garmin streetpilot III deluxe..en routes.

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
150
A.
ff kort vraagje:

als ik mijn route digitaal erin zet...met een soort waypoints, en ik vind de route leuk en wil deze aan iemand op papier geven, kan dit? en hoe gedetailleerd is dat dan?

lijkt dat een beetje op routenet.nl ofzo? waar netjes je afslagen wordt aangegeven?

het klinkt mij logisch in de oren...maar misschien iemand die zo n ding heeft dit ff kan uitleggen?
 
ff kort vraagje:
als ik mijn route digitaal erin zet...met een soort waypoints, en ik vind de route leuk en wil deze aan iemand op papier geven, kan dit? en hoe gedetailleerd is dat dan?
lijkt dat een beetje op routenet.nl ofzo? waar netjes je afslagen wordt aangegeven?
het klinkt mij logisch in de oren...maar misschien iemand die zo n ding heeft dit ff kan uitleggen?
Ja het kan maar verwacht er niet te veel van.
full

Ik gebruik het zelf niet!
 
welke versie software heb je? zit er een 'ruler' (meetlat) bij?

dan zou je van waypoint naar waypoint kunnen uitmeten (grofweg, want elke km-teller is toch weer anders) en zeggen na zoveel honderd meter naar rechts en dan de naam van die weg. geef naast de afstanden tussen twee waypoints ook een tabel met de cummulatieve afstand op elk waypoint en je hebt een fraaie route beschrijving.

je kunt ze natuurlijk ook vertellen waar je jouw gps gekocht hebt en het mps bestand aan ze geven ;-)
 
Met Mapsource 5.4 staan de afstanden er netjes bij:
full


Ik heb zelf nog nooit op die manier een route gereden, maar het ziet er wel aardig uit zo. De tussenafstanden staan er netjes bij, dus het zou moeten werken.
 
He Dutchie,

Afgelopen weekend 5.4 geinstalleerd, dit heb ik nog niet getest.

Het ziet er in ieder geval beter uit. Op deze manier kun je hem makkelijk ff vertalen en gebruiken voor een club.

mvg Klaas
 
aha....kan je die software gewoon vrij verkrijgen dan?
 
aha....kan je die software gewoon vrij verkrijgen dan?
Mapsource is het programma waarmee je op de computer routes kan uitzetten.
Upgrades hiervoor zijn altijd gratis te downloaden vanaf de Garmin site.
Het bevat NIET het kaartmateriaal. Dat moet je of kopen, of krijg je bij
de GPS geleverd.
 
Je kan je route hierheen sturen, krijg je hem HEEL uitgebreid terug:

dumproute@gps-garmin.toecompst.com

Printen van routes:
Er is veel vraag naar het printen van de door Mapsource uitgerekende routes. Vaak willen we degenen die (nog) niet de beschikking hebben over een GPS toch onze mooie routes laten rijden. Binnen Mapsource is er nog geen mogelijkheid om die routes uit te printen. Wij hebben hier een programma voor gemaakt die wanneer we een mapsource (.mps) file mailen naar dumproute@gps-garmin.toecompst.com een tekstbestand terug stuurt met daarin de route. Dit is een automatisch proces en het terugsturen gaat vrijwel direct.
Wanneer er behoefte is, dan willen we het programma wel verder ontwikkelen zodat er bijvoorbeeld ook een vertaling naar het nederlands plaats vindt.

Met versie 5.0 van Mapsource heeft Garmin zelf ook de mogelijkheid van het printen van de aanwijzingen ingebouwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan