Garmin geheugen 99% vol, wat te doen?

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Ik heb mijn BMW Navigator 5 (Garmin Zumo) bijgewerkt naar de laatste versie met de laatste kaarten van Europa, en merk nu dat de interne SD kaart zo goed als vol zit:

1684151606388.png


Ik heb letterlijk nog maar 90MB vrij op de interne kaart waar ook het besturingssysteem op staat. Iemand enig idee of ik nog e.e.a. kan opschonen of eventueel verplaatsen naar mijn SD kaartje van 32GB?
 
Wat intern zit heet geen "SD-kaart", maar dat terzijde. Het overgrote deel zit in de map .System, en daarin zitten de kaarten en bijbehorende bestanden (kruispuntoverzichtsplaatjes, zoekindexen etc). De kaarten worden met elke update groter, bij de volgende update zal een deel daarom (automatisch) op de SD-kaart gezet worden.
In de rest van de mappen kun je wel e.e.a. verwijderen, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. Je kunt in de "Voice" map alle niet-Nederlandse stemmen verwijderen, in "Text" alle niet-Nederlandse teksten. De map "GPX" (en de submappen daarvan) zullen behoorlijk wat tracklogs bevatten. Verplaats die naar je computer als je ze wilt bewaren, anders wissen. De map "BaseCamp" kan helemaal weg, daarin staan verouderde versies van het BaseCamp programma warvan je de nieuwste versies gewoon van hun website kunt downloaden.
Tot de eerstvolgende update is dat meer dan voldoende, je hebt niet zoveel vrije ruimte nodig. 90 MB is voorlopig eigenlijk ook nog wel genoeg. Het enige wat los van de updates ruimte inneemt zijn de tracklogs, en dat gaat niet zo snel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan