• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

gaatje boren in nieuwe clippon

nobbie1

MF'er
Lid geworden
12 apr 2005
Waarderingsscore
2
Ik wil andere clippon op mhun svtje doen nu heb ik die wel gevonden maar er is geen gaatje in om het rempotje vast te zetten nu kan dit wel met een beugeltje of iets dergelijks maar ik vind dat geen potje.

Heeft iemand ervaring om in een geanodiseerde clippon een gaatje in te boren en een tap er in te draaien, ik wil geen beschadiging maken (zijn zwart) of dat het door het boren mss zwakker word.

hoor graag wat ideen

ps. ik heb geen boormachine die op een standaart staat of zo iets moet het uit de hand doen.

grt rob

even met een centerpunt of spijker/schroef een klein putje slaan, dan loopt je boortje niet uit zijn positie. Als je het gaatje weer opvult met een schroefje zal er niet echt sprake zijn van verzwakking....

Laatst bewerkt:
Standaard zit bij vrijwel alle motoren een gaatje of putje om verdraaien van de gashendel en bijvoorbeeld schakelaars tegen te gaan.

Gaatje van 4-5-6mm moet geen probleem zijn. Zodra de gatenzaag er aan te pas komt moet je uit gaat kijken :+

Ik wil andere clippon op mhun svtje doen nu heb ik die wel gevonden maar er is geen gaatje in om het rempotje vast te zetten nu kan dit wel met een beugeltje of iets dergelijks maar ik vind dat geen potje.

Heeft iemand ervaring om in een geanodiseerde clippon een gaatje in te boren en een tap er in te draaien, ik wil geen beschadiging maken (zijn zwart) of dat het door het boren mss zwakker word.

hoor graag wat ideen

ps. ik heb geen boormachine die op een standaart staat of zo iets moet het uit de hand doen.

grt rob

Rob, maak eens een foto van de clip-on en de positie waar je wilt gaan boren.

Te dicht bij de grote gaten geeft kans op scheuren, dus een foto met een pijltje gemaakt in paint geeft dan een beter idee.

Grtzzz Simon. 8-)

hoor graag wat ideen

grt rob

ik zou het wel even onder een kolomboormachine doen...!

uit de losse hand is wel enige ervaring vereist... het wil wel, zet de clipon in de bankschroef (en zorg dat hij niet beschadigd!), en dan eerst een centerpuntje slaan...

je clipon is aluminium, (dus waarschijnlijk massief?) dus verzwakkingen zal je echt geen last van hebben!

Terug
Bovenaan Onderaan