gasgeven bij flitspaal

hee maar hoe weet je nou dat die flitpaal van voren flitst??


mischien een hele domme vraag hoor, maar ben hier in de buurt nog nooit een flitspaal tegengekomen. Men heeft hier alleen maar flitsers
 
Nieuwe nummerborden (met die NL sticker) hebben een speciale coating die na zo'n flits een sterk elektromagnetische puls uitzend. De flitspaal heeft vaak een sensor aan boort die dat signaal op kan vangen. Aangezien elk nummerbord een unieke puls uitzend kunnen ze zo ook achterhalen welk kenteken je hebt. De letters en cijfers op het kenteken zijn slechts voor de visuele bevestiging van de agent die het met zijn ogen moet waarnemen.

Sh*t, deze moet ik bewaren voor 1 april...

Zo origineel is dit niet.
[helaas zeer serieusmodus]
Ik heb eerder dit jaar (niet op 1 april) al gehoord dat de volgende stap in de nummerbordenterreur inderdaad iets dergelijks is. De ruimte achter het blauwe stickertje (NEE, niet de MF sticker, maar die andere) is gecreëerd om een zendertje of herkenningsplaatje te integreren in het nummerbord. Dit schijnen Europese plannen te zijn, die voorlopig nog enkele jaren op zich laten wachten.

De bedoeling hiervan is inderdaad aanvullende herkenbaarheid (lees beboet- en belastbaarheid) van de weggebruiker.
[/helaas nog steeds zeer serieusmodus]
 
Vergeet vooral je middelvinger niet op te steken en een foto te posten van de happening!
:}

:^

full


:+
 
De bewijslast lijkt mij toch erg lastig. Er rijden immers wel meer motorijders rond op een blauwe diversion in een zwart pak en een geblindeerde helm?!?!

En als je nu twee helmen om en om op hebt (bijv. een met een helder vizier en een met een geblindeerd viizer), en ze pakken je een keer acheteraf "Even kijken, dit bent u wel, dit niet want deze persoon heeft een andere helm op" :?
 
de scooterbende in mijn straat deed dat ook toen we hier een flitspaal hadden:
De hele bende stond (te voet voor de paal) in een mooi pose, vervolgens kwam een van die gasten tegen het verkeer in en FLITS... iedereen op de foto!

Eindelijk een schitterende actie van dat tuig... :)
 
de scooterbende in mijn straat deed dat ook toen we hier een flitspaal hadden:
De hele bende stond (te voet voor de paal) in een mooi pose, vervolgens kwam een van die gasten tegen het verkeer in en FLITS... iedereen op de foto!

Eindelijk een schitterende actie van dat tuig... :)

jullie hebben hem toch niet kapot gemaakt he stelletje vandalen :}
 
vind het toch mooier om een flinke wheelie lang zo,n paal te maken
dan staat de plaat naar beneden ,dus helaas vooor de paal
Dus denk dat er ergens in ned mooie plaatjes hangen :P
 
en waarom kom ik alleen maar palen/kasten tegen die je van achteren flitsen :(

('t zal toch niets met mijn lekkere kontje te maken hebben??) 8-) :X
 
hee maar hoe weet je nou dat die flitpaal van voren flitst??


mischien een hele domme vraag hoor, maar ben hier in de buurt nog nooit een flitspaal tegengekomen. Men heeft hier alleen maar flitsers
Lijkt me toch logisch. Een flitspaal is een kast met een camera er in, die maakt een foto naar de kant waar de lens naar toe wijst. Kom je de paal tegemoet en hij flitst dan weet je dat ie van voren flitst. Nader je de paal van achteren en hij flitst, dan ben je (dus ook op de motor) zuur.
 
Kijk, wanneer je zo uit je nek kunt lullen en wij klootjes volk slikken het dan.... ligt er een heel mooie carriere in de politiek in het verschiet. Op welke lijst kunnen we stemmen?

Zet je kruisje bij Vangrailvrij Nederland. Lijst 120+ :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan