FZR1000 met 6-bak

yamahafrans2

MF veteraan
9 okt 2004
1.786
32
Jirnsum
FZR1000 87 Dit jaar ander blok onder gekomen met 6-bak.Lagers van de versnellingbak vernieuwd, lagers en bussen koppelingshuis, pistonpennen,pakkingen etc.(ik had gewoon teveel vrije tijd)

Voorzien van andere remschijven,Blue spots, recent ander 532 kettingset, voorvorkkeeringen,carbset, gearindicator,seatcover, etc

Kleppen zijn gesteld op de fabriekswaardes, carbs gesynct.
Alles aan het blok is glim en blink.Ik heb er ook nog verloopringen bij voor een evt 38mm carbset.

FZR is voorzien van YZF750 achterbrug en wiel.Er passen dus gewoon normale sportbanden op ipv die 18inch 160ers .Hij staat nu op dunlop 208 (208GP voor).



Door de iets kortere wielbasis en ietwat verhoogde achterkant stuurt ie scherper en heeft ie meer grondspeling.

Blok heeft weinig olieverbruik(voor een FZR) Op sportstand na 1600km nog geen 200ml bijvullen.

Uitlaat(collector) lekt iets.Ik heb er nog een ander bochten setje bij, maar geen passend tussenstuk.

Andere carbs en kop:
http://img.photobucket.com/albums/v244/fzrfrans/carbs/IM000321.jpg

andere remschijven
http://img.photobucket.com/albums/v244/fzrfrans/carbs/Rem002.jpg

De achterbrug:

http://img.photobucket.com/albums/v244/fzrfrans/IM002206mdvelg.jpg

Demper.

http://img.photobucket.com/albums/v244/fzrfrans/IM003053.jpg


Opnieuw opgebouwd blok:
http://img.photobucket.com/albums/v244/fzrfrans/frans2/FRans3/IM000396.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v244/fzrfrans/frans2/FRans3/IM000398.jpg



Foto van vorig jaar voor de andere vorkpoten en remschijven en demper:

http://img.photobucket.com/albums/v244/fzrfrans/carbs/fzrverkoop2.jpg



Huidige status:
http://img.photobucket.com/albums/v244/fzrfrans/carbs/fzrverkoop1.jpg




Frans

frans1024@hotmail.com


Voor 1000 euro mag ie zo weg
Banden zijn wat meer km's op gemaakt, 1 remschijf heeft wat "putjes" en de km teller opnemer draait blijkbaar wat zwaar want het plaatje in het voorwiel ( nog geen 2 euro) is gebroken.
 
Laatst bewerkt:
mooie motor! alleen jammer van de gele wielen ;) _O-
frans kennende is alles tip top in orde, dus aan deze fiets nog heel veel plezier de komende km's

en tevens een flinke schop
 
Gaat ie echt weg Frans???Dacht echt dat je m nooit meer weg zou doen...Helemaal omdat ik weet wat je er allemaal aan gedaan hebt. :}
Degene die m van je over neemt heeft er echt n goeie fiets aan.
 
Er is toch vast wel iemand die een leuke beginnersfiets of pekelfiets zoekt ?
3 bougie's eruit en je hebt een 25kw er *D

Kwa sturen zit ie door de iets kortere achterbrug(ketting 2 schakels moeten inkorten) en de opgehoogde achterkant (ca. 6cm) tussen de YZF750 en FZR1000 in.
Hij wil ook wel op het achterwiel in de 2e versnelling.Met hard optrekken op oneffen wegdek komt ie in de 4 nog wel los.

als reserve erbij ?

Motorblok 87-88er FZR1000


 
Laatst bewerkt:
frans dikke schop voor deze mooie fiets...

hoop btw dat je het blok nog hebt als ik eindelijk een werkplaatsje heb

dan wordt mijn fz nog eens echte reincanarie van jouw fzr

P
 
Ha Frans,

Hoe heb je de achterkant opgehoogd? Langere shock of kortere dogbones? Geeft geen problemen met dat de ketting over de achterbrug gaat glijden?

Ik heb bij mijn FZ het 18" wiel ook door een 17" exemplaar vervangen. Tevens iets kleiner achtertandwiel om zo de gearing gelijk te houden. Toen de dogbones door 10 mm kortere exemplaren vervangen. Reed prima maar ketting lag zo laag dat ie in de brugbeschermer insleet. Toen toch maar weer oude terug gezet. Bij nieuwe kettingset kijken of grotere tandwielen voor & achter mogelijk is zodat ketting wat hoger komt. Bvk 525 door 520 vervangen, zodat er ruimte komt voor 180 band ipv 170 nu 8-)

Cheers, Dutch
 
Kortere dogbones.Heb geen problemen met inslijten in de achterbrug.
Je had het achtertandwiel ook niet kleiner moeten nemen maar voor 1 groter.Ligt de ketting weer net wat hoger over de achterbrug.


Frans
 
Laatst bewerkt:
Geen weekend bieders ?
Komen nog nieuwe stalen leidingen voor.Na een poetsbeurt van de klauwen is er 1 gaan zweten.

Frans
 
deze prachtige motor is zeker meer waard...... maar ja in de winter is het toch wachten op de liefhebbers. maar da gaat zeker goed komen

suk6 en skop *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Met deze achterbrug en gepolijst frame een mooie basis voor een fighter.
Er toch wel iemand die van echt motoren houdt ?
Snel , stabiel en nog lekker sturen ook !!!

Bieden ?

Frans
 
OK Bied maar motor met reserve (draaiend)5-bak blok en andere losse blokdelen
Schuur moet leeg.Ik wil dit weekend nog vanaf.

Frans
 
whaaah mijn portemonnee jeukt voor dat blok...

232 km.... wat zou een transport kosten???

Meer dan wat je anders in de tank zou gooien ...
Ben ik ook al eens mee bezig geweest.Omdat die dingen nogal zwaar zijn kost het nogal wat euries.
Had ik al eens gezegd dat Zwolle hiervandaan maar een uur rijden is ?
Eindhoven kan in 2.5 uur.

Voor de FZers zit er bij dat 1000 blok ook de benodigde CDI.
De orginele nokkenasketting heb ik er ook nog wel bij, alleen geen klinkschakel meer.Achteraf gezien zat het em niet in de nokkenasketting.
FZ onderblok,cilinderblok met zuigers + andere blokvulling krijg je erbij.
Zaterdag ophalen Johnny FZ ?


Frans
 
Terug
Bovenaan Onderaan