Gebeurt dit vaker bij motorgarages?

Zeeuwmeeuw

MF veteraan
Ik heb vandaag mijn brik bij de garage gebracht om een nieuwe achterband te laten monteren.
De band zou vandaag binnen komen en hij zou morgen gemonteerd worden.
Afijn, ik bracht hem vanochtend om 09:30u en vertel de eigenaar dat hij voor de deur van de werkplaats staat (zijkant gebouw aan de weg, geen direct zicht op vanaf binnen maar ja, gewoon de deur dus van de werkplaats) er geen contactslot op zit en evenmin een slot dus iedereen kan er zo mee weg.
Was allemaal in orde.
Afijn, het zeek van de regen vanmiddag en toen ik rond 13:00u voorbij reed stond die nog op dezelfde plek. Maar goed, een motorfiets moet tegen de regen kunnen.

Reed er net weer voorbij om 17:50u..........staat die nog steeds op dezelfde plek zie ik van een afstandje :/
Ik rij zo na sluitingstijd nog maar ff langs en als die er nog steeds staat jat ik hem zelf wel.
Als ik me niet vergis ben je gewoon zelf de l_ul als die wordt gejat en kun je de zaak niets maken.

Ik begrijp best dat zo'n zaak niet alles binnen kan zetten maar ze begrijpen toch zelf wel dat ze ook op andermans spullen moeten letten en zeker als je het specifiek mededeeld?
Zeg dan iets van "ik heb liever dat je hem daar of daar zet of gooi er een slot op" maar niet van alles OK en vervolgens laten ze dat ding gewoon ergens staan zodat de eerste de beste dat ding gewoon mee kan pikken.........
Ik vind het eigenlijk wel een beetje aso? B|

Iemand anders soortgelijke ervaringen of is dit zo'n specifieke "Heb ik dit weer?" ervaring. :/ -O-
 
Meeste dealers die ik ken staan de motoren tijdens openingsuren inderdaad gewoon onafgesloten op de stoep voor de werkplaats.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het in ieder geval een opmerkelijke gang van zaken dat je je motor een dag van tevoren moet afleveren voor een nieuwe band. Als je een tijdstip afspreekt, kun je 'm toch even laten monteren en een kwartier later weer meenemen? :?
 
Laatst bewerkt:
Meeste dealers die ik ken staan de motoren tijdens openingsuren inderdaad gewoon onafgesloten op de stoep voor de werkplaats.

Nou de dealer waar ik ga ook maar die legt tenminste nog een lange ketting door alle voorwielen heen, lijkt me niet meer dan normaal als ze buiten staan.

Bij de dealer waar TS heengaat zouden ze mij niet meer terugzien. Ik zou hem zelf jatten en naar een ander gaan. Afspraak is afspraak, als dit al fout moet gaan what's next?
 
Volgende keer alleen de velg achterlaten O-)

Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen de ruimte óf het materiaal/kennis heeft om een wiel uit een motor te halen én weer goed terug te plaatsen, en daarom vind ik het ook niet vreemd dat mensen hun motor in goed vertrouwen achterlaten bij een dealer/garage.

Beetje vreemd dat een garage een motor buiten laat staan voor een karweitje wat hooguit een uur in beslag neemt terwijl er van te voren bij gezegd is dat het "ding" op geen enkele manier op slot staat...
 
Nou de dealer waar ik ga ook maar die legt tenminste nog een lange ketting door alle voorwielen heen, lijkt me niet meer dan normaal als ze buiten staan.

Bij de dealer waar TS heengaat zouden ze mij niet meer terugzien. Ik zou hem zelf jatten en naar een ander gaan. Afspraak is afspraak, als dit al fout moet gaan what's next?

Same here. Die zouden mij nooit meer terug zien. Al is het maar voor het principe.
 
Ik heb vandaag mijn brik bij de garage gebracht om een nieuwe achterband te laten monteren.
De band zou vandaag binnen komen en hij zou morgen gemonteerd worden.
Afijn, ik bracht hem vanochtend om 09:30u en vertel de eigenaar dat hij voor de deur van de werkplaats staat (zijkant gebouw aan de weg, geen direct zicht op vanaf binnen maar ja, gewoon de deur dus van de werkplaats) er geen contactslot op zit en evenmin een slot dus iedereen kan er zo mee weg.
Was allemaal in orde.
Afijn, het zeek van de regen vanmiddag en toen ik rond 13:00u voorbij reed stond die nog op dezelfde plek. Maar goed, een motorfiets moet tegen de regen kunnen.

Reed er net weer voorbij om 17:50u..........staat die nog steeds op dezelfde plek zie ik van een afstandje :/
Ik rij zo na sluitingstijd nog maar ff langs en als die er nog steeds staat jat ik hem zelf wel.
Als ik me niet vergis ben je gewoon zelf de l_ul als die wordt gejat en kun je de zaak niets maken.

Ik begrijp best dat zo'n zaak niet alles binnen kan zetten maar ze begrijpen toch zelf wel dat ze ook op andermans spullen moeten letten en zeker als je het specifiek mededeeld?
Zeg dan iets van "ik heb liever dat je hem daar of daar zet of gooi er een slot op" maar niet van alles OK en vervolgens laten ze dat ding gewoon ergens staan zodat de eerste de beste dat ding gewoon mee kan pikken.........
Ik vind het eigenlijk wel een beetje aso? B|

Iemand anders soortgelijke ervaringen of is dit zo'n specifieke "Heb ik dit weer?" ervaring. :/ -O-
Ik snap jouw probleem niet helemaal.
Jij zet hem daar zelf neer zonder slot en dan is die garage aansprakelijk als dat ding gejat wordt :?
Is het dan zo veel moeite om zelf een slot mee te nemen.
Als ik mijn motor bij de dealer achterlaat voor een beurt zet ik hem ook op alarm dus waarom zou je hem dan niet op slot zetten?
Wat de schuldvraag betreft mocht hij onverhoeds toch gestolen worden dan denk ik toch dat de dealer daarvoor verantwoordelijk is, maar dat zou ik best eens mis kunnen hebben O-)
 
Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen de ruimte óf het materiaal/kennis heeft om een wiel uit een motor te halen én weer goed terug te plaatsen, en daarom vind ik het ook niet vreemd dat mensen hun motor in goed vertrouwen achterlaten bij een dealer/garage.

Kennis kan ik inkomen, maar geen ruimte... Wil prima buiten.
 
En daar voor de zekerheid nog een schijfremslot opzetten. O-)

Voor de zekerheid doe ik dat altijd wel ja O-)
full
 
Ik snap jouw probleem niet helemaal.
Jij zet hem daar zelf neer zonder slot en dan is die garage aansprakelijk als dat ding gejat wordt :?
Is het dan zo veel moeite om zelf een slot mee te nemen.
Als ik mijn motor bij de dealer achterlaat voor een beurt zet ik hem ook op alarm dus waarom zou je hem dan niet op slot zetten?
Wat de schuldvraag betreft mocht hij onverhoeds toch gestolen worden dan denk ik toch dat de dealer daarvoor verantwoordelijk is, maar dat zou ik best eens mis kunnen hebben O-)

Ik zal 'mijn probleem' eens aan jou uitleggen.
Ik heb geen speciaal motorfietsslot, ik heb een lang koord fietsslotding die in mijn achtertuin om een boom heen zit. Owh ja, in diezelfde achtertuin zit ook nog een vervelende grote hond van 45 Kg dus dat vertrouw ik wel. Op mijn werk is het een afgesloten terrein met bewaking, zonder legitimatie kom je er niet op, ik zit vanachter mijn computer de hele dag op de stalling te kijken en iedereen kent iedereen etc. etc. dus daar zet ik hem geeneens op slot. Dus bij woon-werk gebruik ik geen slot en verder komt die fiets eigenlijk niet.
Een contactslot verwacht ik eindelijk morgen per post van Roukema.
Ergo, beveiligingsmiddelen voor dat ding heb ik nu gewoon even niet voorhanden. Ik ben dat ding aan het opknappen en pas als die naar mijn mening weer 100% in orde is dan wil ik best wel 'investeren' in het randgebeuren maar nu eerst even de primaire zaken zoals een achterband MET profiel.
Daarom vertel ik het ook even als ik die fiets breng. Dat ik die fiets vandaag al had gebracht was omdat ik vrij was vandaag en vanochtend tijd had.
Maar wie er schuldig is zal me een dikke worst wezen eigenlijk (als die wordt gejat is het mijn verantwoording en ook al krijg ik het vergoed.......wat heb ik aan die ellende?) maar als ik zeg dat die los staat verwacht ik niet dat die na sluitingstijd nog steeds voor de pak staat op een industriegebied...............

