!!!!!


GO FAST
 
In het kort: superdag!

Lange versie:

In tegenstelling tot de vorige keer nu maar wel eens op tijd vertrokken
en ingeschreven in de S2. Aangezien ik de vorige keer mijn snelste ronde
had verbeterd tot 1:15.9 vond ik dat wel kunnen.

Vrije training:
Sinds de vorige keer had de fiets een andere setup voor (minder nerveus)
en het voelde in de eerste paar ronden gelijk goed aan. Rustig alles een
beetje opgewarmd en niet teveel gepushed. 1:17 nog wat gereden, maar
wat zou het, het gevoel was goed. Daarna meteen anderhalf uur op post 18
en helaas ook daar in actie gekomen.

Tijdtraining:
In de laatste groep de baan op en ik ben de Tarzan nog niet door of ik zie:
een oranje lampje |( Vergeten te tanken! Normaal kwak ik dat ding tot de nok
toe vol en rijd ik de eerste drie sessies door, maar dat had ik nu eens
niet gedaan. Nu maar hopen dat ik nog wat snelle ronden kan rijden. Toch
nog 7 rondjes doorgereden en in de Audi-S dacht ik een stottertje te
bespeuren dus toch maar de pits opgezocht, want lopen had ik echt geen zin
in. Het resultaat mocht er toch nog zijn: 1:14.8, 3e startplek.

1e manche:
Starten is dus gewoon niet mijn ding, zeg maar. Soms gaat het redelijk
(lees: minder dan 4 plekken verlies), meestal gaat het k*t (op de eerste
rij starten en als 15e de bocht induiken is geen uitzondering 8-) ). Ik had
deze keer dus gewoon een goede start, want ik verloor maar 3 plaatsen.
Een van de koplopers (277 ?) elimineert zichzelf bij eerste keer doorkomen
van de Gerlach. Gelukkig op tijd gezien en koelbloedig (*kuch*) rechts gebleven.
Na een ronde zit ik dicht achter nummer vier bij het uitkomen van de Tarzan
en ik kan hem uitremmen bij insturen Hugenholtz, 4e. In de derde ronde
komt er bij het aanremmen van de Tarzan een zwarte Triumph binnendoor
maar hij heeft teveel snelheid en ik kan meteen korter afdraaien en hem
weer binnendoor voorbij. Vervolgens komt pietje41 op het rechte stuk
voorbij zetten (handig zo'n R1) en met z'n 2en kunnen we voor het einde van
de race nog iemand voorbij. Eerste race S2 ooit en meteen als 4e afgevlagd!
Later blijkt dat er iemand voor ons ingehaald heeft onder geel en schuiven
we allebei nog een plekje op. Ook de rondetijd was weer gesneuveld: 1:13.4

2e manche:
Weer op de eerste rij, super. Martin wappert de rode vlag en het 5 seconden
bordje gaat omhoog. Alleen is de starter mis en drukt meteen groen!! Ik
schiet naar voren en zowel links als rechts is niets te zien!!! Whaaaaa,
als eerste weg!! Tarzan in, nog niemand, Gerlach, Hugenholtz, nog steeds
1e ... dit duurt 3 of 4 ronden en dan gele vlaggen in de Tarzan. Ik ga van
het gas af en kijk of ik er veilig langs kan, volgende sectie is geen
vlag te zien dus weer gassen. Nog een ronde onder geel en daarna komt 362
langszij bij insturen Tarzan. 2 ronden voor het einde steekt pietje41 het
voorwiel van zijn R1 langszij bij insturen Tarzan. Ik kan een wijde lijn
rijden en de snelheid hoog houden en bij het uitkomen is 'ie weer verdwenen.
Bij het opkomen rechte stuk heeft pietje41 nu meer snelheid en ik wordt
wederom geklopt door dat blauwe ding :) Als derde afgevlagd en wederom
een snellere rondetijd: 1:13.2

Overall 2e geworden en een kaasplank en bloemen in ontvangst mogen nemen.

See you next time!
 
Heerlijk dagje gummen
hierbij nog wat pics:
de held ...
(Afbeelding)

Wat doet zoiemand nou met zo'n fiets in de ZAC? :? Een TDm kan ik nog wel enigzins begrijpen maar een oude BMW...pffff.mafkees...

Wie weet er trouwens wat voor type Bimota dat is met nummer 46? YB4, YB8 of iets anders?
 
Ik weet alleen dat er een 1000cc Yamaha in zit.... Dan kan je het type vast wel ergens vinden!
 
Wat doet zoiemand nou met zo'n fiets in de ZAC? :? Een TDm kan ik nog wel enigzins begrijpen maar een oude BMW...pffff.mafkees...
Zou hij misschien hetzelfde doen als wat jij doet, en wij motorrijders allemaal (genieten van het motorrijden met een beetje wedstrijd-element)?
 
Ik weet alleen dat er een 1000cc Yamaha in zit.... Dan kan je het type vast wel ergens vinden!

Als ut er 1 met FZR1000-blok is dan ist een YB8. :9 Vooral als het een Furano uitvoering is maar dat zal denk ik niet, zijn er maar 152 van gemaakt. :9~
 
leuk die fotos, speciaal ff gekeken daarbij omdat iemand die ik ken meedoet. kan ik ff mijn commentaar over hem geven (heb nu het bewijs gezien ;) )
 
Zou hij misschien hetzelfde doen als wat jij doet, en wij motorrijders allemaal (genieten van het motorrijden met een beetje wedstrijd-element)?

Ja oke, ik snap dat hij van het motorrijden wil genieten. Maar ik vind de keuze voor die brommer om te racen wel errug apart... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan