FZR600 streetfighter, subframe vraagje..

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Hey,

Ik ben bezig een 2006/07 R6 kontje op mijn fzr te zetten. Nu heb ik het subframe aan moeten passen en de onderste balk doorgeslepen.

De vraag is of hij zonder de onderste balk stevig genoeg is of dat hij naar de lassen moet?

als ik er op ga zitten buigt er niets maar dat er op de lange duurt misschien toch schade onstaat?

IMAG0088_zps14d1821e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je zal echt wel iets moeten verstevigen.
Ik heb bij mijn motor ook de onderste subframebuis verwijderd, maar om doorzakken te voorkomen heb ik een versteviging aangebracht. Met deze oplossing behaal je een zo 'slank' mogelijk resultaat welke toch sterk genoeg is.

full

full

full
 
Nouja..ik.....geintje. :+

Zeker wat verstevigen ja,is vaak dunwandig spul die originele stalen koker van het subframe.
 
Jouw oplossing is helaas niet echt mogenlijk bij mijn motor, aangezien het subframe gelijk loopt met het zadel en er dus geen ruimte is.

IMAG0089_zps0c7f173a.jpg


Als ik wat er van de onderste balk over is een stuk van het afgeslepen subframe direct naar de bovenste laat lassen zou dat voldoende zijn?
 
Wel als je dat gedeelte en stuk ook doortrekt onder de tank maar daar is geen ruimte voor zo te zien.Dan zou ik tussen de 2 kokers aan de binnenkant kokers met wat dikkere wanddikte tegen aan lassen.Dan moet het sterk genoeg zijn voor een 1zitter. :Y
Oja,maar dan moet je die nieuwe koker wel een stukje doortrekken onder de tank.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel een goed idee, ga ik dat doen, ben ik van die onderste af :)
 
Heb aan elke kant 2 ijzeren staven van 4mm*20mm door het frame geslagen en vastgelast.

Kan nu op het uiteinde staan zonder dat het buigt :)

Bedankt voor de reacties, deze kan dicht.
 
Dat kan ook ja,mooi dat het opgelost is.Succes verder met het project! :W
 
ik heb ook een R6 zitje op mijn yzf750 gemaakt, een stalen subframe op een alu frame, past perfect, kost wel veel tijd, eerst even met hout uitgepuzzeld, daarna echt gemaakt.
veel passen en proberen, want een R6 zitje is erg dun, dus plaats voor de accu, elektro spul en het achterlicht en andere bekabeling.

ik dan deze er gewoon op en af halen dmv 4 m8 bouten en het zit bere stevig :)

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan