Dossier opbouwen. Alle gebreken melden, vragen om passende oplossing met redelijke deadlines, herinneringen sturen als die overschreden worden. Melden dat je de koop wilt ontbinden op basis van non conformiteit.
Komt het 3x keer voor dat je jouw fiets meerdere weken helemaal niet kan gebruiken dan zal bij elke rechter hierin meegaan.
De motor is 2e hands gekocht. De koop ontbinden met de particuliere verkoper?
Ja Italianen houden niet van haast en stress,en als je pech heb dan krijg je te horen siamo in vacanza en dan gooien ze gewoon de hele fabriek weken lang dicht.
Italianen zijn meesters in het design, maar qua kwaliteit boeten ze in tot op het randje...
Dat is niet alleen met motoren en auto's zo, dat is met alles wat ze maken....
De italiaanse machines en onderdelen zijn ALTIJD veel lichter en fragieler dan duits of zwitsers, en ook veel minder betrouwbaar..
Een italiaan die je koopt voor 100 eenheden per minuut kan dat krap aan, een duitse koop je voor 100 eenheden, en daar kun je op je boerenfluitjes 120 mee halen...
pompen, tandwielkasten, electronica...noem maar wat op, en de italiaanse versie is bij ons al gegarandeerd een keer kapot gegaan, en als je ze nodig hebt, is er plotseling geen een meer die engels of duits spreekt aan de telefoon....
Als het aan mij ligt , komt er niets italiaans meer onze fabriek in
Italianen zijn meesters in het design, maar qua kwaliteit boeten ze in tot op het randje...
Dat is niet alleen met motoren en auto's zo, dat is met alles wat ze maken....
De italiaanse machines en onderdelen zijn ALTIJD veel lichter en fragieler dan duits of zwitsers, en ook veel minder betrouwbaar..
Een italiaan die je koopt voor 100 eenheden per minuut kan dat krap aan, een duitse koop je voor 100 eenheden, en daar kun je op je boerenfluitjes 120 mee halen...
pompen, tandwielkasten, electronica...noem maar wat op, en de italiaanse versie is bij ons al gegarandeerd een keer kapot gegaan, en als je ze nodig hebt, is er plotseling geen een meer die engels of duits spreekt aan de telefoon....
Als het aan mij ligt , komt er niets italiaans meer onze fabriek in
Update: er wordt inderdaad ook gesproken dat het automatisch decompressiesysteem niet goed werkt. Er wordt nu vervangen de startmotor+ complete startkoppeling.
Hopelijk is het hiermee opgelost. Het blijft voor mij allemaal wel wat mysterieus hoe dit dan kapot kan gaan (ik deze beperkte kilometers). Want mijn volgende gedachte is of ik niet weer over eenzelfde aantal kilometers met dezelfde problemen sta.
Maar eerst maar eens kijken of de problemen nu over zijn.
Kun je niet vragen of ze de motor gewoon maken, ipv allerlei onderdelen vervangen op jouw kosten?Update: er wordt inderdaad ook gesproken dat het automatisch decompressiesysteem niet goed werkt. Er wordt nu vervangen de startmotor+ complete startkoppeling.
Hopelijk is het hiermee opgelost. Het blijft voor mij allemaal wel wat mysterieus hoe dit dan kapot kan gaan (ik deze beperkte kilometers). Want mijn volgende gedachte is of ik niet weer over eenzelfde aantal kilometers met dezelfde problemen sta.
Maar eerst maar eens kijken of de problemen nu over zijn.
Zit aan compleet andere kant vh blokHoort een automatisch decompressiesysteem niet bij de startmotor of startkoppeling? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze aangeven dat het probleem in het decompressiesysteem zit en dit vervolgens niet vervangen.
Het lijkt er vooralsnog op dat de startmotor en startkoppeling onder de garantie vallen.
Oneens.Dat is echt onzin. Bijvoorbeeld 's werelds beste houtbewerkingsmachines (SCM) komen uit Italië en zijn super betrouwbaar, en Italiaanse Moto Guzzi's zijn motorisch zeer betrouwbare machines. Daarbij gebruiken Italiaanse bedrijven ook Duitse onderdelen, en Duitse bedrijven Italiaanse onderdelen. De tijd dat alle BMW onderdelen uit Duitsland kwamen ligt al heel lang achter ons.
Zit aan compleet andere kant vh blok
Voor zover ik kan inschatten, zijn die niet gekoppeld.
...Hendeltje op het stuur...
Maar bij mijn 510SMR zit er ook een automatische decompressie op en hoef je het hendeltje dus niet percee te gebruiken
dat hendeltje is voor een eventuele kickstart procedure. Het gaat dus niet om de manuele decompressor, maar om de automatische. Maarre ik geloof dat de reparateur daar nog nooit van gehoord hadHet zal toch niet zo zijn dat noch de eerste eigenaar, noch topic starter weten dat een bepaald hendeltje gebruikt moet worden bij het starten?
dat hendeltje is voor een eventuele kickstart procedure. Het gaat dus niet om de manuele decompressor, maar om de automatische. Maarre ik geloof dat de reparateur daar nog nooit van gehoord had
ik heb eens gekeken bij swm dealers Alle officiële dealers van SWM Motorcycles, Mash Motors en MV Agusta in BeNeLux - Motomondo B.V. en zie veel bromfiets/scooter zaken. De prutser waar de motor nu staat mag naar mijn idee gewoon genoemd worden.