gedaan met dat gezever over de k75rt

k75rt

Die hard MF'er
11 aug 2006
315
4
ik rij al verschillende jaren met de rt en ik ben er heel blij mee ik ben het beu dat iedereen zit te zeuren dat ie saai is ,dat het rijdt als een auto ,dat hem zo betrouwbaar is :? (liever een moter die olie lekt en waar je met een halve gereedschapskist op pad moet),hij rijdt goed!je kan er héél hard mee door de bocht en in de bergen heb ik er al veel scheurijzers mee weggereden.
idd later wil ik een 1200 maar alleen omdat ik met een span wil gaan rijden en ik ga zo'n zwaar investering liever aan een iets nw moter besteden.
een nadeeltje ahum in de zomer ga je kapot van de warmte achter de kuip :]
 
ik rij al verschillende jaren met de rt en ik ben er heel blij mee ik ben het beu dat iedereen zit te zeuren dat ie saai is ,dat het rijdt als een auto ,dat hem zo betrouwbaar is :? (liever een moter die olie lekt en waar je met een halve gereedschapskist op pad moet),hij rijdt goed!je kan er héél hard mee door de bocht en in de bergen heb ik er al veel scheurijzers mee weggereden.
idd later wil ik een 1200 maar alleen omdat ik met een span wil gaan rijden en ik ga zo'n zwaar investering liever aan een iets nw moter besteden.
een nadeeltje ahum in de zomer ga je kapot van de warmte achter de kuip :]

Nou, iedereen blij dus *O*
Ik heb een BMW auto, die is dodelijk saai.
Lekt geen drup olie, gaat niets aan kapot, heeft me nog nooit in de steek gelaten, bijna 300 PK, een hoop lui zoek gereden, berg op, berg af, maakt allemaal niets uit, blijft gewoon rijden.
Saai.............. :/

Nou ajuus! :W

Owh ja, kan er ook hard mee door de bocht :Y
 
Laatst bewerkt:
ik rij al verschillende jaren met de rt en ik ben er heel blij mee ik ben het beu dat iedereen zit te zeuren dat ie saai is ,dat het rijdt als een auto ,dat hem zo betrouwbaar is :? (liever een moter die olie lekt en waar je met een halve gereedschapskist op pad moet),hij rijdt goed!je kan er héél hard mee door de bocht en in de bergen heb ik er al veel scheurijzers mee weggereden.
idd later wil ik een 1200 maar alleen omdat ik met een span wil gaan rijden en ik ga zo'n zwaar investering liever aan een iets nw moter besteden.
een nadeeltje ahum in de zomer ga je kapot van de warmte achter de kuip :]


Bmw poser met een trauma?
 
Ik rijd nu al op mijn 2e K75rt de 1e is helaas door een "blinde"Belg onder mijn kont weggereden. :(
En ik ben en blijf er zeer content mee.
Toen ik 20 was en altijd op mijn achterwiel de wereld door wou reed ik op Jappanners.
Nu ik meer wil touren en op vakanties ga met de motor (met veel bagage) en ook geen garage/schuur of stalling heb wilde ik ook een motor waar niet zoveel aan gesleuteld hoeft te worden en met een oderhoudsarme cardanaandrijving.
Dus dan kom je toch al gauw bij de K75 uit en ik heb nog steeds geen spijt van mijn keuze , Alhoewel ik nu de K1300gt ook niet te versmaden vind als opvolger straks.
Danny :W :]
 
thanks danny eindelijk iets positiefs,idd ik wil de moter ook niet altyd blijven rijden ,ik wil ook overstappen op een 1200rt/lt.maar met de moter op zich is niks mis mee.het enigste wat ik altyd te horen krijg is dat hem saai is (of zie bovenstaande reactie's ;( ) en dat vind ik spijtig de moter is gewoon goed :Y spijtig dat er zoveel negatievelingen zijn en gasten die alleen maar hun merk en hun kwaliteiten willen zien zonder oog te hebben voor andere merken.
En om de slimmerikken voor te zijn ik ben ook aan het rondzien voor e.v.t een kawa of honda..
 
tja een k

tis een manus van alles en je kan er heeel veeel dingen goed mee doen, maar hij blinkt niet uit in iets en is ook niet voor een gerichte doelgroep gemaakt, zoals racers, choppers, allroads etc.

maar simpelweg de beste motor ooit gemaakt. Wil je rijden zonder dat het teveel geld kost dan neem je een k.

mensen die een racer hebben zijn jaloers op hoe makkelijk en goedkoop een k rijdt.
mensen die een chopper hebben zijn jaloers op hoe onderhoudsvrij een k is en hoe makkelijk die schoon wordt.
mensen die een allroad rijden zijn jaloers op de capaciteit van de k op de snelweg.
etc etc etc.

maarja, mensen met een k kom je hier amper tegen, moet je naar een ander forum.
Hier zitten vooral die snelle Jelles met hun moooie motoren en hun nog mooiere pakken die gemiddeld minder dan 3000 km per jaar rijden voor veels te veel geld :+

en ja hoor hier komen de reacties;
ik rij veel meer
ik ben stoerder
ik ben niet fake
blablabla

wou wat een blablabla topic is dit eigenlijk :W
 
K 75 RT blijft de beste motor die ik ooit gehad heb. Saai ? idd dodelijk saai, maar ongelofelijk betrouwbaar en zeer comfortabel. Rij nu een dikke 2 jaar k1200gt, prima fiets maar heeft in die 2 jaar al veel meer kuren vertoont dat de k75 in 5 jaar. Heb in de tussentijd ook nog een r 1150 gehad, ook niet verkeerd, maar in vergelijking met de k motoren een oliezuipende rammelbak (anderen noemen dat karakter.

Peter
 
Mijn zwager heeft ook een K75. Is inderdaad een saaie motor (vind hij zelf ook). Maar de motor is zeker betrouwbaar op het contactslot na. Maar dat schijnt een bekend probleem te zijn.

Ik doe het onderhoud op de K75 en alles is goed bereikbaar en prima zelf te doen.
 
bedankt voor de positieve inbreng :) dit is idd mijn eerst moter die totaal geen olie verbruikt ook nie bij zware belasting,van het contactslot probleem heb ik geen weet.wel een keer mijn cardan gebroken gehad maar dat is netjes door mijn dealer(buiten de garantie om) verholpen.
ik heb wel de indruk dat mijn remblokken achter harder verslijten als anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan