FZS600 2002, sproeier of plug?

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.360
3.342
Ridderkerk (ZH)
Ik ben de 2002 Yamaha Fazer FZS600 van mijn neef aan het opknappen die een tijd stil heeft gestaan (jaar of 2).

Hij loopt wel maar stottert bij lage toeren en valt stationair vaak uit. Middengebied tot volgas loopt hij prima.

Gevalletje vervuilde carburateurs lijkt me, dus die dingen uit elkaar gehaald en ben nu alles aan het schoonmaken.

Alle sproeiers bekeken en deze lijkt dicht te zitten:

20190908_115522.jpg

Die in de midden. De andere 2 zitten er nog niet in.

Deze zit compleet dicht. Maar wel bij alle 4 de carbs en met spoelen met benzine en perslucht komt er geen gaatje in:

20190908_115451.jpg

Ik heb erin zitten prikken met een houten prikker maar heb alleen de groene oxidatie gekrast:

20190908_115412.jpg

Ik heb een wphb en dat ding lijkt aangeduidt te worden als een needle jet, een sproeier dus.

Is dat een sproeier die bij alle 4 de carbs dichtzit of is het een dicht plugje die wat afsluit?
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraag over de carbs wat voornamelijk mijn onoplettendheid was:

Ik heb de mengselregel schroeven eruit gehaald om alles goed door te blazen.

Wel netjes eerst helemaal ingedraaid en het aantal slagen geteld. Dat was 2-1/4 voor nummer 4, en ongeveer 1-3/4 voor de andere 3 carbs.

Nu heb ik de boel er weer inzitten en allemaal op exact 2 slagen open gezet, gemiddelde waarde en ook wat er in de manual staat als standaard. Hij lijkt me er vrij diep in te zitten nu, maar daar kan ik me in vergissen. Metalen en rubber ringetje zitten er netjes onder.

20190908_122611.jpg

In de luchtdoorlaat van de carb steekt de naald van de luchtmengselschroef een heel klein stukje door.

20190908_122722.jpg

Kan iemand die deze carbs wat beter kent aangeven of dit zo goed zit?

Alvast bedankt!

En ik vroeg me af, hoe stel je die dingen af? Als die carbs erop zitten kom je toch nooit meer bij die mengselschroeven???
 
Mijn eerste vraag lijkt beantwoord, ik vond hier op MF een post van een forumlid met exact hetzelfde probleem, en ook dezelfde foto's....

Lijkt dus inderdaad om dichte pluggen te gaan en niet om sproeiers met een gaatje erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan