gaskleppenhuis rammelt

jaap133

MF'er
3 nov 2004
52
0
limburg
Sinds enkele dagen ben ik weer een gelukkige eigenaar van een BMW R 1100 Rt.
De motor heeft 97000 km gelopen, tijdens koop hoorde ik een ratel in de buurt van de motorblok. Uit onderzoek blijkt het waarschijnlijk gaskleppenhuis te zijn,
ik weet niet wat de echte naam is, maar zal schilderen wat ik bedoel, op de gasklappenhuis zit een rollet waar de gaskabel wordt afgesteld, nu is de bus versleten en rammelt deze.

Kan ik deze vast maken op een technische manier. Of moet ik er een andere op laten zetten,


ik hoor graag van jullie.
 
Is zonder draaibank (draaien van bronze bussen) niet zelf te repareren. is een bekend probleem.
Oscar motorservice (Zie deze link) heeft een ruilsysteem:
Bij inlevering van je oude gaskleppen kan je voor €125,- p/s gereviseerde kopen. Deze gaan een leven lang mee. Reeds vele zijn je al voor gegaan.
 
Kan helemaal geen kwaad. Het geluid is alleen vervelend en de motor is minder goed synchroon te stellen en kan daardoor minder mooi lopen.

Waarschijnlijk rammelt ook de rechter gasklep het meest. Links wordt deze nog enigszins gedempt door de TPS die eraan vast zit.
 
Laatst bewerkt:
in de 73 stond poosje geleden ook een marathon motor met zelfde euvel idd zonder draaibank niet zelf te doen mja voor dei 125 euro ben je er wel weer van af uiteraard zelf goedkoper te doen mja dan moet je weer iemand kennen met een draai/vrees bank

ff opgezocht stond in motor 73 nr18 (3-16 september 2009)
suc6 er mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan