Gaatje!?

Seaxr 555

Die hard MF'er
27 aug 2004
494
285
Dom? ik weet het gewoon niet maar een ander weet het waarschijnlijk wel.
Waar dient het gaatje aan de linkerzijde onder de bougie,in de cilinderkop bij een xr650r voor ?
Is dit soms een afvoer ergens voor?


Groeten Ed.
 
Ik heb er even een foto bij gezocht voor de duidelijkheid.
full
 
Is dat niet een lekgaatje waar het water dat bij de bougiekap in de kop loopt eruit kan?
 
Is dat niet een lekgaatje waar het water dat bij de bougiekap in de kop loopt eruit kan?
Nou, daar dacht ik dus ook aan dat daardoor het water wat in het bougie gat blijft staan weg kan,er zit overigens zo'n bougie dop op die het hele gat afdicht. Ik zal eens kijken of dit klopt door er een ty rip zachtjes in te steken en kijken of hij er bij mijn bougie uitkomt!
misschien komen er nog anderen opties langs, in ieder geval vast bedankt voor het meedenken!

groeten Ed.
 
Mijn husq heeft het gaatje helaas niet. Ik wilde de bougie vervangen en er zat dus water in het bougiegat. Ik heb een half uur lang met een schoevendraaier met een doekje eromheen gewikkeld langs de bougie het water eruit gedept.

Wees maar blij dat je dat gaatje hebt ;)
 
Mijn husq heeft het gaatje helaas niet. Ik wilde de bougie vervangen en er zat dus water in het bougiegat. Ik heb een half uur lang met een schoevendraaier met een doekje eromheen gewikkeld langs de bougie het water eruit gedept.

Wees maar blij dat je dat gaatje hebt ;)

|( je kan hem toch gewoon op zijn kant leggen :)
 
|( je kan hem toch gewoon op zijn kant leggen :)

Nope, helaas niet. Het was geen gewoon water, het was van die dikke drek. Dat had er niet uitgekomen had ik hem op z'n kant gelegd. Heb er ook al aangedacht uiteraard om hem op z'n kant te leggen :)

Maar die zooi moest er eerst uit voordat ik de bougie eruit kon draaien, anders loopt het spul zo je cilinder in. Dat was een beetje gepiel.
 
Nope, helaas niet. Het was geen gewoon water, het was van die dikke drek. Dat had er niet uitgekomen had ik hem op z'n kant gelegd. Heb er ook al aangedacht uiteraard om hem op z'n kant te leggen :)

Maar die zooi moest er eerst uit voordat ik de bougie eruit kon draaien, anders loopt het spul zo je cilinder in. Dat was een beetje gepiel.

Volgende keer ff de fietspomp gebruiken als je geen compresor hebt.
 
Zo'n gaatje heb ik ook, en me R1 ook, en is idd een waterafvoer van je bougiegat
 
Terug
Bovenaan Onderaan