FZR750 weetjes???

Efzeterretje

Rookie
16 feb 2005
7
0
enschede
Sinds vorig jaar mei ben ik inhet bezit van een FZR750 en heb er best wel wat leuke kilometerjes mee gemaakt.het is mijn eerste motor en heb dus echt veel vergelijkingsmateriaal.ik heb wel op veel verschillende motoren gereden(R1,SP-1,GSx750r) om een paar voorbellden te noemen,maar dit is alweer enige jaren geleden en waren vooral korte proefritjes.
ik vroeg me af of jullie misschien nog specifieke dingen over de FZR750m weten en waar ik op moet letten bij deze fiets.jullie eerlijke mening over deze fioets is ook van harte welkom.

Groet'n
 
Blok van de FZ750
Goed ding maar let op de kettingspanning, de moet goed staan. Te strak en het lager van de uitgaande versnellingsbakas gaat gegarandeerd aan gort. Daarnaast is ie goed op lage toeren te rijden, maar bij constante snelheid gaat ie een beetje onregelmatig lopen en dan tikken de tandjes van de tandwielen tegen elkaar ipv dat ze strak tegen elkaar geduwd worden. Vanwege rustig rijden in de bebouwde kom heeft de 6 er last van. Bij 50 tikkie terug naar 5 dus.

Suc6, Dutch
http://groups.msn.com/yamahaFZ750bikes
 
Heel even over het artikel heen gekeken, maar hebben ze het daar nu over de FZR750 (imho een redelijk of zelfs helemaal standaard FZ blok in FZR frame) of de FZR750R (OW01 :} )?
Dutch
 
Terug
Bovenaan Onderaan