Ik ben in het gelukkige bezit van een yamaha fz6 van een maand of 3 oud. Als je er wat sportiever mee gaat rijden en de remmen zijn opgewarmd, treedt er een vervelend probleem op. De voorvork gaat trillen/stuiteren. Er zijn meer fz6-en met hetzelfde probleem. Als je bewust een noodstop gaat maken treedt het niet op. Alleen als je voor een bocht stevig afremt en al enigzins de bocht instuurt. In de buurt van Venlo is een industrieterreintje waar je stevig dor kunt rijden en elke keer als ik hier kom, gaat na een aantal rondjes m'n voorwiel trillen/ stuiteren. Wat kan dit zijn? Ik weet van een collega fazer rijder dat ie andere remschijven heeft gekregen maar dat het nog steeds niet is opgelost. Ik denk zelf aan stalen remleidingen of evt andere remklauwen. Maar het is natuurlijk onzin dat ik er geld in ga steken. De motor is net een paar maanden uit.
Zelf ga ik deze week naar de dealer dat ie ut maar uitzoekt.
Oh ja ik wil eigenlijk de katalysator uit de uitlaat verwijderen. De kat zit net voor de uitlaat in een stuk uitlaatbocht van 30 cm. De bedoeling is dat ie een wat steviger geluid krijgt en iets zuiniger wordt. Klopt dit? Of kan ik beter de kat laten zitten.
De uitlaat zelf is een reflectiedemper. Ik weet dat amerikaanse fz6 rijders gaten hebben gehoord in 1 van de kanalen in de demper. Heeft dit nog voordelen, behalve meer lawaai?
Zelf ga ik deze week naar de dealer dat ie ut maar uitzoekt.
Oh ja ik wil eigenlijk de katalysator uit de uitlaat verwijderen. De kat zit net voor de uitlaat in een stuk uitlaatbocht van 30 cm. De bedoeling is dat ie een wat steviger geluid krijgt en iets zuiniger wordt. Klopt dit? Of kan ik beter de kat laten zitten.
De uitlaat zelf is een reflectiedemper. Ik weet dat amerikaanse fz6 rijders gaten hebben gehoord in 1 van de kanalen in de demper. Heeft dit nog voordelen, behalve meer lawaai?
Laatst bewerkt: