• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Garmin Zumo 660LM & tom-tom

stevens-willy

Rookie
Lid geworden
4 aug 2012
Waarderingsscore
0
Garmin Zumo 660LM & tom-tom ken het juiste type niet daar ik hem heb uitgeleend.
Over wat gaat het? Het is het volgende, deze garmin heb over de € 500 betaald en is twee jaar oud, de tom-tom heb ik € 300 betaald en is vijf jaar in mijn bezit.
Het volgende probleem doet zich voor bij de Garmin, geef ik een deelgemeente in dan kan ik er van zekerst zijn dat hij die gemeente niet vind.
Dan moet ik eerst zoeken bij welke gemeente die thuis hoor en dan kan het zijn dat het gevonden wordt.
Bij de Tom-tom heb ik dat nog nooit voor gehad.
Het is vervelende wanneer je in de Ardennen zit en je wil naar een ander locatie, dat dan niet weet bij welke gemeente dat deze hoort, daar je dan niet beschik over de nodige informatie.
Ik heb onlangs (twee jaar terug) de Garmin gekocht om dat ieder zo op liep over dat toestel voor op de moto, maar het is me leed dat ik de versie voor de moto niet genomen heb van Tom-tom.

Willy

Hetgeen je beschrijft is niet normaal, je Zumo zou de deelgemeenten moeten herkennen. Ik rijd zelf veel in onze Ardennen en heb nog niet gehad dat hij een dorpje of gehucht niet kon vinden als ik dit als bestemming had ingegeven.

Afgelopen zomer heb ik bijna 4.000km door België, Frankrijk en Spanje gereden van het ene gehucht naar het volgende gat en dit zonder dat mijn 660 problemen had met het herkennen van deze vaak onooglijke plaatsjes.

Zoals Broos al oppert koppel hem eens aan je PC/laptop, als dit nog nooit gebeurd is dan zal het apparaat wel een paar update's nodig hebben.

Helpt dit niet ga dan gewoon naar de verdeler, die kunnen je zeker verder helpen. :Y

Hetgeen je beschrijft is niet normaal, je Zumo zou de deelgemeenten moeten herkennen. Ik rijd zelf veel in onze Ardennen en heb nog niet gehad dat hij een dorpje of gehucht niet kon vinden als ik dit als bestemming had ingegeven.

Afgelopen zomer heb ik bijna 4.000km door België, Frankrijk en Spanje gereden van het ene gehucht naar het volgende gat en dit zonder dat mijn 660 problemen had met het herkennen van deze vaak onooglijke plaatsjes.

Zoals Broos al oppert koppel hem eens aan je PC/laptop, als dit nog nooit gebeurd is dan zal het apparaat wel een paar update's nodig hebben.

Helpt dit niet ga dan gewoon naar de verdeler, die kunnen je zeker verder helpen. :Y

Mits je Garmin 660 ook nog niet geregistreerd is kun je nog een half jaar de nieuwste kaart updates binnen halen.

Ben heden naar Hasselt gegaan heb me er een nieuwe aan geschaft het is nu de TomTom RIDER PRO PLUS geworden, dit toestel dan [Dode link verwijderd]
De eerst test geen probleem met iets te vinden, waar ik naar toe wil, geef alles netjes aan.
Zo op het eerste zich problemen opgelost, nu laat ik mijn andere Tom-tom voor in de wagen en de deze op de moto.

De Garmin wordt te koop aangeboden.

Willy

Laatst bewerkt:
ik heb ook de 660 en heb er nu eens de lifetime update bij gekocht en nog nooit problemen mee gehad, mocht je een richtprijs hebben voor je garmin dan hoor ik het graag, blijft hobby hihi

Mits je Garmin 660 ook nog niet geregistreerd is kun je nog een half jaar de nieuwste kaart updates binnen halen.

Volgens mij werkt dat niet helemaal, je moet hem binnen een aantal maanden registreren. Ik heb dat eerder met een Zumo 550 gehad, die had ik niet geregistreerd en niet geupdate. Na 1,5 jaar heb ik hem toch geregistreerd, maar kon ik niet kostenloos de nieuwste kaarten downloaden omdat het apparaat niet binnen een bepaalde tijd geregistreerd was. Volgens mij is dat 3 maanden of een half jaar.

Laatst bewerkt:
Ik had hem verleden zaterdag binnen gedaan waar ik hem had aangekocht, daar hebben ze hem aan de PC gehangen ze melde mij dat NU ZIJN ALLE PROBLEMEN OPGELOST.
Zondag ben ik aan het testen gegaan naar de adressen die ik op PC heb staan waar ik reeds heen geweest ben.
Het gevolg was dat hij nu toch enkele dorpen of steden vond maar de straat bestond niet die vond hem niet.
Dus probleem niet opgelost
En neen ik wil mijn probleem niet verkopen, zij die mij er 150 € voor geven weten wat het probleem is en het is laten of nemen voor die prijs.

Hier de adressen die mijn Tom Tom zonder problemen vind en de Garmin zekers de helft het voor bekeken houdt.

