FZR 600 houdt in

MaartjeGSi

Die hard MF'er
13 apr 2007
303
0
Losser
Mijn vriendin heeft sinds kort een Yamaha FZR 600 uit 1993. Nu is het zo dat het lijkt of ie op 3 poten loopt, gisteravond reed ik bijv. achter haar en hij stonk naar mijn mening ook meer naar benzine.
Vervolgens heb ik er nieuwe bougies na aankomst thuis in gezet. Weer proberen en hij doet het dus nog steeds, de 4 bougies die eruit kwamen, waren niet nat oid van de benzine.
Ik heb er dus later nog een keer op gereden en hij wilde elke keer wel voluit, maar dan werd ie weer geknepen leek het wel.
Wie o wie heeft enig idee?

**EDIT**

Ik ben vanavond met de motor bezig geweest (ben net thuis) en tot de volgende conclusie gekomen, ik heb eerst een stuk gereden. Motor liep nog steeds slecht. Eenmaal thuis aangekomen heb ik een natte spons gepakt en op de uitlaatbochten gehouden. Cil 2,3 en 4 verdampten direct, echter cil 1 duurde vele malen langer. Ik denk dat die bougiekabel of dop kapot is van cil 1. Heb inmiddels de bobines incl. kabels eraf gehaald en wil morgen even naar BOR motoren om te kijken of ze dit zo door kunnen meten?
En anders moet ik een andere bobine proberen voor cil 1 en 4, kijken wat ie dan doet.

Of iemand in de buurt van Enschede moet een bobine hebben liggen die ik even mag/kan gebruiken of eventueel overnemen?
 
Probeer bij hier eentje te scoren:

www.fzrclub.nl

Zijn er vast en zeker mensen die onderdelen hebben.

(ohja, ik heb geen onderdelen)

Idee: knikker voor het gemak een carb reiniger erin....
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft sinds kort een Yamaha FZR 600 uit 1993. Nu is het zo dat het lijkt of ie op 3 poten loopt, gisteravond reed ik bijv. achter haar en hij stonk naar mijn mening ook meer naar benzine.
Vervolgens heb ik er nieuwe bougies na aankomst thuis in gezet. Weer proberen en hij doet het dus nog steeds, de 4 bougies die eruit kwamen, waren niet nat oid van de benzine.
Ik heb er dus later nog een keer op gereden en hij wilde elke keer wel voluit, maar dan werd ie weer geknepen leek het wel.
Wie o wie heeft enig idee?

**EDIT**

Ik ben vanavond met de motor bezig geweest (ben net thuis) en tot de volgende conclusie gekomen, ik heb eerst een stuk gereden. Motor liep nog steeds slecht. Eenmaal thuis aangekomen heb ik een natte spons gepakt en op de uitlaatbochten gehouden. Cil 2,3 en 4 verdampten direct, echter cil 1 duurde vele malen langer. Ik denk dat die bougiekabel of dop kapot is van cil 1. Heb inmiddels de bobines incl. kabels eraf gehaald en wil morgen even naar BOR motoren om te kijken of ze dit zo door kunnen meten?
En anders moet ik een andere bobine proberen voor cil 1 en 4, kijken wat ie dan doet.

Of iemand in de buurt van Enschede moet een bobine hebben liggen die ik even mag/kan gebruiken of eventueel overnemen?


je kan je eigen bobines, inl. kabels&doppen toch omwisselen? als het probleem zich verplaatst.............weet je genoeg. is dat niet het geval..........moet je het in de carburatie gaan zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan