• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Frame weer krom na poedercoaten?

Rudolf1989

MF'er
Lid geworden
28 jun 2011
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal!

Ik had een vraagje...

Mijn motor ( een kawasaki zx6r) is laatst gericht en daarna ging ik rijden en was de motor weer recht. Ging mooi rechtdoor als ik mijn handen los liet.

Nu heb ik het frame en de rest laten poedercoaten omdat ik er een streetfighter van wilde maken. Alleen nu heb ik alles in elkaar gezet... en als ik mijn handen van het stuur laat dan rijd hij naar links...

Vind het nogal vreemd... zou het kunnen zijn dat het frame weer is krom getrokken door de oven??

Wat ik al gecheckt heb:

Voorvork staat er aan beide kanten even ver in de kroonplaat.
Het achterwiel heb ik gemeten en staat er recht in..

Zou het kunnen zijn dat ik de bussen van het achterwiel of voorwiel verwisseld heb dat hij daarom naar links trekt?

Ik heb al van alles geprobeerd, maar om hem weer naar de richter te sturen kost me weer 600 euro :S Heeft iemand hier ervaring mee??

Gegroet!

Nee,geen ervaring.Maar dat hij door de oven(200/250 graden?) weer krom getrokken is lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk.
Wat het wel is,geen idee.

Hoi allemaal!

Ik had een vraagje...

Mijn motor ( een kawasaki zx6r) is laatst gericht en daarna ging ik rijden en was de motor weer recht. Ging mooi rechtdoor als ik mijn handen los liet.

Nu heb ik het frame en de rest laten poedercoaten omdat ik er een streetfighter van wilde maken. Alleen nu heb ik alles in elkaar gezet... en als ik mijn handen van het stuur laat dan rijd hij naar links...

Vind het nogal vreemd... zou het kunnen zijn dat het frame weer is krom getrokken door de oven??

Wat ik al gecheckt heb:

Voorvork staat er aan beide kanten even ver in de kroonplaat.
Het achterwiel heb ik gemeten en staat er recht in..

Zou het kunnen zijn dat ik de bussen van het achterwiel of voorwiel verwisseld heb dat hij daarom naar links trekt?

Ik heb al van alles geprobeerd, maar om hem weer naar de richter te sturen kost me weer 600 euro :S Heeft iemand hier ervaring mee??

Gegroet!

Is het frame gestraald voordat het is gecoat?

Is het frame gestraald voordat het is gecoat?

Ehmm volgens mij heeft de poedercoater het thermisch gedaan. Sowieso niet gestraald.

Als de balhoofdlagers te strak zitten.. Wat bedoel je daar precies mee?

Ik heb het lager wat in het frame zat er wel heel moeilijk ingekregen.. Maar of het daar aan ligt? Kan ik dat controleren?

Ik heb het trouwens aan beide kantj van de weg geprobeerd en ook op een nieuw stuk asfalt waar hij eerst wel rechtdoor ging.. Maar goed het zou dus een constructie fout kunne zijn...

Ehmm volgens mij heeft de poedercoater het thermisch gedaan. Sowieso niet gestraald.

Ik heb het lager wat in het frame zat er wel heel moeilijk ingekregen.. Maar of het daar aan ligt? Kan ik dat controleren?

Niet gestraald?? Weet je dat zeker?

Als je de pen die door je frame gaat te strak vastzet met die ringen die onder je kroonplaat zitten, dan kunnen je balhoofdlagers te strak zitten.

Wat ik verder nog kan bedenken:
- bandenspanning
- vork er recht in (onderste kroonplaat tov de bovenste
- vork eerst gelost alvorens voorwielbouten aan te draaien
- heb je het ook zo getest vóór het coaten?

Je bedoelt dat de lagerschaal moeilijk in het frame ging? Binnenkant van het frame ook gepoedercoat? Balhoofdlagers kun je voor montage ook even in de diepvries leggen, dan gaan ze makkelijker het frame in .
Maar ik denk dat je je balhoofdlagers te strak hebt afgesteld, dan rollen de lagers niet mooi soepel maar in "stapjes". Motor dus even neerzetten met voorwiel van de grond en voelen hoe de vork in het frame draait.

Je bedoelt dat de lagerschaal moeilijk in het frame ging? Binnenkant van het frame ook gepoedercoat? Balhoofdlagers kun je voor montage ook even in de diepvries leggen, dan gaan ze makkelijker het frame in .
Maar ik denk dat je je balhoofdlagers te strak hebt afgesteld, dan rollen de lagers niet mooi soepel maar in "stapjes". Motor dus even neerzetten met voorwiel van de grond en voelen hoe de vork in het frame draait.

Ja hij ging er idd moeilijk in zoals je zegt. Binnenkant was niet gecoat. Ik zal wel eens proberen om de ringen losser te zetten, maar hoe komt het dat hij daardoor misschien heel de tijd naar links valt?

Terug
Bovenaan Onderaan