Tuin – Dier – Decoratie Zolderse Kiesel 59 Hasselt

Patrick werk Hendrikstraat Alken

Avenue Paola 44 Banneux

Legerstock Kruisenstraat 31 Kalken

Leger Lagerstrasse 45 Elsenborn

Klein – Lourdes Reu de la grotte Bassenge

Residentie Zeelust Graaf Jansdijk 31 Blankenbergen

Hotel Alba Avenue Du Paradis 27 Lourdes

Belgacom , Lessive Rue de l'Antenne 63 5580

Peetra Duiveketestraat 5 Klemskerke De Haan

Schoenaers W Nieuwestraat 34 Wijer Nieuwerkerken

Huber Holzgau 72a A-6654 Holzgau

Tonny Bierbeekstraat 171 Bierbeek

Beelden Verdaelstraat 113 Grazen

O.L.V. Rue de L’ Aubepine, 6 Beauraing

Camping Floreal 1 18, Route de Houffalize La Roche

2, Reu Du Château Oteppe

Juwelier Reitzer. St. Jorislaan 73 - 3540 Herk de Stad (Schulen). 013 55 12 86.

Lang Beachy 1 Zeedijk 23 6a (6 verdiep) Middelkerken

Altenrath Alte kolner strabe

Heers – Hoei – Hamoir – Durbuy Reu des Recollectines

Mijn Reu Lambert Mabert 23 Blengny

Euro Disny 5, rue de la clé des champs 77700 Magny Le Hongre - France

En ook ja ik stel het land goed in.

Willy

Volgens mij werkt dat niet helemaal, je moet hem binnen een aantal maanden registreren. Ik heb dat eerder met een Zumo 550 gehad, die had ik niet geregistreerd en niet geupdate. Na 1,5 jaar heb ik hem toch geregistreerd, maar kon ik niet kostenloos de nieuwste kaarten downloaden omdat het apparaat niet binnen een bepaalde tijd geregistreerd was. Volgens mij is dat 3 maanden of een half jaar.

Raar, met mijn 660 zat ik ruim buiten het jaar en hoppa gewoon de nieuwste kaarten erop :Y

Bij dat 1e keer opwaarderen na de aankoop wordt er stiekem gekeken in je apparaat. Van alle routes die je hebt gereden, of zelfs als je het toestel aangezet hebt, wordt er een track weggeschreven in het geheugen. Er wordt gekeken naar de datum van de oudste track en die is bepalend voor het opwaarderen.

Twee vrienden van mij zijn overgegaan van Tom Tom rider II naar Garmin 660.
Deze zou makkelijker te programeren zijn.

Ze zijn nog nooit zoveel verdwaalt als met de Garmin. 660 :(

Hadden ze nu weer de keuze, namen ze beide weer de Tom tom.

je moet natuurlijk wel met een gps om kunnen gaan dan verdwaal je niet zo snel
bij mij vondt hij de plaatsnamen die jij opgaf

maar je hebt hem verkocht en heb je er ook bij verteld dat hij niet goed werkt
of zit hij nu met een probleem?

Laatst bewerkt:
Een Zumo 660 vraagt wel wat doorzettingsvermogen om inzicht in de talloze menu's en submenu's te krijgen.

Echter na bijna 3 jaar en talloze trips ben ik fan, ik zou niet meer willen ruilen met de Tom Tom die ik ervoor had, ik vind de 660 veel betrouwbaarder en sneller reageren. Ook over de robuustheid ben ik zeer te spreken, zelfs bij offroadritten op het stuur van mijn DR Big geeft hij geen krimp.

Natuurlijk heeft Tom Tom ondertussen ook niet stil gezeten, dus als mijn 660 aan vervanging toe is dan ga ik zeker eerst eens beide merken vergelijken, hopelijk hoeft dat wel pas achter een jaar of 5,... :P

Ik had hem verleden zaterdag binnen gedaan waar ik hem had aangekocht, daar hebben ze hem aan de PC gehangen ze melde mij dat NU ZIJN ALLE PROBLEMEN OPGELOST.
Zondag ben ik aan het testen gegaan naar de adressen die ik op PC heb staan waar ik reeds heen geweest ben.

Willy

Die winkel kan niet meer doen dan evt. een factory reset doen. Maar ze zullen gek zijn om voor jou te betalen om er een nieuwe kaart op te zetten. En dat is was nou precies de oorzaak van jou probleem.

Verder klopt het dat je wat doorzettingsvermogen nodig hebt met een 660, met name wanneer je routes gaat rijden. De truc is 'herberekenen' uit zetten. Doe je dat niet en rij je een keer fout, dan berekend ie de kortste route vanaf het punt waar je nu bent tot het eerstvolgende waypoint, wat een totaal andere route kan zijn dan gewenst. Heb je dat allemaal een beetje door, dan wil je niks anders meer :).

Die winkel kan niet meer doen dan evt. een factory reset doen. Maar ze zullen gek zijn om voor jou te betalen om er een nieuwe kaart op te zetten. En dat is was nou precies de oorzaak van jou probleem.

Verder klopt het dat je wat doorzettingsvermogen nodig hebt met een 660, met name wanneer je routes gaat rijden. De truc is 'herberekenen' uit zetten. Doe je dat niet en rij je een keer fout, dan berekend ie de kortste route vanaf het punt waar je nu bent tot het eerstvolgende waypoint, wat een totaal andere route kan zijn dan gewenst. Heb je dat allemaal een beetje door, dan wil je niks anders meer :).

:^ :Y

Terug
Bovenaan Onderaan