M'n motor staat nu trouwens gewoon weer in mijn achtertuin, geen hond te zien en nadat ik er 10 minuten had rondgelopen heb ik hem gestart en ben weer op dat ding naar huis gereden. Ik heb het bedrijf nog wel een mailtje gestuurd dat ik hem heb meegenomen en of ze even naar me willen bellen.
 
Lekker bedrijf, hebben ze je band wel verwisseld of zijn ze dat ook vergeten :?

Met zo'n ervaring kwam ik daar igg niet meer.


Ne, dat gingen ze morgen pas doen want de band zou vandaag pas binnen komen.
Maar zoals gezegd, ik had een vrije dag vandaag en vanochtend tijd.
Dus toen ik 's avonds tegen 18:00u naar huis reed kwam ik langs die dealer en zag dat zijn motorfietsen wel binnen stonden maar de mijne nog steeds op dezelfde plek waar ik hem 's ochtend had neergezet.
Toen ik om 19:00u, dus na sluitingstijd (volgens mij sluit die zelfs woensdags om 13:00u) weer even ging kijken zag ik dat hij er nog steeds stond.
Nou, telefonisch niet te bereiken en dus de fiets maar zelf gejat voordat iemand anders dat zou kunnen doen. :/
 
en zag dat zijn motorfietsen wel binnen stonden maar de mijne nog steeds op dezelfde plek waar ik hem 's ochtend had neergezet.

Lijkt me niet normaal dit, ik zou hem nog even mailen dat hij die band lekker zelf mag houden.
Het is toch een kleine moeite om jou fiets ook even binnen te zetten zeg.

Het is net wat je zegt, ook al krijg je hem vergoed (wat je maar moet afwachten) je zit niet op die ellende te wachten.

Lekker een andere garage zoeken.
 
Wat voor motor heb je ? ben wel een klein beetje benieuwd ;)

Groetjes


Tsjaa, een oud brik. })
Een DR 500S uit 1983, zekers geen Ducati 1098R van 40.000 euro of zoiets maar wel mijn woon-werk fietsje en opknapproject. *O*
Maar goed, of die nu 1,- euro waard is of 100.000,- hij hoeft niet gejat te worden hé.
Hij mag best zuinig zijn op andermans spulletjes ongeacht de waarde.
 
En hij staat weer terug bij de dealer..............


Hij had mijn e-mail gelezen en belde me net.
Zegt die "Hee, nu zijn de jongens bezig en kunnen ze niet verder."
Ik zeg "Hee, nu was ik er een uurtje geleden. ik zag niemand en ik kon mijn fiets zo mee nemen wat ik dus ook heb gedaan?"
Nou, hij had 24 uurs camerabeveiliging zei die dus hij zag alles en daarom stond die juist zo goed aan de zijkant zo zonder sloten. Yeah right, alsof iedereen even zijn legitimatiebewijs voor de camera houdt en dan pas een fiets jat.
Maar goed, ik krijg allemaal onderdelen binnen de komende dagen dus ik wil Zaterdag volle bak klussen en daarna klaar zijn dus ik heb die fiets teruggebracht zodat ik tenminste snel een andere achterband heb en ik weet genoeg voor de toekomst.
Blijft een vaag verhaal maar vooruit.
 
die zagen mij niet meer , ik laat mijn fiets niet achter voor een zaak, kan ik hem net zo goed meteen weg geven
 
Beetje vaag ook...de zaal is gesloten...er is niemand. En opeens zijn ze 's avonds aan het werk?

Heb je er wel iemand gezien dan of heb je hem weer buiten geparkeerd? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan